Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoe bevalt het veercomfort je tov de Raven?
Ik heb een 2019 Model S 100D (21") en heb de MYP in bestelling. Al de voordelen die je opnoemt zijn voor mij ook belangrijk (+regelbare gordelhoogte!!!) maar heb toch zo bang van het veercomfort. :confused:
Ik vind de MYP prettiger. Ik vond namelijk de luchtvering op de S altijd wat onrustig. Voor mijn gevoel zat er teveel beweging in. Op de MYP voelt het allemaal veel strakker aan. Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen het wat te strak vinden.
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Sinds mei ‘17 ben ik in het bezit van een 75D. Erg veel plezier van. Alleen de winters, met heel voorzichtig rijden pers ik er nog geen 250km uit. Voor mij de belangrijkste reden om een MY LR te bestellen. Levering komt al dichterbij en een beetje koudwatervrees ontstaat. De MY vind ik in heel veel opzichten een fraaie auto. Alleen de binnenzijde vind ik in de MS erg geslaagd en bij de MY wel erg minimalistisch. Weinig premium.

Daar komt bij dat mijn MS gratis laden kent, hoewel ik thuis nog wel 1,5 jaar tegen €0,22 kan laden.
En, ik heb betaald voor FSD en zou dit weleens uitbetaald willen zien. Bij een nieuwe auto zou ik het er nooit meer bijkopen. Dat gaat voorlopig nog lang niet vliegen zegt mijn gevoel. Maar nu ik ervoor betaald heb, doet het klaarblijkelijk pijn om er afscheid van te nemen zonder dat er iets van bewaarheid is geworden.

Er zijn er vast al velen die al overgestapt zijn van een MS naar een MY. Hoe was jullie afweging?
 
Sinds mei ‘17 ben ik in het bezit van een 75D. Erg veel plezier van. Alleen de winters, met heel voorzichtig rijden pers ik er nog geen 250km uit. Voor mij de belangrijkste reden om een MY LR te bestellen. Levering komt al dichterbij en een beetje koudwatervrees ontstaat. De MY vind ik in heel veel opzichten een fraaie auto. Alleen de binnenzijde vind ik in de MS erg geslaagd en bij de MY wel erg minimalistisch. Weinig premium.

Daar komt bij dat mijn MS gratis laden kent, hoewel ik thuis nog wel 1,5 jaar tegen €0,22 kan laden.
En, ik heb betaald voor FSD en zou dit weleens uitbetaald willen zien. Bij een nieuwe auto zou ik het er nooit meer bijkopen. Dat gaat voorlopig nog lang niet vliegen zegt mijn gevoel. Maar nu ik ervoor betaald heb, doet het klaarblijkelijk pijn om er afscheid van te nemen zonder dat er iets van bewaarheid is geworden.

Er zijn er vast al velen die al overgestapt zijn van een MS naar een MY. Hoe was jullie afweging?
 
2 dingen aan mijn model Y; wat ik bij de servicecenter zal aankaarten.
1) geluid uit de box met kraak. Voelt alsof ik een versleten speaker heb nu. Continu hoor je kraak/prik geluiden uit de speaker. Iemand ook daar last van? Ik hoor het zowel bij radio als bij mediaspeler. merkwaardig.

2) hier schrok ik wel van. Gisteren mijn auto geparkeerd en tijdens het parkeren stond er volk buiten. Èèn van de heren sprak mij aan en gaf aan dat het geluid wat aan de voorkant of achterkant komt niet goed was. Ik wist niet wat hij bedoelde maar het is een harde zoem geluid. Ik was in de veronderstelling dat dit normaal was? Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is bij de tesla en het heet “drijfunit die zoemt”. Moet je laten vervangen. Anderen ook last van? Of bekend met dit fenomeen. Ik kan het online niet vinden.

Hoor het graag.
 
2 dingen aan mijn model Y; wat ik bij de servicecenter zal aankaarten.
1) geluid uit de box met kraak. Voelt alsof ik een versleten speaker heb nu. Continu hoor je kraak/prik geluiden uit de speaker. Iemand ook daar last van? Ik hoor het zowel bij radio als bij mediaspeler. merkwaardig.

2) hier schrok ik wel van. Gisteren mijn auto geparkeerd en tijdens het parkeren stond er volk buiten. Èèn van de heren sprak mij aan en gaf aan dat het geluid wat aan de voorkant of achterkant komt niet goed was. Ik wist niet wat hij bedoelde maar het is een harde zoem geluid. Ik was in de veronderstelling dat dit normaal was? Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is bij de tesla en het heet “drijfunit die zoemt”. Moet je laten vervangen. Anderen ook last van? Of bekend met dit fenomeen. Ik kan het online niet vinden.

Hoor het graag.
1) lijkt onderdaad niet ok.
2) lijkt mij wel normaal. Na een rit blijven allerhande ventilatoren draaien. De drive-unit kan het niet zijn, want als je stil staat draait die niet ( bij een EV is er geen stationair draaien).
 
Èèn van de heren sprak mij aan en gaf aan dat het geluid wat aan de voorkant of achterkant komt niet goed was. Ik wist niet wat hij bedoelde maar het is een harde zoem geluid. Ik was in de veronderstelling dat dit normaal was? Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is bij de tesla en het heet “drijfunit die zoemt”. Moet je laten vervangen. Anderen ook last van? Of bekend met dit fenomeen. Ik kan het online niet vinden.

Hoor het graag.

Dat is een wel héél vroege (of late) 1 april grap.
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Ruim een maand onderweg inmiddels met de Y LR. Heerlijke wagen en (als je de goede palen weet te vinden) nog steeds spotgoedkoop te rijden.

Heb wel de PPF en de spat schermen besteld want de zijkant van de wagen zag er niet uit. Volgende week beide setjes op de wagen zetten.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
2) hier schrok ik wel van. Gisteren mijn auto geparkeerd en tijdens het parkeren stond er volk buiten. Èèn van de heren sprak mij aan en gaf aan dat het geluid wat aan de voorkant of achterkant komt niet goed was. Ik wist niet wat hij bedoelde maar het is een harde zoem geluid. Ik was in de veronderstelling dat dit normaal was? Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is bij de tesla en het heet “drijfunit die zoemt”. Moet je laten vervangen. Anderen ook last van? Of bekend met dit fenomeen. Ik kan het online niet vinden.
Is dat niet ofwel het zoemen voor achterwaarts rijden, of het zoemen als je trager dan 30km/u aan het rijden bent?
Beide komen uit de PWS (kan je op wat YT video's horen:
)
Dat geluid komt uit de boxen die je met BoomBox ook kan gebruiken.
 
Is dat niet ofwel het zoemen voor achterwaarts rijden, of het zoemen als je trager dan 30km/u aan het rijden bent?
Beide komen uit de PWS (kan je op wat YT video's horen:
)
Dat geluid komt uit de boxen die je met BoomBox ook kan gebruiken.
Dit dacht ik dus ook en is ookwel bevestigd bij tesla. Kraakgeluiden uit de speaker komen door trillingen en ook op het moment dat je draait aan het volume knopje.—> wordt vervolgd.
 
  • Like
Reactions: vanhoucke
Eerste boot van het kwartaal is er al:

43469F94-0AA4-4ED2-9405-5049299851DE.jpeg