Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in mei in Denemarken vooral geladen bij clever.dk laadpalen. Daar is laden met de Chargemap pas gratis. Dat is nog altijd beter dan de voordelige prijzen van Maingau.
Gratis laden was zeker tijdelijk dan? Nu kost laden met Chargemap meer dan met de Maingau pas :

DK.png
MG.png
 
Hier ook zojuist de email ontvangen. Maar waarom ben ik een "business customer"? Tot nu toe was er de "Normalpreis" en het Maingau-Energieklanten-tarief. Het business tarief is nieuw, en ik vraag mij af of er straks drie tarieven zijn, of dat het normaal-tarief is omgedoopt in business-tarief.

EDIT: Het business tarief blijkt inderdaad een nieuw tarief te zijn:

Autostrom-Tarif-Business | MAINGAU Energie

De vraag is dus: waarom vallen wij onder het business tarief, en niet onder het normale tarief?

Autostrom-Tarif-Business | MAINGAU Energie
 
Last edited:
Op zich heb ik geen problemen met dat m'n account converteren naar 'bussiness customer', maar dan had ik ook graag de mogelijkheid om BTW te laten verleggen. Zodat ze ex btw incasseren.
Volgens mij kan je dit nu niet zelf aangeven.

De vraag of ze dit voor mij konden 'instellen' had ik ze vorige week gestuurd, maar nog geen reactie op.
 
Op zich heb ik geen problemen met dat m'n account converteren naar 'bussiness customer', maar dan had ik ook graag de mogelijkheid om BTW te laten verleggen. Zodat ze ex btw incasseren.
Volgens mij kan je dit nu niet zelf aangeven.

De vraag of ze dit voor mij konden 'instellen' had ik ze vorige week gestuurd, maar nog geen reactie op.
Dat laatste hoor ik graag. Want ik zou ook graag ex-BTW de incasso hebben. Is veel makkelijker.
 
Op zich heb ik geen problemen met dat m'n account converteren naar 'bussiness customer', maar dan had ik ook graag de mogelijkheid om BTW te laten verleggen. Zodat ze ex btw incasseren.
Volgens mij kan je dit nu niet zelf aangeven.

De vraag of ze dit voor mij konden 'instellen' had ik ze vorige week gestuurd, maar nog geen reactie op.


Nagevraagd, en kreeg de volgende nette reactie afgelopen maandag:

Thank you for the Mail of 29.02.2020.

Actually we can’t offer you an Invoice without the VAT. Our Support works for an solution on it. If it’s possible, we will inform you.

We wish a nice drive. J

You are welcome to contact us for questions 24 hours a day, every day of the week, by phone. You can reach us under the free service telephone number (00800) 1000 1300 or by e-mail at [email protected].

Kind regards

[customer service person]

EinfachStromLaden
Kundenservice Elektromobilität

MAINGAU Energie GmbH
 
  • Informative
Reactions: PrimaTMan
Beste mensen, speciaal een teslamotorsclub account aangemaakt om een ieder hier te waarschuwen voor Maingau en
het nieuw boete tarief van maingau.

Leuk een paar euros korting met laden; al het gedoe met een buitenlandse kaart aanvraag en betalingen wel waard.

Maar nu niet meer!!!

Het begon toen de energieleverancier middels een Duitse cryptische email aankondigde 'boete' te rekenen voor laadpalen na 240 minuten a 10cent per minuut en dus 48euro per dagdeel/nacht. Tussen alle spam en aanbiedingen voor huishoudelijke stroom niet goed gelezen.

Tevens is mijn auto niet zo snel vol bij de meeste palen en 's nachts ga ik er niet uit om af te koppelen.

Gevolg is door per ongeluk verkeerd pasgebruik dat het laden mij nu 180euro extra gekost heeft.

Absurd!

Maingau weigert inhoudelijk te reageren.

Deze laadpas verstrekker verdient absoluut geen plek op dit leaseblog wegens de risiso' s. Tevens 1x per half jaar een factuur kan de opgelopen schade van onwetendheid of verkeerd pas gebruik door partner; enorm uit de hand laten lopen. 180 euro is heel veel geld voor iets waarvoor niet eens een dienst geleverd is.

Zelf gebruik ik dit stukje drama-plastic absoluut niet meer en heb alles opgezegd om dergelijke dure fouten in de toekomst te voorkomen.
 
Bedankt voor de waarschuwing, MAAR...
Mijn dochter heeft ooit iets gelijkaardigs voor gehad met de Chargemap pass: ook daar 80€ voor een 20-tal kWh. En hoewel het natuurlijk buiten elke proportie is, staat het tijdstarief ook wel duidelijk in de app van de aanbieder. De intentie is bovendien niet slecht: verhinderen dat laadpalen (te) lang bezet worden gehouden. Bij een boete van 180€ heb je de paal dan toch 30u geblokkeerd voor andere gebruikers. Dat is nooit de bedoeling: ook niet als je per kWh zou afgerekend worden en dus geen zware rekening gepresenteerd zou krijgen.
 
Inderdaad, het staat heel erg duidelijk in de voorwaarden., en zo cryptisch was het Duitstalige mailtje niet. Je bestelt een Duitse pas, dus dan moet je ook in staat worden geacht de bijbehorende voorwaarden te lezen in de betreffende taal. Het is ook geen nieuw verhaal maar al ingevoerd toen de prijzen van absurd laag naar erg laag werden verhoogd.

Autostrom-Tarif | MAINGAU Energie

35 cent/kWh + 10 cent/Minute (ab 240 Min AC / 60 Min DC). Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Het blijft 1 van de goedkoopste oplossingen voor snelladen. Voor langzaam laden minder geschikt.

Laadpas Top 10 | 100% onafhankelijk | Tot 900% goedkoper (de referentie site voor laadpassen) maakt er ook duidelijk melding van.

Dit soort meldingen is al vaker doorgekomen ook voor laadpalen in Zuid-Duitsland waar ongeacht de laadpas een minuuttarief wordt gerekend. Zoals altijd, oriënteer je en ga niet blindelings uit van aannames.
 
Beste mensen, speciaal een teslamotorsclub account aangemaakt om een ieder hier te waarschuwen voor Maingau en
het nieuw boete tarief van maingau.

Leuk een paar euros korting met laden; al het gedoe met een buitenlandse kaart aanvraag en betalingen wel waard.

Maar nu niet meer!!!

Het begon toen de energieleverancier middels een Duitse cryptische email aankondigde 'boete' te rekenen voor laadpalen na 240 minuten a 10cent per minuut en dus 48euro per dagdeel/nacht. Tussen alle spam en aanbiedingen voor huishoudelijke stroom niet goed gelezen.

Tevens is mijn auto niet zo snel vol bij de meeste palen en 's nachts ga ik er niet uit om af te koppelen.

Gevolg is door per ongeluk verkeerd pasgebruik dat het laden mij nu 180euro extra gekost heeft.

Absurd!

Maingau weigert inhoudelijk te reageren.

Deze laadpas verstrekker verdient absoluut geen plek op dit leaseblog wegens de risiso' s. Tevens 1x per half jaar een factuur kan de opgelopen schade van onwetendheid of verkeerd pas gebruik door partner; enorm uit de hand laten lopen. 180 euro is heel veel geld voor iets waarvoor niet eens een dienst geleverd is.

Zelf gebruik ik dit stukje drama-plastic absoluut niet meer en heb alles opgezegd om dergelijke dure fouten in de toekomst te voorkomen.

Vervelend is het zeker voor je, maar deze kosten bestaan al sinds februari 2019. Zie dit bericht: Maingau laadpas ervaringen Het was toen zelfs nog na 120 minuten AC laden al extra kosten. Dat is nu 240 minuten AC / 60 minuten DC.