Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Laden met Maingau pas via Fastned bij Haagse Bos was gisteravond ook gelukt! Daar laden is fijn in combinatie met boswandeling.

fastned_tesla.jpg
 
Heeft één van jullie al eens een factuur ontvangen van Maingau? Ik gebruik de pas inmiddels sinds eerste week juli en heb nog geen factuur gezien. Ook in de app blijft de factuur maar leeg. Ik vind het niet erg, maar was gewoon benieuwd.
 
Ze zijn een beetje traag, maar ik heb inderdaad een factuur ontvangen en dan internationale betaling moeten doen via bank. Is al weer 5 weken geleden en sindsdien al weer 10tal keren met de pas geladen. Ook in Denemarken bij Clever die zelf meer dan 1 euro per kWh rekent en via Maingau is het 0,07 per kWh voor mijn Roadster Chademo unit.
 
View attachment 333297 Vandaag m’n derde dag als Tesla bezitter meteen mijn Maingau card geprobeerd bij Fastned de Vundelaar aan de A1.
Hij doet het!
Sta momenteel te laden voor veeeeel minder dan €0,60/kWh
Hoop ik....
Ik begrijp dat je wil proberen, maar dat is toch niet ver van de supercharger? 118kW is echt veel sneller dan de 40kW die FastNed geeft met de CHAdeMO adapter.
 
Ik moet toch al tot 80% zitten om in de buurt te komen van CHAdeMO, of ik moet staan aan een supercharger naast iemand die ook met een lege batterij staat.

Daarom dat ik afgelopen week 2 keer heb geladen op een CHAdeMO; 40kW tijdens een lunchpauze aan 3 euro per uur is interessanter dan na een werkdag aan een volle supercharger staan aan 30kW.

Ik moet gewoon eens werk maken van die 11kW lader thuis, dan is ie elke dag vol en moet ik nergens halverwege bij laden.
 
Ik moet toch al tot 80% zitten om in de buurt te komen van CHAdeMO, of ik moet staan aan een supercharger naast iemand die ook met een lege batterij staat.

Daarom dat ik afgelopen week 2 keer heb geladen op een CHAdeMO; 40kW tijdens een lunchpauze aan 3 euro per uur is interessanter dan na een werkdag aan een volle supercharger staan aan 30kW.

Ik moet gewoon eens werk maken van die 11kW lader thuis, dan is ie elke dag vol en moet ik nergens halverwege bij laden.
Heb je nergens een rood stopcontact 3x16A? Of kun je die makkelijk (laten) installeren? Kun je in ieder geval 11kW laden met de meegeleverde laadkabel van Tesla.
 
Ik heb exact hetzelfde gehad bij een Allego paal, starten met Maingau pas lukte niet, met Maingau app wel maar stoppen met app reageerde niet, moest via een telefoontje naar de helpdesk. Tweede keer ging wel gewoon met de pas (aan/afmelden).

...maar de laadsessie beëindigen lukte niet met de app (Vorgang beenden). Storingsnummer van Allego gebeld, dat werkte gelukkig vlot.

Alleen loopt de teller in de app gewoon door :(

View attachment 333399 View attachment 333400