Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vraag mij af of er iemand is die werkelijk een volledig stille driveunit heeft.

Mijn tweede nieuwe drive unit zit er in sinds eind augustus en is erg stil; het enige wat ik hoor is een speling ergens achter en ik vraag me af of dat de "klonk" is waar sommigen aan refereren. In december heb ik de 40000km beurt en vraag ik of ze er naar kijken.
Deze week ook weer twee keer gehad dat de auto bij het laden op 16A blijft staan en niet vanzelf doorgaat naar 32A. Bij het insteken van de kabel geeft de wagen aan dat hij met 16A gaat laden terwijl hij wel bij het thuiskomen aangeeft dat de locatie een 32a lader heeft. Ik heb geen idee waar dit aan ligt.
 
Ruim 1 jaar met bijna 40.000 op de teller. Kort na aflevering is de brom opgelost met een nieuwe unit. De laatste 3 weken is het weer terug en wordt rap erger. Een nieuwe unit is in bestelling. Hopelijk is die op tijd binnen voor de staande afspraak om de laadsnelheid fix uit te voeren en een luidruchtig ruitenwisser relais te vervangen (blijkbaar een bekend probleem want SC wist meteen wat ik bedoelde en er is een fix voor).
Van een oplossing voor de 'versnelling fluit' zoals hier onlangs gemeld, weet men echter niets.
 
Ruim 1 jaar met bijna 40.000 op de teller. Kort na aflevering is de brom opgelost met een nieuwe unit. De laatste 3 weken is het weer terug en wordt rap erger. Een nieuwe unit is in bestelling. Hopelijk is die op tijd binnen voor de staande afspraak om de laadsnelheid fix uit te voeren en een luidruchtig ruitenwisser relais te vervangen (blijkbaar een bekend probleem want SC wist meteen wat ik bedoelde en er is een fix voor).
Van een oplossing voor de 'versnelling fluit' zoals hier onlangs gemeld, weet men echter niets.

Ik had dat geluid met de ruitenwisser ook. Het klinkt als een luidruchtig relais, maar was volgens tesla een mechanisch geluid door speling in het mechanisme. In het voorjaar is dat hersteld.

Nu heb ik wel weer een ander probleem met de ruitenwissers: soms raken de twee bladen elkaar bij het begin van de slag, wat een akelig klapgeluid geeft. Dit is afgelopen winter ook al gefixed, maar is nu dus weer terug. Puntje op de lijst bij de eerste jaarbeurt (26 november).
 
Dat wetende zou Tesla nu toch ook geen DU's moeten monteren welke slechte smering hebben gehad?

Inderdaad, ik heb er ook zo mijn twijfels bij. Of het zou zo moeten zijn dat ze pas heel recent die oorzaak hebben weten isoleren. In elk geval, mijn gevoel is dat de garantie op de drivetrain naar 8 jaar werd opgetrokken om er voor te kunnen zorgen dat de early adopters tevreden klanten zijn/blijven. Anders zouden er gegarandeerd juridische procedures van komen en dan gaan de poppen aan het dansen. Tot op heden wordt het blijkbaar allemaal netjes opgelost door Tesla.
 
Dit specifieke probleem zou zich bij 1% van de drivetrains voordoen. Die zijn voor een vrij groot deel in Noorwegen geleverd Tesla to Replace Defective Drive Systems in Norway - NASDAQ.com

Daarnaast waren er nog problemen die zijn opgelost met een shim van 50 cent en een tiewrap. Ja, ja.... Elders lees ik er ook problemen zijn met de lagers, die wel aan de specs voldoen, maar toch soms niet goed genoeg zijn.

Enfin, ik heb sinds ik winterbanden heb een stuk minder last van mijn bromobsessie :)
 
Elon Musk schijnt te stellen dat de smering van de aandrijfas bij bepaalde series niet helemaal goed is gegaan. Blijkbaar heb jij dan een goed gesmeerd exemplaar. Houden zo Dirk. :rolleyes:
Ik begreep eigenlijk uit de vertaling van het artikel dat het niet om een aandrijfas gaat (die zit tussen differentieel en een wiel) maar om de pignon-as die de elektromotor verbindt met het differentieel...
Ik kan me voorstellen dat die stukloopt als de smering daarvan niet goed is, of als ie met te weinig smeermiddel in elkaar gezet is...
 
Ik sta voor 8 januari voor een nieuwe DU. Maar of ze die datum haalt betwijfel ik. Het wordt steeds erger:

- Eerst alleen de bekende 'clung' geluid beneden de 50 km/h bij het los laten van de accelerator.
- Daarna ook een brom bij 110-130 die langzaam steeds erger wordt
- Laatste week bij constant rijden tussen de 40-70 km/h een mega brom/trilling (alsof je met je wiel constant over een witte lijn op het wegdek rijdt)
 
Ik sta voor 8 januari voor een nieuwe DU. Maar of ze die datum haalt betwijfel ik. Het wordt steeds erger:

- Eerst alleen de bekende 'clung' geluid beneden de 50 km/h bij het los laten van de accelerator.
- Daarna ook een brom bij 110-130 die langzaam steeds erger wordt
- Laatste week bij constant rijden tussen de 40-70 km/h een mega brom/trilling (alsof je met je wiel constant over een witte lijn op het wegdek rijdt)

Ik zou dit maar eens aan het SeC melden, met name het laatste aspect. Goede kans dat je eerder aan de beurt bent.