Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapot stadslichtje... vervangen kost EUR 1.200 ??

This site may earn commission on affiliate links.
Praktisch gezien heb je gelijk, maar het blijft schandalig voor een auto van € 100k plus.
Precies mijn punt. Daarnaast is het correct afstellen met de Xenon en LED koplampen van tegenwoordig extra belangrijk ivm verblinding tegenliggers. Ik erger mij zelf ook dood aan verkeerd afgestelde koplampen van tegenliggers die recht in je snuit schijnen dus wil mijn eigen koplampen gewoon goed afgesteld hebben. Zo moeilijk is dat niet.
 
Bij mij staat vooralsnog mobile service ingepland voor Maandag 7/9. Als ik bericht krijg dat mobile service dit niet ter plaatste kan en ik naar Duiven moet cancel ik de afspraak en ga ik eerst kijken of het afstellen idd zo ingewikkeld is.

Wel behoorlijk slechte service als nieuwe lampen niet goed afgesteld geleverd worden. Is toch niet zo moeilijk lijkt me? :mad:
Vandaag gebeld door de ranger die eerder klaar was bij een andere klant in Enschede. Ik was thuis, dus hij kon direct langskomen. Hij wilde m'n lampen afstellen zonder apparatuur, maar toen ik voorstelde even langs de Kwik Fit om de hoek te gaan en hun apparatuur te gebruiken stemde hij er mee in, en Kwik Fit ook. Konden ze daar direct leren hoe je een MS afstelt. Zo gezegd zo gedaan. Lampen staan nu 100% correct. Complimenten voor Tesla én Kwik Fit, die er niks voor wilde hebben! :cool:
 
Vandaag gebeld door de ranger die eerder klaar was bij een andere klant in Enschede. Ik was thuis, dus hij kon direct langskomen. Hij wilde m'n lampen afstellen zonder apparatuur, maar toen ik voorstelde even langs de Kwik Fit om de hoek te gaan en hun apparatuur te gebruiken stemde hij er mee in, en Kwik Fit ook. Konden ze daar direct leren hoe je een MS afstelt. Zo gezegd zo gedaan. Lampen staan nu 100% correct. Complimenten voor Tesla én Kwik Fit, die er niks voor wilde hebben! :cool:
Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.
Overigens zou ik het ook logisch vinden als ze voor de MS en MX een coulanter servicebeleid invoeren dan voor de M3. Tenslotte is het prijsverschil enorm.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.
Overigens zou ik het ook logisch vinden als ze voor de MS en MX een coulanter servicebeleid invoeren dan voor de M3. Tenslotte is het prijsverschil enorm.
Niet te verwonderen dat in de SeC’s de service op niets meer trekt. Alle goeie krachten zijn ranger geworden.
 
Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.
Overigens zou ik het ook logisch vinden als ze voor de MS en MX een coulanter servicebeleid invoeren dan voor de M3. Tenslotte is het prijsverschil enorm.
Op basis van mijn eigen ervaringen tot nu toe is dat misschien wel al het geval. Het voorval met mijn koplampen is m'n enige slechte ervaring met SeC Duiven, en dit is uiteindelijk ook naar tevredenheid opgelost. Alle andere bezoeken zijn in mijn geval uitstekend verlopen, alles onder garantie verholpen, zelfs wat zaken uit coulance. Een loaner ook altijd meegekregen zonder probleem indien het te lang duurde.
 
Bij mij ook probleem met dagrijverlichting, zo bleek bij de APK, waar hij werd afgekeurd om deze reden. Linksvoor, Model S eind 2016. Ik had het nog niet eerder gezien, dus ik weet niet hoe lang geleden dit is ontstaan. Is de eerste keer.
Maar gezien al deze reacties en de belachelijk hoge prijs voor de vervanging zeker reden om daar flink over te gaan klagen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Bij eigen controle dit weekend bleek ook rechtsvoor niet meer goed te zijn. Dus 2 LED-lampen min of meer tegelijkertijd defect. Absurd.
Ik zit nu bij SC Tilburg en alleen uurkosten willen ze van de rekening halen, uit coulance. Ze gaan niet mee met mijn non-conformiteit argument. Ga dus een klacht indienen en dan horen we het wel.
Ik zou iedereen willen oproepen deze defecten zo veel mogelijk hier te melden, zodat het probleem in kaart komt.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Bij eigen controle dit weekend bleek ook rechtsvoor niet meer goed te zijn. Dus 2 LED-lampen min of meer tegelijkertijd defect. Absurd.
Ik zit nu bij SC Tilburg en alleen uurkosten willen ze van de rekening halen, uit coulance. Ze gaan niet mee met mijn non-conformiteit argument. Ga dus een klacht indienen en dan horen we het wel.
Ik zou iedereen willen oproepen deze defecten zo veel mogelijk hier te melden, zodat het probleem in kaart komt.

bij deze gemeld bij je
Na 82.000 km. Uit de garantie, geen coulance
 
Beide koplampen onder garantie vervangen. Bij SeC Duiven zeiden ze dat er een nieuwe revisie is gemonteerd. Ook is het voltage voor de DRLs verlaagd in een software update volgens hen, wat de problemen zou moeten verhelpen. De LEDs schijnen gewoon te heet te worden en daardoor snel kapot te gaan. De mijne begaven het ook na het warme weer van de afgelopen tijd.

Dat klopt, ik kan het draadje helaas niet meer vinden maar in het Amerikaanse deel van 't forum was er iemand die had die headunit open gehaald. Daar was duidelijk te zien dat de LEDs gewoon te heet zijn geworden. Bruine/gele vlekken er om heen, smeltend plastic, etc.
 
  • Informative
Reactions: balblas
Kan je op je invoice nog terughalen welke revisie is gemonteerd?
Misschien kunnen we vaststellen dat het probleem toch ergens onder controle is gekomen.
Bij mij was de laastse revisie E
Bij mij drie keer een set vervangen in de garantieperiode. Model S Aug 2016. Nu weer defect. (150k op de teller) Rechts hele balk weg, links de helft. Niet op afgekeurd bij de APK trouwens.
 
Bij mij zijn ook beide lampen vergeeld. Heb al contact opgenomen met Duiven. Geen coulance €2500 reparatie. Had in juni nog een “beurt” laten doen. Toen door Tesla niets gezegd. Nu paar maanden later valt me dit probleem op (dus net buiten de garantie) en geen coulance. Voor mij niet acceptabel.
Hoe kunnen we het aanpakken om dit structurele probleem aan te kaarten en dus onder coulance of wettelijke garantie te laten herstellen?
 
  • Like
Reactions: Superendo
Ik heb hetzelfde voor gehad toen de wagen 8 maanden oud was, eerst aan de rechterkoplamp, een week later de linker.
Dit is een designfout, en moet bijgevolg onder garantie.


Ter verduidelijking: ik heb Tesla gedagvaard.
Hun uitleg voor alles, volgens hun raadsheer: dit is “conceptueel” aan het merk.
♂️
 
  • Like
Reactions: Superendo