Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier in Haren bij Fastned bij Shell pomp ‘De Witte Molen’ kunnen laden met de laadpas. 240 km/uur, is 1,5 cent per km!!! Ik bij mij om de hoek. Nu al spijt van mijn thuislader.
 

Attachments

  • 23C1F1CC-4EAF-4E2C-AF42-FCD58F98BF87.jpeg
    23C1F1CC-4EAF-4E2C-AF42-FCD58F98BF87.jpeg
    545.1 KB · Views: 161
  • 87BDFD59-7666-4625-8FF9-BE6AE9456BB2.png
    87BDFD59-7666-4625-8FF9-BE6AE9456BB2.png
    684.5 KB · Views: 124
Zojuist gebeld met een medewerker van Fastned Customer support. Eerst werd eerst nagegaan of mijn 4 cijferige nummer al bij Fastned binnen was. Dat was niet het geval.
Mij werd verteld dat ze op een nieuwe reeds pas-nummers van Maingau wachten en dat er veel meer Maingau klanten het zelfde probleem ervaren. Ook van hen heeft Fastned het nummer nog niet doorgekregen van Maingau. Gevraagd of dat doorgeven periodiek (wekelijks?) gaat. Ik kreeg de indruk dat dat niet het geval is. Volgens Fastned ligt het probleem bij Maingau, misschien is het een bug, vernam ik. Ik kon Maingau er wel over mailen. Dat laatste heb ik gedaan en Maingau gevraagd die pasnummers door te geven aan Fastned.
Wel vaag dat dat soort partijen na zoveel signalen het niet even kortsluiten...:rolleyes: (miss nog wat extra signalen helpt:D)
PS: ze konden het pasnummer van mij ook wel krijgen (of kopie pas );)
 
Zojuist getest aan Fastnet De Brink.

Maingau pas als primair betaling in fastnet. ln de fastnet app zie je de prijs stelling.
12/07/18 15:20 0:12:57 5,38€ (9.11kWh)

Ben benieuwd hoe dan nu de tijd/prijs berekend wordt via Maingau. Is namenlijk nog blanko history in de maingau app. Zoals ik begreep kan momenteel dit alleen per maand worden bijgewerkt.
 
Op de fastned site lees ik dat je het EMAID (E-mobility-Account-ID) bij je fastned account moet invullen.
Dit nummer staat in de Maingau app.
Op de Fastned site staat een speciale opmerking hierover:
Kan ik ook laden met een laadpas?

===
Wil je je Maingau laadpas koppelen aan je Fastned account? Voer dan je Maingau-nummer in met als formaat DE*MEG*C0001234*5 (dus met drie asteriksen) bij het betaalmenu van de Fastned app. Dit nummer kun je vinden op de Maingau website of de ‘Einfachstromladen’ app. Als je Maingau laadpas geactiveerd is, maar nog niet werkt bij Fastned dan hebben we jouw pasgegevens nog niet ontvangen van Maingau. Dit kan enige tijd duren. Graag je geduld!
===

Ik probeerde dat, maar krijg een melding "Oeps, pas is niet geactiveerd" wat blijkbaar een indicatie is dat het nog niet is doorgegeven.

De opmerking op de Fastned site over "drie asterisken" lijkt niet helemaal te kloppen, in de app staan er maar 2 :)
Als je het nummer invult maakt ie er wel 3 van overigens, maar dat lijkt een kleinigheid die het toevoegen/activeren niet in de weg staat.

Ik ga voorlopig even wachten tot het toevoegen van mijn Maingau account mobility/pas nummer op de Fastned site wordt geaccepteerd, misschien dat het dan in 1 keer werkt.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Zojuist getest aan Fastnet De Brink.

Maingau pas als primair betaling in fastnet. ln de fastnet app zie je de prijs stelling.
12/07/18 15:20 0:12:57 5,38€ (9.11kWh)

Ben benieuwd hoe dan nu de tijd/prijs berekend wordt via Maingau. Is namenlijk nog blanko history in de maingau app. Zoals ik begreep kan momenteel dit alleen per maand worden bijgewerkt.

Ben ook wel benieuwd, aangezien ik deze week meerdere malen heb geladen aan een FastNed punt dat op de kaart van Mainfau (nog) niet voorkomt.

Totaal 68 kWh geladen in 85 minuten, precies tijd om wat te drinken te halen en te plassen. Ben wel blij dat ik via Maingau afreken want via FastNed zou dit me ruim €40 kosten :confused: en nu via Maingau maar €4,25.....
 
Vandaag ook getankt bij Fastned Witte Molen bij Haren/Groningen. De laadzuil gekozen met de Fastned-app en vervolgens gestart met de Maingau-pas langs de lezer. Dat beloofde wat!

Maar mooi dat de nota opgemaakt wordt door Fastned, met de prijs van Fastned.

Dus ik heb begrepen dat als de Maingau-id-code nog niet geaccepteerd wordt in de Fastned-app, de Maingau-kaart de laadsessie wel kan starten, maar dat de prijs gewoon die van Fastned is.
 
...Startte niet met de Maingau pas. Wel met de New Motion...
Shell doet het wel. Tenminste, fossiel leeg melken en ondertussen het nieuwe kalf l a n g z a a m laten groeien.
Willen we dat? Put your money where your mouth is.
Naast de (tijdelijke?) Maingau-grap (vooral leuk bij 40-50kW) ken ik geen betere/goedkopere dan EV Company. Gratis kaart, gartis tag, geen transactiekosten. Wie biedt minder?
 
Hmmm... vanavond geprobeerd op een van de weinige palen in Landgraaf. Helaas. Startte niet met de Maingau pas. Wel met de New Motion....
Wrsch zit jij dan ongeveer in dezelfde fase als ik om Maingau ad praat te krijgen. Heb je ze al een email gestuurd dat het nog niet werkt? Ik kreeg vervolgens 'deze email' terug. In de Maingau app zie ik nu bij Nutzerkonto => Ihre Zahlungsmittel inderdaad Lastschrift staan.
Suc6

Maingau.AW.jpg
Ps wel knap dat ze meteen mn TMC forum synoniem vermelden... :confused:
 
[QUOTE="T...In de Maingau app zie ik nu bij Nutzerkonto => Ihre Zahlungsmittel inderdaad Lastschrift staan...
[/QUOTE]
Inderdaad?
Een Lastschrift is een automatische incasso. En dat is nu precies wat niet werkt zolang je je NLse IBAN niet kan invoeren. Er staat dus Lastschrift en die is niet actief.
Reden dat ze je intern 'op rekening' zetten en tot het IBAN-issue is opgelost een rekening sturen die je dan mag overmaken naar hun IBAN.
 
[QUOTE="T...In de Maingau app zie ik nu bij Nutzerkonto => Ihre Zahlungsmittel inderdaad Lastschrift staan...
Inderdaad?
Een Lastschrift is een automatische incasso. En dat is nu precies wat niet werkt zolang je je NLse IBAN niet kan invoeren. Er staat dus Lastschrift en die is niet actief.
Reden dat ze je intern 'op rekening' zetten en tot het IBAN-issue is opgelost een rekening sturen die je dan mag overmaken naar hun IBAN.[/QUOTE]

Oeps...
..je hebt helemaal gelijk! In hun email ( hierboven als plaatje bijgesloten ) staat het gelukkig wel precies zoals je uitlegt. Thx voor de correctie. :)
 
Alleen om marktaandeel te kopen? Zou kunnen.

Ik zat me al een tijdje af te vragen hoe ze hiermee nou dachten marktaandeel te kopen.
Immers: klantenbinding met een laadpas is nul komma nul: iedereen heeft drie van die dingen in zijn auto liggen en zodra ze de prijs weer verhogen pakt iedereen meteen een andere pas.

Maar ik bedacht me van het weekend dat ik het helemaal verkeerd zag.
Met die laadpas rij je voor 15 euro met je electrische auto naar Italië of Spanje.
Tegenover 150 euro voor een benzine auto.
Maingau doet daarmee voor andere electrische rijders wat Tesla ook voor ons heeft geregeld: je rijdt voor een habbekrats door heel Europa.

Maingau koopt helemaal geen marktaandeel van andere pasaanbieders; ze kopen marktaandeel van de fossiele leveranciers.

Die pas is wat mij betreft de beste boost voor electrisch rijden sinds tijden.
 
Robert, akkoord en toch weer niet helemaal ondanks mijn zeer positieve ervaring.
Je krijgt door die vaste minuutprijs een scheve prijszetting.
Snelladers zijn bij andere laadpassen met 0,7€/kWh extreem duur. De elektriciteit kost zo al gauw meer dan de benzine voor de overeenkomstige ICE.
Daardoor haalt niemand het in zijn hoofd om bij een snellader te laden wanneer het niet echt nodig is. En zo blijven ze vrij voor diegene die het wel echt nodig hebben.
Als er straks veel meer EVs rondrijden en een snellaadbeurt kost dan nog altijd minder dan een laadbeurt aan een 3,7 kW laadpaaltje, dan zuigt dat natuurlijk alle EVs naar die snelladers en worden ze constant gebruikt door mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben.
Voor mij ligt op termijn een ideale prijszetting van een snellader toch aanzienlijk boven die semisnelladers en trage laders.
Voorlopig loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ik heb nog nooit moeten wachten bij bij een snellader omdat die in gebruik was door een ander ladend voertuig.