Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zou dat de reden zijn geweest dat ongeveer op datzelfde moment de prijs weer met €2.000 omhoog ging?

Mijn MY RWD is afgeleverd op 3-5-2024 en heeft idd géén HW4. Wat mis ik nu precies?
Lijkt inderdaad samen te hangen met de prijsverhoging. Hier in de week van de prijsverhoging besteld (dus nog voor 2K minder dan nu), 14 mei geleverd en geen HW4. Volgens mij mis je er weinig aan, maar stiekem toch jammer 🙃
 
Gisteren bij service geweest, schijnt normaal te zijn dat het wat zoemt, het is een sensor en ventilator voor temperatuurregeling daar. Misschien dat die van mij toch wat luider is maar konden ze niet zeker zeggen, ze gaan het toch voor de zekerheid vervangen binnenkort, onderdeel was er nog niet. Tijdens het wachten deed ik een proefrit in een Model X van eind 2023 en die had hetzelfde luide gezoem, snap niet dat Tesla tegenwoordig op deze manier auto's maakt en dat gezoem acceptabel vindt.
Mobile service heeft de zoemende fan vervangen, is wat stiller nu, helaas nog niet zo stil als dat ik gewend was. Bijgevoegd een foto van de fan die onder/achter het scherm zit, is veel te klein om stil te zijn of moet veel minder toeren maken, slechte ontwerpkeuze. Onderdeel: CABIN TEMPERATURE SENSOR- FAN DRIVEN (1494715-00-D)
 

Attachments

  • cabin sensor fan driven.png
    cabin sensor fan driven.png
    1.2 MB · Views: 7
  • Like
Reactions: Flummox
Mobile service heeft de zoemende fan vervangen, is wat stiller nu, helaas nog niet zo stil als dat ik gewend was. Bijgevoegd een foto van de fan die onder/achter het scherm zit, is veel te klein om stil te zijn of moet veel minder toeren maken, slechte ontwerpkeuze. Onderdeel: CABIN TEMPERATURE SENSOR- FAN DRIVEN (1494715-00-D)
volgens mij is dat niet zozeer een fan voor de beïnvloeding vd temp, maar meer een "naar binnen gerichte " fan die lucht uit de cabine opzuigt om de temperatuur te kunnen meten? Die hoeft toch maar een 'paar' omwentelingen per minuut te maken?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
Toevallig al een idee wat het bij u was?
Heb hier hetzelfde.
Dacht altijd dat het de hoedenplank was maar heb deze er nu uitgehaald en hoor het nog.
Het is ook enkel bij het over drempels rijden dat ik het hoor.
 
Overigens ben ik het belangrijkste vergeten te vermelden. Hier (rode pijl) heb ik ook een viltje geplaatst, dat voorkomt klapperen van plastic op aluminium. Ik denk dat dit het grootste effect had.


View attachment 1056462
Ja heb ik zelf ook al gedaan maar heeft het niet verholpen.
Had ook gelezen dat de nummerplaat dit soms kan veroorzaken.
Maar is het ook niet…

Ik zoek verder :)
 
Nu we het toch over rammeltjes en kraakjes hebben… Ik heb “gekraak” wanneer ik over hobbels/drempels rij achterin. Gekke is dat het volgens mij veel minder is (zelfs afwezig?) met mensen op de achterbank. Heb van alles geprobeerd. Ook neerklappen van beide bankdelen. Niets helpt. Bekend probleem?
 
Mooi en super interessant die piepjes en kraakjes én oplossingen maar in een algemeen MY draadje snel onder gesneeuwd terwijl er minstens 1 specifiek draadje voor bestaat 👇 :cool:

 
Nu we het toch over rammeltjes en kraakjes hebben… Ik heb “gekraak” wanneer ik over hobbels/drempels rij achterin. Gekke is dat het volgens mij veel minder is (zelfs afwezig?) met mensen op de achterbank. Heb van alles geprobeerd. Ook neerklappen van beide bankdelen. Niets helpt. Bekend probleem?
Wow!(?) Die suggestie van @zkpq hierboven met die viltjes lijkt ook de oplossing van mijn gekraak te zijn?? Weird maar zou fijn zijn. Ik ga het even aanluisteren de komende dagen…
 
  • Like
Reactions: adjego
Toevallig al een idee wat het bij u was?
Heb hier hetzelfde.
Dacht altijd dat het de hoedenplank was maar heb deze er nu uitgehaald en hoor het nog.
Het is ook enkel bij het over drempels rijden dat ik het hoor.
De Tesla service engineer is gisteren geweest. De volgende dingen gedaan:
1. Een soort Teflon pasta gesmeerd tussen de stoelleuning, op dat deel het andere deel raakt. Het is een bekend probleem dat als de bekleding van de stoelleuning "tegen elkaar schuurt", deze een krakend geluid kan veroorzaken.
2. Een soort Teflon pasta gesmeerd op de rubbers waar de achterklep (aan onderkant) aansluit tegen de carrosserie.
3. De rubber steunpunten bij achterklep zijn iets hoger bijgesteld.

Het probleem is "misschien" opgelost. Maar 100% weet ik het niet, omdat het kraken bij mij bij de proefrit door Tesla engineer vóór de werkzaamheden helaas niet hoorbaar was. De weersomstandigheden hebben impact op het kraken. Daarom denk ik dat de rubbers of schurende materialen best de oorzaak kunnen zijn.

Vandaag ook niets meer van het "kraken" gehoord. Van de hoofsteunen weet ik dat te kunnen trillen en hierdoor een tikkend geluid kunnen maken, maar dat vind ik niet zo heel erg storend. Ik wacht het nog even af voordat ik de eindconclusie ga trekken m.b.t. het kraak geluid.

Post heb ik ook hier geplaatst:
Rammelen, kraken of piepen

Daar hoort die eigenlijk....
 
Last edited: