Dat kan je toch zien in de bij #78 getoonde link? Bij Apeldoorn en bij Stroe dus.Ionity station in Duitslands, Brohltal Ost
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat kan je toch zien in de bij #78 getoonde link? Bij Apeldoorn en bij Stroe dus.Ionity station in Duitslands, Brohltal Ost
De batterij is 62kW i.p.v. 75kW wat per definitie al een limitering in laadvermogen betekent. Niettemin bestaat er ook
Kijk maar hier:Weet je dit zeker ?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de SR+ een 50kWh pakket heeft en de LR een 75kWh.
Kijk maar hier:
"2019 Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD - Specifications and price"
Volgens mij is de SR 50kWh en de + staat voor die 12 kWh meer, maar die zit er ook bij de SR al in maar wordt dan softwarematig begrenst. Maar dan ben je later zo duur uit dat niemand dat doet. Tesla wil die SR niet echt verkopen, die wordt gewoon niet aangeboden daar moet je om zeuren.
Maar Bjorn zal hem wel een keer testen en uitrekenen.
Ik denk dat je gelijk hebt. De 62 kWh die ook nogal eens opduikt is gerelateerd aan de Mid Range. Die wordt niet meer geleverd en is in Europa sowieso nooit geleverd. Dus zoals eerder gezegd in bovenstaande commentaren de model SR+ batterij is ca 50 kWh en dat is ook reeds door Björn Nyland getest. Hier staat nog een compleet overzicht van alle modellen en eigenschappen: Tesla Model 3 - Wikipedia.Die site ken ik en dat zijn niet de officiele specificaties.
Als je er vanuit gaat dat Tesla dezelfde cellen gebruikt in de LR en de SR+ versies dan verschilt alleen het aantal.
En op basis van het aantal kom je bij de SR+ op niet meer dan 50kWh uit als je uitrekent.
Laadsnelheid en batterij formaat in kWh zijn lineair met elkaar verbonden.......... En de SR en SR+ kunnen maximaal 100kw laden (maar dat kan denk ik best hoger, maar denk ik gewoon stukje marketing..... wil je sneller laden, koop een LR).
Ze moeten ergens verschillen maken tussen modellen (de SR+ is al 99% premium).......
V3 moet theoretisch 250 kW gaan worden ( moet ik nog zien) maar bij de 50 kWh batterij is dat dan sowieso weer beperkt tot maximaal 166 kW.
250 kW is aangetoond voor sowieso alléén de Long Range m.b.t. de batterij capaciteit en verder is een Amerikaanse connector gebruikt en niet de CCS. De gekoelde CCS connector kan op zijn DC pennen maximaal 500 ampere aan en voor 250 kW moet je minimaal naar >600 ampere toe. En 500 ampere is eigenlijk al teveel voor deze gekoelde "te dunne" pennen. Ze hebben mijnsinziens nog wat op te lossen. Waarom kom jij niet verder dan 145 kW denk je? 200 kW is toch al toegestaan (tenminste voor Model 3).250kW met een Model 3 is in de VS toch al aangetoond?
Gister had ik 145kW met een Fastned 350 kW lader
Met Maingau pasje: nu nog afwachten of het inderdaad voor de (huidige) relatief lage prijs is.
View attachment 435249
Waarom kom jij niet verder dan 145 kW denk je? 200 kW is toch al toegestaan (tenminste voor Model 3).
Die vraag is al gesteld. Ze hebben tot nu toe de stroom gelimiteerd tot 375 ampère ( geldt overigens ook voor de 175 kW laders). Ze stellen dat ze later deze zomer middels een aanpassing dit gaan verhogen tot 500 ampère! We wachten af!Hmm... Fastned zelf beweert 190kW bij de 350kW laders. Geen idee waarom ik niet verder kwam dan 145kW, ik zal Fastned eens vragen. (Misschien omdat op hetzelfde station 2 andere auto's stonden te laden?)
https://www.quora.com/What-is-the-s...l-in-Tesla-3-and-how-many-are-packed-together (aardige berekening)
Consensus is 74-75kw voor de LR en 55kw voor de SR en de SR+, waarbij de SR gelimiteerd is op 50KW. En de SR en SR+ kunnen maximaal 100kw laden (maar dat kan denk ik best hoger, maar denk ik gewoon stukje marketing..... wil je sneller laden, koop een LR).
Ze moeten ergens verschillen maken tussen modellen (de SR+ is al 99% premium).
Maar Bjorn zal hem wel een keer testen en uitrekenen.
Ter info:
Vrijwel alle Europese SUC's schijnen te zijn ge-upgrade om nu maximaal 150kW te kunnen leveren. In ieder geval ook in Nederland!
LR heeft 76 kwh (en dus niet kw...) bruikbaar. Immers, Tesla rekent met een nominaal verbruik van tussen de 153 en 152 wh/km. En nominaal haal je bij een nieuwe M3 daarmee 499 km. De combinatie van deze getallen is 76 kwh.