Natuurlijk is dat geen grap. Dat heb je toch ook geleerd bij de rijles??
En zelfs als we binnenkort maar alleen maar 100km/uur mogen, dan is dat alleen maar overdag. De momenten waarop je nog wel hier en daar 120 of 130 mag zijn ook uitgerekend de momenten dat je gewoon graag naar huis wil.
En ik weet ook wel dat de tijd die je kwijt bent met laden veel meer is dan de tijd die je wint door 120-130 in plaats van 100 te rijden.
Punt is en blijft: ik vind het raar dat je met normaal rijgedrag en maximum snelheid zo ver van WLTP zit.
Het grote euvel is gewoon dat de WLTP niet natuurgetrouw is.
Zie hier de snelheidsgrafiek van class 3 van de WLTP:
Er wordt welgeteld een fractie van de test boven de 120 km per uur gereden. Ga je dan in je rit die je maakt bijna volledig 130 km per uur rijden, ja dan kom je hier totaal niet in de buurt inderdaad. Maar je geeft steeds aan dat je met geen 100 een vrachtwagen wilt inhalen? Waarom zou je dan meteen de sprong moeten maken van 130 naar 100? Een 115 km/u zal ook al een aardig verschil in verbruik / range geven. Overigens wordt dit als de temperatuur hoger wordt echt een stuk beter. Ik heb mijn auto sinds Juni en heb dus ook hogere temperaturen meegemaakt en in mijn tot nu toe gereden 11.000 km zit mijn gemiddelde die de auto weergeeft op 167 wh/km. In de zomer zat dit eerder in de buurt van de 140 wh/km.
Overigens heeft TeslaBjorn een range test gedaan met de SR+: