Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Deze verhoging geeft mij wel degelijk stress. Ik heb op 23feb besteld zodat ik voor 26mrt geleverd zou krijgen. Ga namelijk een maand naar het buitenland. Komt Tesla vervolgens met een niet verplaatsbare leverdatum van 29mrt. Na veel te vaak contact via telefoon en mail is uiteindelijk de auto ontkoppeld en wordt er binnenkort een nieuwe gekoppeld die na 18apr uitgeleverd zal worden. Maar wat betekent een prijsverhoging vanaf 1apr dan voor mij? Heb Tesla gebeld, die geven aan dat de prijsverhoging niet voor NL geldt. Maar bij Tesla weet je het maar nooit… En geeft eenmaal besteld en aanbetaald (€500) garantie dat het bedrag dan niet meer verandert?

Tesla gaf in het verleden zelfs geld terug bij prijsverlagingen aan klanten die net daarvoor besteld cq geleverd hadden gekregen.
 
Deze verhoging geeft mij wel degelijk stress. Ik heb op 23feb besteld zodat ik voor 26mrt geleverd zou krijgen. Ga namelijk een maand naar het buitenland. Komt Tesla vervolgens met een niet verplaatsbare leverdatum van 29mrt. Na veel te vaak contact via telefoon en mail is uiteindelijk de auto ontkoppeld en wordt er binnenkort een nieuwe gekoppeld die na 18apr uitgeleverd zal worden. Maar wat betekent een prijsverhoging vanaf 1apr dan voor mij? Heb Tesla gebeld, die geven aan dat de prijsverhoging niet voor NL geldt. Maar bij Tesla weet je het maar nooit… En geeft eenmaal besteld en aanbetaald (€500) garantie dat het bedrag dan niet meer verandert?
Je bestelling blijft geldig. En mocht de prijs dalen dan krijg je bij Tesla zelfs nog die korting.
 
Deze verhoging geeft mij wel degelijk stress. Ik heb op 23feb besteld zodat ik voor 26mrt geleverd zou krijgen. Ga namelijk een maand naar het buitenland. Komt Tesla vervolgens met een niet verplaatsbare leverdatum van 29mrt. Na veel te vaak contact via telefoon en mail is uiteindelijk de auto ontkoppeld en wordt er binnenkort een nieuwe gekoppeld die na 18apr uitgeleverd zal worden. Maar wat betekent een prijsverhoging vanaf 1apr dan voor mij? Heb Tesla gebeld, die geven aan dat de prijsverhoging niet voor NL geldt. Maar bij Tesla weet je het maar nooit… En geeft eenmaal besteld en aanbetaald (€500) garantie dat het bedrag dan niet meer verandert?
Ja, als er een prijsverhoging is nadat je besteld hebt krijg je gewoon de oude prijs.
 
Lees je verkoopsovereenkomst. Daar moet toch duidelijk instaan wanneer een prijsverhoging doorgerekend zal worden?

Bij de order van mijn leasingwagen moest ik akkoord gaan dat een prijsverhoging na 6 maanden zou doorgerekend worden (al zijn zo’n levertermijnen uiteraard zeldzaam bij Tesla).
 
Lees je verkoopsovereenkomst. Daar moet toch duidelijk instaan wanneer een prijsverhoging doorgerekend zal worden?

Bij de order van mijn leasingwagen moest ik akkoord gaan dat een prijsverhoging na 6 maanden zou doorgerekend worden (al zijn zo’n levertermijnen uiteraard zeldzaam bij Tesla).
Dat heb ik uiteraard gedaan en daar staat het niet duidelijk in.

“….. Deze aankoopprijs die in uw Voertuigconfiguratie is opgenomen zal de plaatselijke BTW omvatten, maar omvat mogelijk niet sommige plaatselijke en regionale belastingen en heffingen. Aangezien belastingen en heffingen aan voortdurende veranderingen onderhevig zijn en afhankelijk zijn van vele factoren, zoals de plaats waar u het Voertuig registreert, zullen deze worden berekend met inachtneming van het tijdstip van levering en dan worden vermeld op uw Eindfactuur. De definitieve aankoopprijs van uw Voertuig wordt opgenomen op uw Eindfactuur. U bent verantwoordelijk voor de betaling van deze plaatselijke belastingen en heffingen en wij zullen geen assistentie verlenen bij, of enige verantwoordelijkheid aanvaarden voor, enige export procedures en/of bij een vordering tot teruggave van BTW”

Bij lease houdt de leasemaatschappij rekening met de levertijd. Als Tesla een levertijd van 3 weken heeft en je 6 maanden van tevoren je nieuwe auto selecteert bij de leasemaatschappij dan moet je inderdaad akkoord gaan met tussentijdse prijswijzigingen. De daadwerkelijke bestelling vindt namelijk pas een aantal maanden na het maken van je keuze plaats.
 
  • Like
Reactions: JuanF1
Tja, ik weet ook niet of er een lijn in te krijgen valt, maar bij mij was het wel zo dat er meer dan een jaar was tussen de bestelling en levering van mijn rode MYP. Ondertussen waren de prijzen al een paar keer gedaald, en ik heb het laatste (en tevens laagste) bedrag moeten betalen, niets meer.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Vandaag mocht ik de volgende Tesla in ontvangst nemen in Tilburg. Bleek uiteindelijk best een bevalling: besloten de fiets te pakken, maar 100km tegenwind met deze temperaturen…. De medewerkers van Tesla konden het wel waarderen: duurzaam de auto ophalen. Het was minder hectisch dan 5 jaar geleden, maar het blijft een bijzondere ervaring. Voor de vorm nog rond de auto gewandeld, want nieuw is het allemaal niet. Na 10 minuten de hal uitgereden voor weer 5 zorgeloze jaren.
IMG_9476.jpeg
 
Als je maar een handvol kleuren hebt dan zie je elk kleur wel regelmatig opduiken onderweg. Je koopt tegenwoordig geen Tesla meer als je uniek wil zijn.
Dat is waar, maar welke auto’s zijn wel uniek: of een onbetaalbare exoot of op alle vlakken te duur voor wat je krijgt (denk aan die grappige electrische honda). Moest vandaag overigens wel erg lachen om een situatie met mijn volstrekt niet unieke witte y: ik benader een rotonde, en op dat moment komen uit de andere richtingen 3 andere witte Y’s. ‘Gelukkig’ kunnen wij wel makkelijk richting aangeven op een rotonde. 🤪🤪

Wil ik uniek zijn, dan stap ik wel op de fiets: voor de weg een handgemaakte Chesini (geen andere in het universum), in het bos/op de hei een RodeoLabs (paar in NL).
 
  • Like
Reactions: EddYct and Hayden