Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Melding keyfob batterij bijna leeg melding wil niet weg

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of het helpt met de fob van een MX, maar mijn alarmsysteem thuis had laatst iets dergelijks. Ik kreeg een melding dat de batterij van de keyfob leeg was. Dus meteen een nieuwe er in gezet. De fob werkte daarna, maar de melding bleef. De oplossing was om de batterij er uit te halen en die er even naast te laten llggen (een paar minuten). Dan de batterij weer in de fob en daarna was de melding weg. Heeft iets te maken met dat de fob even goed spanningsloos moet zijn alvoerens die een nieuwe batterijmeting doet.

Maar zoals gezegd, dit was niet de fob van een MX.
 
Heb dat vorig jaar met mijn eerste X ook gehad. Weken mee rond gereden, zelfs na vervangen van het batterijtje bleef de melding ook gewoon staan.

De auto is toen even binnen geweest om de falcon wings uit te lijnen en Tesla heeft die melding toen gewist.

Mogelijk kunnen ze dat ook van op afstand. Ik zou dus even bellen.
 
Ik kreeg gisteren ook de melding. Gelijk een nieuw batterijtje gekocht en in de avond verwisseld. Vanmorgen stond de melding er nog steeds.

Ik dacht dat ik wellicht het oude batterijtje erin had gedaan, dus vanmiddag weer een nieuwe gekocht en in de winkel verwisseld.

De melding staat er nu helaas nog steeds.
 
Nadat ik steeds nieuwe batterijen in de key fob had gedaan (en de melding niet wegging) heb ik de reserve fob gepakt. Totdat de melding "batterij vervangen" ook daar tevoorschijn kwam. Ik weer tig keer batterijen vervangen, van beide fobs. Melding bleef en de originele fob deed inmiddels niets meer.

Uiteindelijk "pechhulp" gebeld en het schijnt vaak voor te komen dat ze auto op afstand moeten resetten als er een batterijwissel in de fob was.

Jammer dat dat niet in de handleiding staat. Had veel werk en en tijd gescheeld (kopen van steeds nieuwe batterijen, etc).
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Jelger
Met mijn 5 jaar oude S ook de melding gekregen. Niets hielp echter; batterijen vervangen van beide fobs, beide tegelijk in de auto, batterijen er uit en er weer in. Niets hielp. De mobile service die toch de 12V accu moest vervangen kwam tot de conclusie dat de fob die het minst gebruikt wordt, die van mijn vrouw, kapot was. Een nieuwe kost maar liefst €167 !
 
Ook een keer gehad en toen een paar goedkopen batterijtjes van de action erin gestopt.
Melding ging niet weg. Toen een paar nieuwe iets duurdere gekocht en toen ging de melding wel weg.

Waarschijnlijk waren de batterijtje van de action al redelijk over de datum en dus een iets te laag voltage.
 
  • Informative
Reactions: job-lek