Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Allego snellaadpalen werkt in NL wel goed met de Maingau app en pas. Fastned nog niet helaas. Slechts de 1e batch passen zijn aangemeld bij FastNed. Ik heb 1 pas van Maingau die het doet bij FastNed. Ik heb nog 2 passen die het niet doen. Zou ook goed een technisch probleem kunnen zijn bij FastNed natuurlijk. Die hadden natuurlijk niet zo veel klanten verwacht in zo'n korte tijd ;-)
 
Omdat er kennelijk wat verwarring is hierbij wat meer informatie over het gebruik van de Maingau laadpas bij Fastned.

We hebben op 30 juli een laatste update met actieve laadpassen van Maingau ontvangen. Alle passen die voor deze datum zijn geactiveerd zouden gebruikt moeten kunnen worden om het laden te starten bij Fastned. Het koppelen van de Maingau laadpas in de Fastned app levert vaak moeilijkheden op, mede doordat we nog niet alle gegevens (correct) hebben ontvangen van Maingau. Het koppelen van een laadpas in de Fastned app is overigens niet noodzakelijk.

Je kunt je laadpas gebruiken door je auto aan te sluiten, op "start" te drukken in het scherm en vervolgens je laadpas voor de paslezer te houden.

De transacties versturen we vooralsnog maandelijks naar Maingau dus vandaar dat je die niet direct ziet in je Maingau app. Je kunt geen laadsessie starten bij Fastned via de Maingau app en dit is ook niet gepland.

Op het moment dat Maingau haar koppeling met e-clearing.net gereed heeft zullen nieuw geactiveerde laadpassen heel snel bij ons doorkomen zodat ze (bijna) meteen gebruikt kunnen worden. Op dat moment zullen ook de Fastned stations zichtbaar moeten worden in de Maingau app. Het is tot slot ook de bedoeling dat je laadsessies bij Fastned dan sneller zichtbaar worden in de Maingau app.

Als je je laadpas wel hebt gekoppeld aan je Fastned account zie je overigens de laadsessies met ons reguliere per kWh tarief in je historie staan. Dit is het tarief dat we bij elke laadpas in rekening brengen dus ook bij Maingau. Maingau wil haar pasgebruikers graag een uniform tarief bieden. Aangezien dit soort afspraken gemaakt worden tussen de pashouder en de pasaanbieder (in dit geval Maingau) kunnen we dit niet tonen in de Fastned app.

Voor support vragen graag mailen naar: [email protected]. :)
 
Vanavond de Maingau pas getest. Parkeerplaats A30 De Poel. Pas worden niet geaccepteerd. Toch maar een mail naar Maingau gestuurd of mijn pas actief is.
20992FC9-D0FA-4FA6-9DF7-F48C395D2832.jpeg
 
@rvdput Idd ...laadpas gebruiken door je auto aan te sluiten, op "start" te drukken in het scherm en vervolgens je laadpas voor de paslezer te houden..... :D

Mijn Maingaupas ontvangen begin Juli. Na een email aan Maingau is hij blijkbaar echt per 16 Juli geactiveerd en werkte nu net exact als je hierboven beschrijft bij zowel Fastned Selnisse A58 / Zld - Z-Beveland als ook bij Fastned Vliedberg A58 / Zld - Z-Beveland.

Mijn Maingau pas wordt verder ( nu nog ) niet geaccepteerd als Laadpas in mijn Fastned account bij Betaalmethoden. Maar dat maakt dus ook niks uit zoals je ook hierboven beschrijft. Best apart, om in mijn Fastned account bij Historie en Betalingen niks te zien..! In het Maingau account ook niet. :mad:
 
Last edited:
Gisteren geladen met de Maingau pas bij FastNed de Vonken (bij Drachten), werkte prima.
Had maar een klein beetje extra stroom (6kWh) nodig om makkelijker thuis te kunnen komen en tegelijkertijd een koffietje te scoren.
In zo'n geval is FastNed makkelijker dan een Supercharger omdat het direct aan de snelweg is, kost toch minder tijd.
 

Attachments

  • InkedIMG_20180812_200614_LI.jpg
    InkedIMG_20180812_200614_LI.jpg
    533.7 KB · Views: 45
Gisteren geladen met de Maingau pas bij FastNed de Vonken (bij Drachten), werkte prima.
Had maar een klein beetje extra stroom (6kWh) nodig om makkelijker thuis te kunnen komen en tegelijkertijd een koffietje te scoren.
In zo'n geval is FastNed makkelijker dan een Supercharger omdat het direct aan de snelweg is, kost toch minder tijd.

QED ...In zo'n geval is FastNed makkelijker dan een Supercharger omdat het direct aan de snelweg is, kost toch minder tijd... het snellaadlandschap wordt er door Fastned + Maingau alleen maar interessanter en veelzijdiger op. Hoe meer keus hoe beter. De enkele keer dat wij nu nog als Leaf-30kWh rijders bij een SuC in de buurt verzeild raakten ( VdValk Dordrecht + Allego snellader ) viel ons idd wel op dat zo'n SuC lokatie een hoop extra tijd kost, als je altijd bij Fned gewend bent in max 25-30 minuten weer weg te zijn.
 
QED ...In zo'n geval is FastNed makkelijker dan een Supercharger omdat het direct aan de snelweg is, kost toch minder tijd... het snellaadlandschap wordt er door Fastned + Maingau alleen maar interessanter en veelzijdiger op. Hoe meer keus hoe beter. De enkele keer dat wij nu nog als Leaf-30kWh rijders bij een SuC in de buurt verzeild raakten ( VdValk Dordrecht + Allego snellader ) viel ons idd wel op dat zo'n SuC lokatie een hoop extra tijd kost, als je altijd bij Fned gewend bent in max 25-30 minuten weer weg te zijn.
Ja, deze conversatie hoort eigenlijk in het FastNed draadje, maar inderdaad korter laden is "benzinepomp stijl" staand koffie drinken. Bij een laad lunch bij vd Valk vind ik een beetje omrijden niet erg. Ik geloof dat dit punt al meerdere malen is besproken overigens.. Misschien gaan we ooit nog Superchargers zien direct aan de snelweg, Frankrijk heeft ze al weet ik uit ervaring.
 
Ik wilde gisteren mijn pas bij Zuidpunt testen, maar helaas, werkte niet. Heb de pas al wel iets van 3 weken. Zou vanzelf toch moeten gaan werken?

Via de app werkte uiteraard wel.

Voordat iemand er over begint: Ik koos voor Fastned boven de SuC in Dordrecht omdat ik gelijk ook even een broodje wilde eten en wat te drinken wilde halen. Had iets van 10kWh nodig en dat gaat ook snel genoeg bij Fastned terwijl ik zelf ook even kon bijtanken.
 
Ik wilde gisteren mijn pas bij Zuidpunt testen, maar helaas, werkte niet. Heb de pas al wel iets van 3 weken. Zou vanzelf toch moeten gaan werken?

Via de app werkte uiteraard wel.

Voordat iemand er over begint: Ik koos voor Fastned boven de SuC in Dordrecht omdat ik gelijk ook even een broodje wilde eten en wat te drinken wilde halen. Had iets van 10kWh nodig en dat gaat ook snel genoeg bij Fastned terwijl ik zelf ook even kon bijtanken.
Nu je het er zo over hebt, W.
Was er niet iets van een Friends & Family programma voor de oorspronkelijke certificaathouders van FastNed? Waar je nu nog baat van hebt, misschien zelfs?
 
Ik wilde gisteren mijn pas bij Zuidpunt testen, maar helaas, werkte niet. Heb de pas al wel iets van 3 weken. Zou vanzelf toch moeten gaan werken?

Via de app werkte uiteraard wel.

Voordat iemand er over begint: Ik koos voor Fastned boven de SuC in Dordrecht omdat ik gelijk ook even een broodje wilde eten en wat te drinken wilde halen. Had iets van 10kWh nodig en dat gaat ook snel genoeg bij Fastned terwijl ik zelf ook even kon bijtanken.
Ik heb een pas sinds half juni en ik kan nog steeds niet bij Fastned laden.
 
Ik heb een pas sinds half juni en ik kan nog steeds niet bij Fastned laden.
Ok, ik ben niet de enige dus.

Nu je het er zo over hebt, W.
Was er niet iets van een Friends & Family programma voor de oorspronkelijke certificaathouders van FastNed? Waar je nu nog baat van hebt, misschien zelfs?
Nee, dan moest je 25k investeren. Ik heb een 10e daarvan in Fastned zitten :)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
...moet wel ECHT AKTIV sein...
Misschien ten overvloede, maar hebben degenen bij wie Maingau (nog) niet werkt, en zie de @rvdput post van Fastned hierboven dd 9 aug, ook al met Maingau ge-emaild en gemeld dat hun pas blijkbaar nog niet aktief is ?
Ik kreeg ná mijn niet-aktief melding meteen bericht dat de pas geactiveerd was en ik apart achteraf een rekening krijg. Heb de Maingau pas begin juli aangevraagd, daarna 1/2 juli mijn ' is nog niet-actief-email ' gestuurd en mijn Maingau pas werkt nu bij Fastned, precies als @rvdput beschrijft. Deze emailtekst kreeg ik terug van Maingau...

upload_2018-8-21_23-57-58.png
 
Bij mij werkt de pas ook nog steeds niet bij Fastned. Datum brief met pas is 30 mei. De pas werkt wel bij Allego snellaadpalen. Ook bij mij is de pas 'op rekening gezet'. Reeds een rekening van Maingau per mail ontvangen. @rvdput heb je voor ons een update van de ontwikkelingen en een indicatie wanneer het wel werkt?

Vorige week nog per mail van Fastned deze reactie ontvangen:
Afgelopen weekend heb jij met een collega van ons gesproken omdat de laadsessie met de Maingau pas niet wilde starten. Op dit moment hebben we nog niet alle gegevens van Maingau binnen en kunnen we dus ook niet garanderen dat jou pas werkt bij onze stations. We zijn dus afhankelijk van Maingau om deze informatie aan ons te geven. We hopen dit zo snel mogelijk binnen te krijgen. Ik raad je aan om op een later moment te proberen om uw laadpas toe te voegen aan je account om te kijken of het dan werkt. We kunnen helaas nog geen tijdsindicatie geven over wanneer je pas bij ons bekend is.