Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
De deuren detecteren inderdaad een laag plafond en gaan bij een marge van minder dan een centimeter of 30 niet helemaal open. Echter, je kunt op het scherm in de auto de beveiliging "overriden" en de deuren toch helemaal openen. Daarna krijg je de keuze of je dit voor deze GPS locatie wilt bewaren.

Mijn garage heb ik circa 25 cm speling als de deuren helemaal open staan. Ik heb dus de eerste keer de beveiliging genegeerd en de deuren toch helemaal geopend en locatie opgeslagen. Daarna gaan de deuren gewoon iedere keer netjes helemaal open.

Kijk, daar kan ik wat mee! Dank voor dit antwoord!
 
Vandaag exact 1 maand met de Model X - (hiervoor 2 verschillende Model S) -
4500 km op de teller na 1 maand - 2000 km met zomerbanden (22") - 2500 km met winterbanden (20") -
gemiddeld verbruik 275Wh/km

Positieve ervaring:
  1. hogere zitpositie, betere stoelen, algemeen zicht rond de wagen, ruimte, afwerking

Min-Puntjes:

  1. de insteekpen van de gordel aan de passagier zijde, kan soms liggen ramelen tegen de zijkant van de stoel. constructiefoutje
  2. verlies terug tijd op parkings met uitleg te geven over de Model X ;-)

Ondanks de soms negatieve kritiek op de falcon wing deuren - heb ik nog geen slechte ervaring gehad - integendeel - op een aantal plaatsen zou het met gewone deuren niet gelukt zijn om deze op te krijgen.

Heb met de 2 vorige Model S iets meer dan 100.000 km gedaan - en nu 1 maand met de Model X - heb totaal geen spijt van de omschakeling. Ondanks het feit dat je met een grote, zwaardere wagen op de baan bent, reageert hij zeer scherp en goed in de bochten.

Great job to the Tesla Team en Elon!

Aan iedereen een prettige kerst en hou het veilig!
 
Uiteraard zal de vrije hoogte groter moeten zijn dan de hoogte van de auto met geopende deuren!
Als je geparkeerd staat heb je aan weerszijden maar 30cm. nodig, maar in mijn optiek werkt dat bij een plafond anders. Dat detecteert de deur namelijk eerder (vermoed ik). Ik denk zelf momenteel aan een benodigde vrije hoogte van 3.00 meter, maar wellicht iemand daar een ervaring mee.
Je woning zal hopelijk de levensduur van de model X ver overstijgen. Ik zou het zeker niet te krap bemeten, je weet nooit in wat voor pausmobielen we straks 's heren wegen berijden :).
 
Dat "HI" heb ik ook gevonden maar dan komt er nog geen lucht uit de roostertjes. Komt er bij jullie wel warme lucht uit die roostertjes? Het wordt als ik op HI zet wel iets warmer maar nog steeds dikke jas nodig in auto.

Ondertussen is de tesla ruim een weekje bij SeC geweest. De FWD leek voor de auto niet dicht waardoor ik niet gelijk kon wegrijden en de verwarming was kapot (een module en nog de aansturing). Hopelijk nu geen grote problemen meer, heb net 2000 km erop staan... Wel heel tevreden over de service, goed up to date gehouden (onderdelen moesten uit buitenland komen) en de auto netjes gewassen en gestofzuigd...
 
Allemaal genoten van de kerst easter egg!??

Bij ons werkt het niet goed :(
De show start met de ramen die naar beneden gaan en de muziek speelt ook, maar de lichten en de deuren doen niets :(
Eerst had hij genoeg plaats opzij, maar achteraan misschien niet, dus daarna hem verzet naar het midden van een lege parking en weer geprobeerd, maar weer hetzelfde resultaat. Het liedje speelt tot het einde, maar geen lichten of deuren die bewegen.

Wie weet er raad? Wat doen we verkeerd? Wat zijn we vergeten?
 
Het lukte mij vanmiddag de eerste keer. Tips:
- sluit de dialoog pop-up op het centrale scherm niet af met [x], die moet je gewoon op het scherm laten staan
- zorg dat alle deuren en kleppen dicht zijn
- stap uit en sluit de bestuurdersdeur handmatig
- sta ver genoeg weg van de auto/sensoren
- druk 1x op het dakje van de keyfob
Tjakka!
 
Het lukte mij vanmiddag de eerste keer. Tips:
- sluit de dialoog pop-up op het centrale scherm niet af met [x], die moet je gewoon op het scherm laten staan
- zorg dat alle deuren en kleppen dicht zijn
- stap uit en sluit de bestuurdersdeur handmatig
- sta ver genoeg weg van de auto/sensoren
- druk 1x op het dakje van de keyfob
Tjakka!
Sinds wanneer rij jij een X Paul??
 
kom trouwens net terug van 1e weekend weg met MX, verbruik valt mij tegen. Heb net aan 1 stuk door 144km afgelegd, voornamelijk snelweg met een gemiddeld verbruik van 284 Wh/km. Ben begonnen op 130 km/u ( vanaf Almelo ) maar toen ik na 5 min zag dat mijn actieradius rap achteruit ging ben ik teruggegaan naar 110 km/u. Op die snelheid bleef mijn % van aankomst op het zelfde niveau. Ik zou bij aankomst namelijk nog 18% batterij hebben, terwijl bij vertrek ik begon met 30%. Gezien mijn 1e echte ervaring durfde ik niet verder te versnellen. Vanaf Amersfoort ben ik 120 km/u gaan rijden en uiteindelijk thuis met nog 16% over.
Ik had verwacht op gemiddeld 250 Wh/km uit te komen op lange snelwegritten waarbij ik mijn erg heb ingehouden qua snelheid