Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je betaaloptie van Fastned gebruikt hebt ipv Maingau.

Er schijnt slechts een beperkte batch te zijn uitgewisseld tussen Maingau en Fastned.
Die kunnen per keer starten door hun Maingau-pas aan de Fadtned-lader te presenteren. Indien gewenst, kan een particulier Fadtned-account gekoppeld worden aan de Maingau-pas. De recenten niet. Men is in gesprek over de toekomst. Tenminste:
“Leider können wir aktuell nicht alle unsere Ladekarten über Fastned anbinden. Wir arbeiten hier bereits an einer gemeinsamen Lösung, sodass Sie ohne Einschränkungen laden können und möchten Sie um ein wenig Geduld bitten.”

“Leider haben aktuell noch kein feststehendes Datum, an den alle MAINGAU Ladekarte an Fastned angebunden werden. Dies wird in Kürze soweit sein. Sie werden hierüber gesondert informiert.”
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je betaaloptie van Fastned gebruikt hebt ipv Maingau.

Nee, in tabblad “Mijn laadhistorie” zie je enkel waar en wanneer je geladen hebt en wat dat zou kosten tegen FastNed tarief. Onder het tabblad “Betaalmethode” zie je bij wie die laadsessies in rekening worden gebracht. Daar staat, bij mij althans, enkel mijn Maingau
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Vandaag nog even een Maingau bij Ikea Barendrecht geprobeerd maar werkte niet.... Heb de kaart al drie weken maar nog geen enkele succesvolle aanmelding kunnen doen....
Bedoelt u de Shell 22kW-laders bij Ikea? Staan die vermeld in de Maingau-app?
Zie op het Ikea-adres zelf enkel de Allego-triplelader. Wellicht doet deze het:
upload_2018-7-28_17-49-15.png
 

Attachments

  • upload_2018-7-28_17-49-15.jpeg
    upload_2018-7-28_17-49-15.jpeg
    157.9 KB · Views: 42
De wel aanwezige reguliere TNM/Shell-laders staan weer niet in de Maingau-app

Ik zou me echt heelheelheelheel heel erg verbazen als Shell/TNM mee gaat doen aan dat Maingau verhaal.
Stel je voor dat je mensen aan het idee gaat helpen dat je met je hele gezin voor 18€ op electro naar Italië kan rijden in plaats van voor 180€ op benzine.
 
Heb mijn S voor ruim 10 dagen verhuurd via Snappcar, en we moeten nogal wat rijden/snelladen met onze 24kWh Leaf de komende dagen. Dit gaat het goedkoopste met een Maingau pas denk ik.
Heeft er iemand toevallig een geactiveerde/werkende Maingau pas te leen? Verrekening/vergoeding van kosten uiteraard. Liefst niet al te ver van Eindhoven of evt per post.
 
@FairFrank : ik til niet echt zwaar aan een disagree, ik zie immers niet in waarom we niet van mening zouden mogen verschillen.

Zelfs met m'n maat @FVO wisselen we wel eens disagrees uit, gewoon omdat we van mening verschillen, zonder daarom hard-feelings tov mekaar te hebben.

Maar het lijkt mij wel 'fair' om je standpunt dan even te verduidelijken - misschien heb je wel helemaal gelijk en moet ik mijn mening herzien. Maar zonder verduidelijking is dat moeilijk.;)

of ... is het hier een dikke vinger syndroom :cool:
 
Ik wil geen paniek zaaien en heb ook de mogelijkheid nog niet gehad om het te testen, maar de meeste snellaadpalen zijn uit de "Einfachstromladen"-App verdwenen. Ik zie er nog enkele staan bij VdV.
Even nagevraagd bij Maingau en ook bij Fastned maar krijg van hun niet het antwoord dat er gestopt wordt met DC snelladers.
Zou ook wel erg dom zijn om zoiets te beginnen en je niet van tevoren te bedenken wat de kosten bij verschillende laadsnelheden zijn.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
In het kader van mijn meerjarige Maingau-hobbyproject vanochtend maar weer eens een emailtje gestuurd, waarom ik eigenlijk ( nu net na afloop van een maandje " Fastned Gold Member " abbo.. dwz: 35ct/kWh ipv 59ct/kWh ) mijn alweer 1,5 maand oude Maingau pas niet kan aktiveren bij Fastned, meteen het volgende antwoord gekregen.

upload_2018-8-8_16-21-57.png


Wellicht werkt Maingau bij Allego snelladers dan wel? De tekst over de app tot slot suggereert dat de app misschien sommige Fastneds ondersteunt. Voor wat het allemaal waard is.