Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is vocht zoals hier normaal?

2015-03-08 10.19.56.jpg
 
Jippie (sort of). Na 4 maanden met toenemende brom wordt morgen de drive unit vervangen.
De loaner is een P85. Het verschil is goed te merken. De stoelen zitten als gegoten. Mooi opstapje naar de test drive met de P85D komende zaterdag.
Van de nieuwe toeters en bellen merkte ik alleen de snelheidscontrole (zou met oude navigatie eigenlijk ook moeten kunnen) en lane departure. Tijdelijke snelheid ivm werkzaamheden werd netjes getoond. Ik dacht dat de tacc dan automatisch zou ingrijpen, maar dat gebeurde niet. Morgen op de snelweg nog maar eens experimenteren.


Fred

De cruisecontrolhendel twee keer naar je toetrekken zorgt ervoor dat de ACC de gedetecteerde snelheid+ offset aanneemt. Ik vind het ook jammer dat hij het niet automatisch aanpast, maar merk soms op dat hij situaties waar er 2 borden staan (bv 90km/h en 70km/h voor voertuigen van meer dan 2.5ton) ze door elkaar haalt. Het is dan natuurlijk niet veilig voor de achterliggers als de wagen plots 20 km/h afremt op een stuk waar dat niet nodig is. Op de autostrade maak je deze situatie natuurlijk minder -ja minder, want soms neemt hij de snelheid van de weg boven je in detectie als je een brug passeert, wel maar héél even- mee. De ACC werkt voor de rest prima.
 
Heeft iemand anders ook last van het niet verstelbaar zijn van de gordels ?

De gordel zit mij te hoog (ben zelf 1m78 - gemiddeld dus). Op de First Tuesdays deze maand heb ik het er met enkele aanwezigen over gehad.
Enige dat ik kan doen hieraan is de stoel een stuk hoger zetten - ten koste van het zicht naar buiten...
 
Heeft iemand anders ook last van het niet verstelbaar zijn van de gordels ?

De gordel zit mij te hoog (ben zelf 1m78 - gemiddeld dus). Op de First Tuesdays deze maand heb ik het er met enkele aanwezigen over gehad.
Enige dat ik kan doen hieraan is de stoel een stuk hoger zetten - ten koste van het zicht naar buiten...
Of gewoon nog wat extra boterhammen met pindakaas eten.....:tongue:
 
Heeft iemand anders ook last van het niet verstelbaar zijn van de gordels ?

De gordel zit mij te hoog (ben zelf 1m78 - gemiddeld dus). Op de First Tuesdays deze maand heb ik het er met enkele aanwezigen over gehad.
Enige dat ik kan doen hieraan is de stoel een stuk hoger zetten - ten koste van het zicht naar buiten...

Moest ik toevallig vandaag aan denken... Mijn vrouw is 1.58. Vreemd dat Tesla dat niet heeft, in hoogte verstelbare gordelspanners.

Maar ik begrijp alleen het stuk niet dat je stoel omhoog ten koste zou gaan van het zicht naar buiten? Of is je bovenlichaam in verhouding tot je benen te groot? Als je wat kleiner bent dan moet je toch juist je stoel omhoog zetten om niet tegen het stuur aan te kijken (ok, jij niet met 1.78 maar kleinere mensen wel)
 
De S is niet de meest ideale auto voor langere mensen (lig 1.90 plus).Door de vorm kijk je al snel tegen de zonneklep aan als je naar buiten kijkt. Zet je de stoel in de laagste stand dan krijg ik pijn in mn benen - want te laag.

Effect is dat je de neiging hebt onder de klep door te kijken met als resultaat nekpijn.
Ik draai nu de zonneklep meestal naar links.
 
De S is niet de meest ideale auto voor langere mensen (lig 1.90 plus).Door de vorm kijk je al snel tegen de zonneklep aan als je naar buiten kijkt. Zet je de stoel in de laagste stand dan krijg ik pijn in mn benen - want te laag.

Effect is dat je de neiging hebt onder de klep door te kijken met als resultaat nekpijn.
Ik draai nu de zonneklep meestal naar links.

Ik ben 1.89... Zit prima en kijk niet tegen de klep aan, dus 1.90+ verhaal klopt wel. Wel ben ik al te lang voor de executive seats achterin (nieuwe optie) dan raak ik met mijn hoofd het dak. Erg jammer, zou die optie graag willen in een P85D.

Amerikanen he. Stukken kleiner volk
 
Klopt inderdaad, apart waarom ze dat hebben gedaan. Kan me niet herinneren dat mijn vorige BMW dat ook deed.
Als het glad is en hij staat op de cc dan wil ie er nogal eens vandoor gaan zelfs met TC aan heb ik ervaren. De TC grijpt wel in maar als t onverwacht gebeurd is t wel ff wennen:scared:. Met TC uit en cc aan kun je in zo'n geval een order voor een P85D plaatsen gok ik:eek:.
 
De S is niet de meest ideale auto voor langere mensen (lig 1.90 plus).Door de vorm kijk je al snel tegen de zonneklep aan als je naar buiten kijkt. Zet je de stoel in de laagste stand dan krijg ik pijn in mn benen - want te laag.

Effect is dat je de neiging hebt onder de klep door te kijken met als resultaat nekpijn.
Ik draai nu de zonneklep meestal naar links.
Bijzonder hoe we dit verschillend ervaren. Ik ben 1,93m, zit weliswaar in verhouding hoog, gebruik daardoor nooit de zonneklep en heb verder nergens last van.