Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Echter heb ik 1 probleem bij het gebruik van Spotify. Ik heb geen Spotify abonnement, maar gebruikte in mijn Model S de ingebouwde Tesla account.
Wanneer ik me wil aanmelden op Spotify met de Tesla account (is aparte button), dan krijg ik deze melding:
"Kan momenteel geen nieuwe accounts inrichten".

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Misschien een probleem bij Spotify of met connectiviteit. Als het morgen nog niet lukt, eens een reboot doen van de MCU. Nog geen verbetering, dan eens via de app een service request indienen.

Als je het gratis abonnement van Spotify in je Tesla gebruikt, is dat per auto een aparte account en is dat niet gelinkt aan je Tesla account. Je gaat je favorieten van in je vorige auto dus ook niet terug zien.
 
Misschien een probleem bij Spotify of met connectiviteit. Als het morgen nog niet lukt, eens een reboot doen van de MCU. Nog geen verbetering, dan eens via de app een service request indienen.

Als je het gratis abonnement van Spotify in je Tesla gebruikt, is dat per auto een aparte account en is dat niet gelinkt aan je Tesla account. Je gaat je favorieten van in je vorige auto dus ook niet terug zien.
Thanks, ik vermoedde ook al zo iets. Een reboot deed ik daarnet nog.
Ik zal ze bij Tesla inderdaad eens contacteren indien het morgen nog niet opgelost is
 
Ik gebruik zowel op onze M3 als onze MY de “tesla account”. Voor de MY kreeg ik een aparte knop hiervoor. De accounts zijn op geen enkele wijze gelinkt aan elkaar, maar worden dus duidelijk nog wel toegekend.
Interessant, dit omdat er ook veel model 3 (een de andere modellen) zijn waarbij je echt een eigen Spotify account nodig hebt...

Het staat ook op de website
*⁺ A paid subscription to streaming services is required to access music and media streaming
 
Interessant, dit omdat er ook veel model 3 (een de andere modellen) zijn waarbij je echt een eigen Spotify account nodig hebt...

Het staat ook op de website
*⁺ A paid subscription to streaming services is required to access music and media streaming
NL versie
Screenshots_2021-09-08-06-46-59.png
 
Interessant, dit omdat er ook veel model 3 (een de andere modellen) zijn waarbij je echt een eigen Spotify account nodig hebt...

Het staat ook op de website
*⁺ A paid subscription to streaming services is required to access music and media streaming
Bij mijn model 3 gebruik ik ook de Tesla Spotify account zonder problemen.
 
Hoe groot is de tank en wat was het verbruik als je pas na 1000km hoefde te tanken en vele malen boven de 200km/h hebt gereden?
Tank was +60 liter en ik zat onder de 5l/100km dus in theorie meer dan 1200km en was iets van een 1100 km in totaal dus in één keer zonder stress.

Maar nu zijn kinderen groter en dus moeten we wel stoppen en zal een Y een betere en zoals supra meer relaxe keuze zijn
 
Tank was +60 liter en ik zat onder de 5l/100km dus in theorie meer dan 1200km en was iets van een 1100 km in totaal dus in één keer zonder stress.

Maar nu zijn kinderen groter en dus moeten we wel stoppen en zal een Y een betere en zoals supra meer relaxe keuze zijn
Welke Beamer haalt 1:20 met dakkoffer en 180-200 kph??? Wishful thinking lijkt me...
 
Mbt tot het Tesla spotify account. Ik heb mijn Model Y nu sinds eind augustus en exact hetzelfde issue (kan geen nieuwe accounts inrichten). Reboots hielpen niet, Tesla wist te zeggen in hun systeem de wagen op 'standard connectivity' staat terwijl het verder (in de wagen/app/...) overal premium is. Ze zijn het aan het uitzoeken...
 
Tank was +60 liter en ik zat onder de 5l/100km dus in theorie meer dan 1200km en was iets van een 1100 km in totaal dus in één keer zonder stress.

Maar nu zijn kinderen groter en dus moeten we wel stoppen en zal een Y een betere en zoals supra meer relaxe keuze zijn
Tja dat wordt dan keuzes maken.
Uitgaande van range zou ik gewoon in de Beamer blijven rijden. Zo’n laag verbruik bij zulke hoge snelheden met dakkoffer ga je met een Y niet halen.
Ga je met de Y dan zal je op een afstand van 1000km toch wel ongeveer 4 keer moeten stoppen. Maar goed met kinderen zul je nog wel vaker moeten stoppen.
Mijn ervaring is overigens dat ik met mij M3 nagenoeg net zolang onderweg ben als met mij oude diesel, omdat ik onderweg toch af en toe wat wil eten. Tijdsverschil is wat mij betreft beperkt.
 
Paar vragen aan de nieuwe eigenaren: op een youtube delivery video zag ik net een aantal zaken die ik nog niet wist. Even een check of dit ook op jullie Model Y van toepassing is: 1) deze Y (wel Performance) kwam standaard met mudflaps voor 2) stuk PPF bescherming op rechter en linker achterflank en 3) met Tesla USB stick voor Sentry mode.

Zijn deze 3 punten ook inclusief op julle Model Y. Scheelt mij accesoires kopen namelijk tijdens het wachten.....
 
Nee hoor - ik had op hele levensduur van de wagen (100K km) een gemiddelde van 5,2l / 100km waarbij een zeer groot deel stadsverkeer waardoor verbruik boven 5l is uitgekomen (1 op 20) zoniet zat ik eronder.
Haha, dat betekent alleen dat je de rest van de kilometers keurig rustig hebt gereden, maar dat je met die auto met dakkoffer, en het stuk Duitsland 180-200 km/u, met 60 liter tankinhoud 1100 km rijdt zonder te tanken is wishful thinking. Dan klopt er iets niet in je cijfers..
Maar goed, met de Y gaat het zeker een stuk langer duren.
 
Haha, dat betekent alleen dat je de rest van de kilometers keurig rustig hebt gereden, maar dat je met die auto met dakkoffer, en het stuk Duitsland 180-200 km/u, met 60 liter tankinhoud 1100 km rijdt zonder te tanken is wishful thinking. Dan klopt er iets niet in je cijfers..
Maar goed, met de Y gaat het zeker een stuk langer duren.
Wat is niet duidelijk. Aan 5l/100km met een tank van meer dan 60 liter (ik denk 65 à 70) kom je toch op 1200 à 1400 km uit.
Aan die hoge constante snelheden was verbruik gewoon super laag.
Net een zeer oude diesel als vervangwagen ontvangen - hopelijk voor één dagje maar! - eerste stuk was vanaf de garage op kleinere wegen aan 30km/u en ik zat op + 8l/100km. Eens op de grotere wegen en snelheden van 90km/u begon dat drastisch te zakken tot onder de 6l/100km. En het gaat hier over een logge, oudere auto met een niet zo krachtige diesel zelf.

Hoe dan ook dit doet me nogmaals inzien dan eens je met elektriciteit hebt gereden, je niet meer weer wil naar die ronkende, stinkende diesel!
En nu terug on topic over model Y
 
1 & 2 Nee (Wel eens gelezen dat sommige delen van de US & Canada deze wel standaard geleverd krijgen)
3 Ja.
Teslabjorn merkte punten 1 en 2 ook op, maar gaf aan dat die mogelijk op eigen initiatief door de verdeler in Noorwegen geïnstalleerd waren.

Beide zijn voor de Model 3 trouwens te koop in de Tesla shop voor een prikje. Geen idee of ze passen op de Model Y, indien niet zullen ze wel snel beschikbaar komen.