You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor aanschaf was ik uitgegaan van een jaargemiddelde van 190/200 Wh/km. Nu na 14 maanden en 30.000 km zit ik op 172Wh/km. Valt mij dus niet helemaal tegen. De verlaging van de maximum snelheid heeft daarbij wel geholpen.
Voor aanschaf was ik uitgegaan van een jaargemiddelde van 190/200 Wh/km. Nu na 14 maanden en 30.000 km zit ik op 172Wh/km. Valt mij dus niet helemaal tegen. De verlaging van de maximum snelheid heeft daarbij wel geholpen.
Ik denk dat dat voor een Model 3 een heel realistisch verbruik is. Als Plantje daar ver boven zit is er of iets aan de hand met zijn rijstijl of met de auto. Als het de auto is en Tesla ontkent dat omdat het binnen de 'Tesla marges' valt, dan wordt het een lastig verhaal.
Poeh! 85% van wltp, daar zou ik voor tekenen!Dit is ook een beetje mijn ervaring met de oude Model 3. De nieuwe is wat zuiniger (ondanks dat het een Performance is). Uitgaande van dit verbruik (en ik verwacht jaarrond wat lager uit te komen) kom ik op ongeveer 85% van de Wltp en bijna 95% van de rated range.
En daarvoor hoef ik mij alleen maar aan de verkeersregels te houden. Ik rijd dus wel gewoon door.
Poeh! 85% van wltp, daar zou ik voor tekenen!
Met een beetje geluk maak ik dit jaar promotie en met nog meer geluk kan ik dan een nieuwe auto uitzoeken. Misschien is een model y dan een optie. Kan ik ook direct de hond achterin doen in plaats van op de achterbank tussen de kinderen in
Even een aanvulling op mijn vorige post....Voor aanschaf was ik uitgegaan van een jaargemiddelde van 190/200 Wh/km. Nu na 14 maanden en 30.000 km zit ik op 172Wh/km. Valt mij dus niet helemaal tegen. De verlaging van de maximum snelheid heeft daarbij wel geholpen.
Los van dit alles heeft de SR+ gewoon bovenmatig veel capaciteitsverlies.Poeh! 85% van wltp, daar zou ik voor tekenen!
Met een beetje geluk maak ik dit jaar promotie en met nog meer geluk kan ik dan een nieuwe auto uitzoeken. Misschien is een model y dan een optie. Kan ik ook direct de hond achterin doen in plaats van op de achterbank tussen de kinderen in
Los van dit alles heeft de SR+ gewoon bovenmatig veel capaciteitsverlies.
Na 15.000km zijn ze gemiddeld al 10% kwijt. Zelf zit ik al rond de -14.4% (omgerekend slechts 44.xx kWh bruikbaar bij 100% lading, met 4u voorverwarmen en aan één stuk gelijk “leeg” rijden. Dikke pech binnen specs )
Waarom heeft een SR+ meer capaciteitsverlies dan LR?
- Vanwege feit dat relatief kleine accu veel <10% en >90% komt?
- Of is het een andere (accu)techniek?
- Of andere reden?
@Plantje wat zijn jouw gemiddelde cijfers dan? Ik heb het topic doorgebladerd en zie het niet staan.Even een aanvulling op mijn vorige post....
Het verbruik na 14 maanden 30.000 km zit op 172Wh/km en de laatste 15.000km zit ik zelfs op slechts 162Wh/km.
Goeie vraag! Nu 30.086 km gereden sinds 5 december 2019 (dus ook wel 2 winters) en zit op 182 Wh/km
De meeste ritjes die ik gemaakt heb zijn wel minstens 50km en een groot deel zelfs 100-150km
Ik vind dat ook erg hoog. Met mijn MS zit ik lifetime op 202.Als dat jouw gemiddelde is met een SR+ is er ook iets met jouw rechtervoet, of bv een niet goede uitlijnen, of iets anders.
Als dat jouw gemiddelde is met een SR+ is er ook iets met jouw rechtervoet, of bv een niet goede uitlijnen, of iets anders.
Volgens mij kom je dan met een accupakket van 50kWh niet verder dan maximaal 275 km, er vanuitgaande dat je de accu helemaal leeg rijd.Met 182 Wh/km zou je toch wel 300 km range moeten kunnen halen?
Volgens mij kom je dan met een accupakket van 50kWh niet verder dan maximaal 275 km, er vanuitgaande dat je de accu helemaal leeg rijd.
Ik doelde eigenlijk meer op je opmerking dat je met 182 Wh/km 300 km range moeten kunnen halen. Met dat verbruik kom je op maximaal 275 km. Ik ben het met je eens dat je bij een lager verbruik net 300km zou moeten kunnen halen in de winter, maar dan moeten de omstandigheden wel gunstig zijn.Ik zie op Youtube meerdere filmpjes van mensen die de SR+ testen in winterse omstandigheden. Die halen meer dan 300 km in winterse omstandigheden.
Als je de SR+ aan de laadpaal voorverwarmt, tot 100% laadt en rustig leeg rijdt haal je die 300km wel. Maar dan is 300km ook ruim 3 uur rijden. Sneller is dan met een zwaardere voet te rijden en onderweg 10 minuten pauze bij de Supercharger te pakken.Ik doelde eigenlijk meer op je opmerking dat je met 182 Wh/km 300 km range moeten kunnen halen. Met dat verbruik kom je op maximaal 275 km. Ik ben het met je eens dat je bij een lager verbruik net 300km zou moeten kunnen halen in de winter, maar dan moeten de omstandigheden wel gunstig zijn.