Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Kan dus zijn dat de zero mile protection geen 5,1 kWh meer is...

Dat is vrij zeker. Vergelijk jouw 0 range met die van mij. Jij kwam tot 71,1 km, ik kwam destijds tot 72,8 kWh.
Let ook op de gele stippellijn van het vermogen. Bij ons beiden rond de 160kW. Dit is ook een indicatie dat je nog voldoende vermogen hebt om nog even door te rijden.
Vervolgens heb ik bij 0 range de Trip B op nul gezet en ben ik verder gereden. Uiteindelijk lukte het mij nog om 3,1 kWh uit de accu te halen totdat ik nog slechts 20 km/uur kon rijden. Nu heb ik laatst een filmpje gezien van iemand die op dit punt gekomen nog verder ging totdat het licht volledig uitging. Er kwam toen nog 0,4 kWh uit de accu. De totale zero mile protection zou daarmee op 3,5 kWh uitkomen.

Afbeelding 1239.jpg
Afbeelding 1238.jpg
 

Attachments

  • Afbeelding 1240.jpg
    Afbeelding 1240.jpg
    107 KB · Views: 505
@Fivari Zeer bedankt voor deze goed te lezen en te begrijpen informatie. Had ik het toch mooi mis met dat snelle rijden.
Zo las ik laatst in het natuurkundeboek van mijn zoon dat de elektronen niet van de + naar de - stromen maar van de - naar de +.
Je bent nooit te oud om te leren.

En om het extra verwarrend te maken: in het handboek elektronica zou je lezen dat de stroom van + (hoog potentiaal) naar - (laag potentiaal) stromen...
De fysicus geeft de werkelijke richting van de elektronen aan. Een elektronicus gebruikt, bij conventie, de omgekeerde richting voor de stroom.

De + van de elektronicus is dus - voor een fysicus en vice versa.
 
Onze auto's zijn even oud, maar jouw kmstand is meer dan het dubbele dan mijn 42000. Het bevestigt dus wel de idee dat tijd degradatie veroorzaakt ipv laadcycli.

Zou die conclusie niet trekken obv twee auto's.
Een tijdje geleden heb ik gekeken naar degradatie door ouderdom. Toen leek toch eerder een correlatie tussen het aantal kms en de maxrange dan tussen de ouderdom en de maxrange:

image.jpg


Zie Tesla Model S battery degradation data | Steinbuch voor de uitleg die ik erbij geschreven had.
 
Aflevering dec 2013. P85+ 21"
- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.1 (251)
- kmstand : 36.500 km
- typical of ideal range : 370 km
- typical of ideal range (bij 80% Soc) : 332 km
- rated range : 470 km
- gemiddeld verbruik: 217

Mijn accupakketje lijkt sneller achteruit te gaan dan wat in de grafiek zie. Heb maximaal 10 x helemaal tot max geladen. Laad meestal tot 80%. Als ik hem langer niet gebruik heb ik hem op 70% achter gelaten a.d. paal. Reden om er eens met Tesla over te hebben?
 
Geen echt afwijkende cijfers.
Ook hier P85+ uit nov 2013 en 372Km range
Echter ook al 368 km gezien maar twee maanden later ook 378 Km
Ook de 80% met 332km is identiek

Aflevering dec 2013. P85+ 21"
- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.1 (251)
- kmstand : 36.500 km
- typical of ideal range : 370 km
- typical of ideal range (bij 80% Soc) : 332 km
- rated range : 470 km
- gemiddeld verbruik: 217

Mijn accupakketje lijkt sneller achteruit te gaan dan wat in de grafiek zie. Heb maximaal 10 x helemaal tot max geladen. Laad meestal tot 80%. Als ik hem langer niet gebruik heb ik hem op 70% achter gelaten a.d. paal. Reden om er eens met Tesla over te hebben?
 
Scheelt inderdaad allemaal nagenoeg niets met mijn P85+ exemplaar (winter 19" en zomer 20" staggered 245/285).
km 37.500
max typical range 374 (80 of 90% doe ik niet meer; het is doorgaans 60% of af-en-toe 100%)
gemiddeld 226 Wh/km