Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben in blije verwachting, 16 augustus een M3 LR AWD pearl white 19" met trekhaak besteld via de Tesla site, gisteren de eindfactuur ontvangen met een leverdatum van 17 september. VIN 469xxx.
Tot zover gaat alles heeeeel soepeltjes, ben benieuwd hoe de rest van het traject zal verlopen. de grillen van een snelgroeiend bedrijf zijn we in autoland eigenlijk niet gewend.
 
Er zijn 100 Model3's over, waarschijnlijk even een reshuffle van de reserveringen???

Tesla annuleert mega-order wegens slechte kwaliteit

Het is maar zeer de vraag of die auto's wel al waren gebouwd voor Nextmove. Als ik het filmpje goed begrijp waren de afleverproblemen met auto's uit begin 2019 (waarschijnlijk rond maart, toen de 1e Model 3's naar EU kwamen). Die waren niet goed, waarna Nextmove de rem op nieuwe afleveringen heeft gezet en eerst afspraken wilde maken met Tesla. Dat is niet gelukt, waarna Tesla de orders heeft gecancelled.

Ik denk niet dat die resterende 85 Model 3's voor Nextmove (er waren 15 geleverd) al waren geproduceerd.
 
voor de statistieken:
Via Leaseplan
LR AWD, zwart, zwart interieur, 18 inch velgen (configuratie in de hoop dat deze snel geleverd kon worden )
26-6 besteld
29-6 bevestiging via mail Leaseplan incl. RN nummer
tot de dag van vandaag geen VIN, mail enz. :(
16 september wordt de 22kw lader thuis geplaatst.. die heb ik denk ik eerder dan de auto.. :D
 
voor de statistieken:
Via Leaseplan
LR AWD, zwart, zwart interieur, 18 inch velgen (configuratie in de hoop dat deze snel geleverd kon worden )
26-6 besteld
29-6 bevestiging via mail Leaseplan incl. RN nummer
tot de dag van vandaag geen VIN, mail enz. :(
16 september wordt de 22kw lader thuis geplaatst.. die heb ik denk ik eerder dan de auto.. :D
05/06 bestelling geplaatst.
07/08 vin zichtbaar
19/08 vernomen dat vin is ontkoppeld

Wachten tot er opnieuw een auto is die aan mijn config voldoet. Oftewel een grote bende.
 
Wachten tot er opnieuw een auto is die aan mijn config voldoet. Oftewel een grote bende.

Hoezo is het een bende? Als Tesla geen VIN had laten zien dan had je dit niet geweten en was er niets aan de hand geweest.
Waarom maakt een wijziging in de toegewezen auto het bestelproces een bende?

Misschien is er wel een order gecancelled, heeft iemand een upgrade of downgrade gedaan, etc. Dan is het niet meer dan logisch dat er wat veranderd in de toewijzing? Als dit nu betekent dat je 'm eerder krijgt, ben je dan blij of juist niet? Andere optie is dat Tesla angstvallig vasthoud aan eenmaal gekoppelde VINs, en dat jouw oude VIN misschien nog op de boot staat terwijl je nieuwe VIN al in Tilburg is. Als je dan je oude had gehouden had je langer mogen wachten.

Met dit "gezeur" werk je alleen maar in de hand dat Tesla informatie gaat achterhouden. Dat zie je al aan de telefonische bereikbaarheid. Er waren hier op 't forum al tientallen mensen die Tesla 2x per week gingen bellen over een status update. Dat zullen er in werkelijkheid dus waarschijnlijk honderden zijn. Dan vind ik het niet zo raar dat je je telefoonlijn dicht gooit.

Was destijds met alleen de S/X niet anders. Toen gingen ook mensen bellen over 'op welke boot sta ik'.. Uiteindelijk gaf Tesla aan dat ze dat niet meer konden zien (wat natuurlijk onzin is), puur om van de telefoontjes af te komen.

Die auto komt echt wel en die komt doordat Tesla auto's niet op bestelling maakt eerder dan bij welk ander merk dan ook. Geduld! Ik snap wel dat de anticipatie groot is.. Maar 't gaat hier soms wel ver :)

Wat bestel proces betreft vind ik het Tesla proces heel helder. De stappen zijn duidelijk, account status is bijgewerkt, en er staat simpelweg 'Nu moet je even wachten totdat je van ons hoort'.
 
Hoezo is het een bende? Als Tesla geen VIN had laten zien dan had je dit niet geweten en was er niets aan de hand geweest.
Waarom maakt een wijziging in de toegewezen auto het bestelproces een bende?

Misschien is er wel een order gecancelled, heeft iemand een upgrade of downgrade gedaan, etc. Dan is het niet meer dan logisch dat er wat veranderd in de toewijzing? Als dit nu betekent dat je 'm eerder krijgt, ben je dan blij of juist niet? Andere optie is dat Tesla angstvallig vasthoud aan eenmaal gekoppelde VINs, en dat jouw oude VIN misschien nog op de boot staat terwijl je nieuwe VIN al in Tilburg is. Als je dan je oude had gehouden had je langer mogen wachten.

Met dit "gezeur" werk je alleen maar in de hand dat Tesla informatie gaat achterhouden. Dat zie je al aan de telefonische bereikbaarheid. Er waren hier op 't forum al tientallen mensen die Tesla 2x per week gingen bellen over een status update. Dat zullen er in werkelijkheid dus waarschijnlijk honderden zijn. Dan vind ik het niet zo raar dat je je telefoonlijn dicht gooit.

Was destijds met alleen de S/X niet anders. Toen gingen ook mensen bellen over 'op welke boot sta ik'.. Uiteindelijk gaf Tesla aan dat ze dat niet meer konden zien (wat natuurlijk onzin is), puur om van de telefoontjes af te komen.

Die auto komt echt wel en die komt doordat Tesla auto's niet op bestelling maakt eerder dan bij welk ander merk dan ook. Geduld! Ik snap wel dat de anticipatie groot is.. Maar 't gaat hier soms wel ver :)

Wat bestel proces betreft vind ik het Tesla proces heel helder. De stappen zijn duidelijk, account status is bijgewerkt, en er staat simpelweg 'Nu moet je even wachten totdat je van ons hoort'.

Grotendeels met je eens. Echter....ik vond de stappen juist heel slecht gecommuniceerd. Af en toe inloggen op je account...en ineens was er een document bij in een UI die veel aan duidelijkheid overlaat. Zeker ten opzichte van standaard websites. Ook de volgorde van mails en sms berichten klopte bij mij niet. Uiteindelijk leverde geduld wel een goede pre-delivery op en aangezien Tesla nog even belt over de aflevering, konden nog even wat kleine dingen besproken worden.

Verder is het intern bij Tesla wel degelijk erg onrustig. Mensen communiceren niet goed met elkaar, er is weinig creativiteit (of mandaat) om problemen op te lossen. Ook de koppeling tussen Delivery en Service kan veel beter. Tenminste...er zou een Service afspraak voor mij worden ingeschoten voor schade voor oplevering. Na ruim twee weken niet gehoord te hebben, zelf via de app een afspraak gemaakt. Inmiddels staat de afspraak een week in de agenda voor eind augustus en Tesla vind het nog niet nodig met mij contact te zoeken hierover....waardoor ik de Service afspraak best spannend vind...gezien de wisselende ervaringen van forumleden.

Dus eens....probeer niet te veel te communiceren met Tesla...aan de andere kant, zou ik het wel prettig vinden rondom de aflevering via de telefoon zaken af te kunnen stemmen, dan wel extra opleverpunten aan te kunnen dragen (in het redelijke natuurlijk).
 
Dus eens....probeer niet te veel te communiceren met Tesla..

Eens.. Gek genoeg werkt dat inderdaad eigenlijk heel goed is mijn ervaring. Als Tesla vragen heeft over een service afspraak via de App dan stellen ze die in mijn geval per SMS (met een e-mail adres waar de fotos heen mochten). Meestal hoor ik niets en dan is alles bekend zodra ik daar op de stoep sta.

Heb nu ook een Model 3 in bestelling staan.. Vandaag proefritje gemaakt (bestelling al gedaan), stond allemaal goed in het systeem, advies gekregen om periodiek in 'Tesla account' te kijken, daar staan updates mbt. levering in en ik zij zoeken contact met mij zodra de oplevering nabij is.

Dat lijkt weinig veranderd tov. de levering van de S. Daar heeft Tesla uiteindelijk ook per mail contact gezocht om een leverafspraak te maken. Daarvoor weinig contact gehad behalve de 'my account' pagina.