Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Bedoel je dat de auto niet wil starten? Het dus lijkt alsof de keyfob niet in de auto is? Daar heb ik de laatste weken last van.

Nee. Ik stap in, en mijn instrument cluster is zwart. Daarna een grote T, en een 20-tal seconden later is deze opgestart. Pas dan kan ik wegrijden. En het gebeurt best vaak, zonder dat er een patroon in lijkt te zitten. Soms stap ik in in de ochtend en kan ik direct wegrijden, en een andere keer krijg ik dit effect al na 10 minuten stilstand.

Energy saving staat inderdaad aan, en met de keep-connected optie. In het verleden (lees: voorgaande firmware versies) zag ik dit effect overigens nooit. Zal de energy saving optie eens uitzetten.

Overigens had ik afgelopen weekend ook een enorm stotterende audio. Alsof de processor het echt te druk heeft met 'iets anders'. Beetje het zelfde effect als met Paul zijn parkeersensoren (alhoewel ik het zo extreem nog niet heb).
 
Nee. Ik stap in, en mijn instrument cluster is zwart. Daarna een grote T, en een 20-tal seconden later is deze opgestart. Pas dan kan ik wegrijden. En het gebeurt best vaak, zonder dat er een patroon in lijkt te zitten. Soms stap ik in in de ochtend en kan ik direct wegrijden, en een andere keer krijg ik dit effect al na 10 minuten stilstand.

Energy saving staat inderdaad aan, en met de keep-connected optie. In het verleden (lees: voorgaande firmware versies) zag ik dit effect overigens nooit. Zal de energy saving optie eens uitzetten.

Overigens had ik afgelopen weekend ook een enorm stotterende audio. Alsof de processor het echt te druk heeft met 'iets anders'. Beetje het zelfde effect als met Paul zijn parkeersensoren (alhoewel ik het zo extreem nog niet heb).

Allways connected is alleen dat je via de App je auto kan bereiken. Nu zal hij gedurende de nachtelijke uren dus de S altijd in een soort mode zetten dat je idd moet wachten als je instapt en ik meen ook als he een poosje niet heb gereden overdag. Het is dus normaal dat je moet wachten dan, en idd dan start hij op en zie je het logo in beeld komen.
 
Allways connected is alleen dat je via de App je auto kan bereiken. Nu zal hij gedurende de nachtelijke uren dus de S altijd in een soort mode zetten dat je idd moet wachten als je instapt en ik meen ook als he een poosje niet heb gereden overdag. Het is dus normaal dat je moet wachten dan, en idd dan start hij op en zie je het logo in beeld komen.

Ok, duidelijk. Maar waarom dan zo onregelmatig? Ik heb dit ook wel eens als ik nét 100km gereden heb, een boodschapje doe (10 minuten), weer in de auto stap, en Hop. Restart... :-/. Maar ik ga eens de energy saving uitzetten om te zien hoe 'ie dan reageert...
 
Maar ik ga eens de energy saving uitzetten om te zien hoe 'ie dan reageert...

In dat geval zal hij overdag altijd paraat zijn, zowel de schermen als voor de app, en in de nacht zal hij in een slaap gaan en moet hij wakker gemaakt worden en dat duurt, ook bij een Tesla, wat langer.

Met always connected bereik je dat hij ook in de nacht snel op de app reageert. Houdt als het ware één oog open.