Duke-U
Member
Ik zou gewoon de auto voor een muur zetten, en zelf de schroeven verdraaien zodat ze wat hoger schijnen. Dat heb ik zelf ook gedaan 3jaar geleden toen ik na een paar ritten in het donker het slechte zicht zat was. 5 minuten werk!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Praktisch gezien heb je gelijk, maar het blijft schandalig voor een auto van € 100k plus.Ik zou gewoon de auto voor een muur zetten, en zelf de schroeven verdraaien zodat ze wat hoger schijnen. Dat heb ik zelf ook gedaan 3jaar geleden toen ik na een paar ritten in het donker het slechte zicht zat was. 5 minuten werk!
Precies mijn punt. Daarnaast is het correct afstellen met de Xenon en LED koplampen van tegenwoordig extra belangrijk ivm verblinding tegenliggers. Ik erger mij zelf ook dood aan verkeerd afgestelde koplampen van tegenliggers die recht in je snuit schijnen dus wil mijn eigen koplampen gewoon goed afgesteld hebben. Zo moeilijk is dat niet.Praktisch gezien heb je gelijk, maar het blijft schandalig voor een auto van € 100k plus.
Vandaag gebeld door de ranger die eerder klaar was bij een andere klant in Enschede. Ik was thuis, dus hij kon direct langskomen. Hij wilde m'n lampen afstellen zonder apparatuur, maar toen ik voorstelde even langs de Kwik Fit om de hoek te gaan en hun apparatuur te gebruiken stemde hij er mee in, en Kwik Fit ook. Konden ze daar direct leren hoe je een MS afstelt. Zo gezegd zo gedaan. Lampen staan nu 100% correct. Complimenten voor Tesla én Kwik Fit, die er niks voor wilde hebben!Bij mij staat vooralsnog mobile service ingepland voor Maandag 7/9. Als ik bericht krijg dat mobile service dit niet ter plaatste kan en ik naar Duiven moet cancel ik de afspraak en ga ik eerst kijken of het afstellen idd zo ingewikkeld is.
Wel behoorlijk slechte service als nieuwe lampen niet goed afgesteld geleverd worden. Is toch niet zo moeilijk lijkt me?
Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.Vandaag gebeld door de ranger die eerder klaar was bij een andere klant in Enschede. Ik was thuis, dus hij kon direct langskomen. Hij wilde m'n lampen afstellen zonder apparatuur, maar toen ik voorstelde even langs de Kwik Fit om de hoek te gaan en hun apparatuur te gebruiken stemde hij er mee in, en Kwik Fit ook. Konden ze daar direct leren hoe je een MS afstelt. Zo gezegd zo gedaan. Lampen staan nu 100% correct. Complimenten voor Tesla én Kwik Fit, die er niks voor wilde hebben!
Niet te verwonderen dat in de SeC’s de service op niets meer trekt. Alle goeie krachten zijn ranger geworden.Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.
Overigens zou ik het ook logisch vinden als ze voor de MS en MX een coulanter servicebeleid invoeren dan voor de M3. Tenslotte is het prijsverschil enorm.
Op basis van mijn eigen ervaringen tot nu toe is dat misschien wel al het geval. Het voorval met mijn koplampen is m'n enige slechte ervaring met SeC Duiven, en dit is uiteindelijk ook naar tevredenheid opgelost. Alle andere bezoeken zijn in mijn geval uitstekend verlopen, alles onder garantie verholpen, zelfs wat zaken uit coulance. Een loaner ook altijd meegekregen zonder probleem indien het te lang duurde.Soms lijkt het wel of die rangers niet voor Tesla werken, maar voor een bedrijf dat wel met z’n klanten meedenkt. Blijkbaar hebben ze een speciale status en voldoende vrijheid. Nu moeten ze dat ook (weer) invoeren bij de SEC’s.
Overigens zou ik het ook logisch vinden als ze voor de MS en MX een coulanter servicebeleid invoeren dan voor de M3. Tenslotte is het prijsverschil enorm.
Bij eigen controle dit weekend bleek ook rechtsvoor niet meer goed te zijn. Dus 2 LED-lampen min of meer tegelijkertijd defect. Absurd.
Ik zit nu bij SC Tilburg en alleen uurkosten willen ze van de rekening halen, uit coulance. Ze gaan niet mee met mijn non-conformiteit argument. Ga dus een klacht indienen en dan horen we het wel.
Ik zou iedereen willen oproepen deze defecten zo veel mogelijk hier te melden, zodat het probleem in kaart komt.
Beide koplampen onder garantie vervangen. Bij SeC Duiven zeiden ze dat er een nieuwe revisie is gemonteerd. Ook is het voltage voor de DRLs verlaagd in een software update volgens hen, wat de problemen zou moeten verhelpen. De LEDs schijnen gewoon te heet te worden en daardoor snel kapot te gaan. De mijne begaven het ook na het warme weer van de afgelopen tijd.
Bij mij drie keer een set vervangen in de garantieperiode. Model S Aug 2016. Nu weer defect. (150k op de teller) Rechts hele balk weg, links de helft. Niet op afgekeurd bij de APK trouwens.