Phil V
Well-Known Member
Begin met de handleiding.Ik ga hier wat bij lezen op dit forum.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Begin met de handleiding.Ik ga hier wat bij lezen op dit forum.
Thanks! Nee doorrijden is voor mij waar het kan 110/120 rijden op constante snelheid. Als het verkeer dat niet toelaat, dan pas ik mijn rijstijl aan ipv racen/remmen/racen/remmen - dat is alleen maar hopeloos vermoeiend en mateloos irritant als je dat om je heen hebt rijden.Normaal. Ligt ook aan je gehanteerde definitie van 'doorrijden'. Als dat met veel sprintjes en bijbehorende remacties is, dan schiet het verbruik natuurlijk goed omhoog.
Ik zit zonder dakkoffer met 50000 aan 175. Eerste jaar met bijna enkel autoweg (België 125km/u), een skivakantie en 30000km gaf 180. Nu een andere opdracht en veel meer secundaire weg.Helaas is onze Model Y LR AWD zojuist opgehaald. Zie onderstaand een overzichtje van het totaalverbruik van de afgelopen ~14 maanden. Hierin zitten ~3500km met dak koffer en bepakking en ~2200km wintersport. Ik heb veel snelweg kilometers gemaakt en rij door waar het kan. Ik vermoed dat met namen de dak koffer er flink heeft ingehakt op het gemiddelde.
Ik ben wel benieuwd of deze cijfers voor andere rijders herkenbaar zijn?
![]()
Je kan de afstand instellen maar het rechter scrollwiel. De TaCC kan nooit slechter zijn dan de ‘standaard’ AP toch?Na 5 jaar en (bijna) 1 maand is er een eind gekomen aa de lease van m'n Tesla 3 en ben ik sinds gister overgestapt op de Y LR AWD. Omdat ik vanwege een vertraagde levering & een zakentrip de 1e aangebodene moest afslaan heb ik 'per ongeluk' HW4 in m'n schoot geworpen gekregen.
Voelt een stuk ruimer en stiller dan de 3 moet ik zeggen. Hogere zit snel gewend, de snelheid-overschrijding piep uitzetten zal ik vast heel snel aanwennen. Enige jammere is dat ik de classic-cruise control mis en op te grote afstand v/e voorganger al ga inhouden. Ben ik niet gewend, vind ik onhandig. Geen omweg geloof iK?
Gefeliciteerd. Maar die snelheidsoverschrijdings-piep is met de MY nog niet EU-verplicht, die kun je default uitzetten, of bedoel je iets anders?Na 5 jaar en (bijna) 1 maand is er een eind gekomen aa de lease van m'n Tesla 3 en ben ik sinds gister overgestapt op de Y LR AWD. Omdat ik vanwege een vertraagde levering & een zakentrip de 1e aangebodene moest afslaan heb ik 'per ongeluk' HW4 in m'n schoot geworpen gekregen.
Voelt een stuk ruimer en stiller dan de 3 moet ik zeggen. Hogere zit snel gewend, de snelheid-overschrijding piep uitzetten zal ik vast heel snel aanwennen. Enige jammere is dat ik de classic-cruise control mis en op te grote afstand v/e voorganger al ga inhouden. Ben ik niet gewend, vind ik onhandig. Geen omweg geloof iK?
Waarschijnlijk doelt hij erop dat de minimale afstand met zijn Y nu 2 is en met zijn 3 was dat 1.Je kan de afstand instellen maar het rechter scrollwiel. De TaCC kan nooit slechter zijn dan de ‘standaard’ AP toch?
Ik zie geen nadeel in de grote afstand. Laat ze er maar tussenkomen. Dat krenkt mijn ego niet. Ik ben dan rustig aan het chillen op AP.Waarschijnlijk doelt hij erop dat de minimale afstand met zijn Y nu 2 is en met zijn 3 was dat 1.
..., dak, ik laat het door Tesla oplossen. Zal wel tzt wel melden wat het was.Heb je de rammel ook als je je achterbank plat doet?
Ik heb een rammel bij de vergrendeling van de achterbank.
Gisteren bij service geweest, schijnt normaal te zijn dat het wat zoemt, het is een sensor en ventilator voor temperatuurregeling daar. Misschien dat die van mij toch wat luider is maar konden ze niet zeker zeggen, ze gaan het toch voor de zekerheid vervangen binnenkort, onderdeel was er nog niet. Tijdens het wachten deed ik een proefrit in een Model X van eind 2023 en die had hetzelfde luide gezoem, snap niet dat Tesla tegenwoordig op deze manier auto's maakt en dat gezoem acceptabel vindt.Oeh dat is irritant zeg. Gelukkig niet herkenbaar, hopelijk kunnen ze het snel voor je repareren!
Komt doordat de wagen voor de rest zo stil is. Bij een ICE zou je het niet horen.Gisteren bij service geweest, schijnt normaal te zijn dat het wat zoemt, het is een sensor en ventilator voor temperatuurregeling daar. Misschien dat die van mij toch wat luider is maar konden ze niet zeker zeggen, ze gaan het toch voor de zekerheid vervangen binnenkort, onderdeel was er nog niet. Tijdens het wachten deed ik een proefrit in een Model X van eind 2023 en die had hetzelfde luide gezoem, snap niet dat Tesla tegenwoordig op deze manier auto's maakt en dat gezoem acceptabel vindt.
Dat was dus juist een groot pluspunt van mijn oude Model 3 die dit probleem niet heeft. Het luide fan probleem is in PC's al decennia's geleden opgelost een stille fan kost tegenwoordig niks meer.Komt doordat de wagen voor de rest zo stil is. Bij een ICE zou je het niet horen.
Die had nog geen dubbel glas.Dat was dus juist een groot pluspunt van mijn oude Model 3 die dit probleem niet heeft.
Bestaat niet. PC’s hebben tegenwoordig minder koeling nodig en hebben ook geen draaiende harde schijf meer.een stille fan
Nog even ter aanvulling,Als het goed is hebben ze HW4 vanaf:
e4*2007/46*1293*35 (36 is er ook al)
en
e4*2018/858*00135*10
Als je dan zoekt op:
![]()
Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*35
Gevonden kentekens: Z-971-NS, Z-829-NP, Z-713-NJ, Z-712-NK, Z-656-LX, Z-617-NT, Z-027-LV, Z-998-LZ, Z-981-LP, Z-858-LT, Z-831-NP, Z-783-NK, Z-782-NK, Z-781-NK, Z-714-NJ, Z-681-LG, Z-643-NF, Z-640-NF, Z-639-NF, Z-635-NF, Z-611-NL, Z-270-NK, Z-197-NK, Z-778-NK, Z-728-LL, Z-637-NF, Z-484-NJ...voertuig.net
![]()
Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*36
Gevonden kentekens: Z-839-NP, Z-838-NP, Z-750-NK, Z-721-NJ, Z-620-NL, Z-615-NL, Z-581-NT, Z-565-NT, Z-485-NJ, Z-208-NK, Z-837-NP, Z-801-NK, Z-749-NK, Z-748-NK, Z-746-NK, Z-719-NJ, Z-718-NJ, Z-716-NJ, Z-672-NF, Z-671-NF, Z-647-NF, Z-613-NL, Z-611-NJ, Z-610-NJ, Z-553-NL, Z-224-NK, Z-214-NK...voertuig.net
![]()
Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2018/858*00135*10
Gevonden kentekens: Z-863-NP, Z-861-NP, Z-859-NP, Z-618-NL, Z-203-NK, Z-833-NP, Z-826-NP, Z-550-NL, Z-379-NR, Z-562-NL, Z-281-NK, Z-278-NK, Z-918-NX, Z-815-NL, Z-797-NK, Z-622-NT, Z-619-NT, Z-616-NT, Z-605-PF, Z-576-PF, Z-571-PF, Z-570-NT, Z-568-PF, Z-406-PB, Z-390-PF, Z-374-NR, Z-373-NR...voertuig.net
Of combi: Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*35, e4*2007/46*1293*36, e4*2018/858*00135*10
Dan zouden er al 441 zijn met een Nederlands kenteken
Zie ook: https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen/100784 voor meer info over typegoedkeuring verschillen
Niets. Behalve het gestreelde ego omdat je de laatste versie hebt.Zou dat de reden zijn geweest dat ongeveer op datzelfde moment de prijs weer met €2.000 omhoog ging?
Mijn MY RWD is afgeleverd op 3-5-2024 en heeft idd géén HW4. Wat mis ik nu precies?