You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2e Drive unit. Superstil, m'n banden daarentegen.....Vraag mij af of er iemand is die werkelijk een volledig stille driveunit heeft.
Vraag mij af of er iemand is die werkelijk een volledig stille driveunit heeft.
Altijd.... Niets te maken met overdruk. En denk een bug...maar heb het idee dat ze iets manueel moeten aanklikken oid
Bij mij een duidelijk causaal verband tussen de wijze van sluiten van de klep en het portier open of dicht.
Tesla achterklep - YouTube
Ruim 1 jaar met bijna 40.000 op de teller. Kort na aflevering is de brom opgelost met een nieuwe unit. De laatste 3 weken is het weer terug en wordt rap erger. Een nieuwe unit is in bestelling. Hopelijk is die op tijd binnen voor de staande afspraak om de laadsnelheid fix uit te voeren en een luidruchtig ruitenwisser relais te vervangen (blijkbaar een bekend probleem want SC wist meteen wat ik bedoelde en er is een fix voor).
Van een oplossing voor de 'versnelling fluit' zoals hier onlangs gemeld, weet men echter niets.
Bij mij een duidelijk causaal verband tussen de wijze van sluiten van de klep en het portier open of dicht.
Tesla achterklep - YouTube
Zeer interessant artikel mbt de drive unit problematiek uit Noorwegen: Google Oversetter
P85 hier, flink wat testritjes, bijna 60.000 km. op de teller intussen
No problems.
gelukkig !:smile:
Dat wetende zou Tesla nu toch ook geen DU's moeten monteren welke slechte smering hebben gehad?
Ik begreep eigenlijk uit de vertaling van het artikel dat het niet om een aandrijfas gaat (die zit tussen differentieel en een wiel) maar om de pignon-as die de elektromotor verbindt met het differentieel...Elon Musk schijnt te stellen dat de smering van de aandrijfas bij bepaalde series niet helemaal goed is gegaan. Blijkbaar heb jij dan een goed gesmeerd exemplaar. Houden zo Dirk.
Ik sta voor 8 januari voor een nieuwe DU. Maar of ze die datum haalt betwijfel ik. Het wordt steeds erger:
- Eerst alleen de bekende 'clung' geluid beneden de 50 km/h bij het los laten van de accelerator.
- Daarna ook een brom bij 110-130 die langzaam steeds erger wordt
- Laatste week bij constant rijden tussen de 40-70 km/h een mega brom/trilling (alsof je met je wiel constant over een witte lijn op het wegdek rijdt)