Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel km staat er eigenlijk op de guess-o-meter bij een volgeladen MY (LR-SR)?
Voor wie van een MS komt, in hoeverre is de afwijking met de werkelijkheid te vergelijken met die van een MS. Maw hoeveel wijkt de gebruikte verbruiksfactor af met het werkelijke verbruik.
Bij mijn MS houdt de GoM rekenening met een verbruik van 190Wh/km. Mijn OTA is 211. Mijn GOM toont na 192000km 400km. Nieuw was dit 448. ABRP geeft 9,8% degradatie aan. Degradatie van de GOM is groter, waarschijnlijk doir een aangepaste berekeningsmethode via 1 van de updates.
 
Hoeveel km staat er eigenlijk op de guess-o-meter bij een volgeladen MY (LR-SR)?
Voor wie van een MS komt, in hoeverre is de afwijking met de werkelijkheid te vergelijken met die van een MS. Maw hoeveel wijkt de gebruikte verbruiksfactor af met het werkelijke verbruik.
Bij mijn MS houdt de GoM rekenening met een verbruik van 190Wh/km. Mijn OTA is 211. Mijn GOM toont na 192000km 400km. Nieuw was dit 448. ABRP geeft 9,8% degradatie aan. Degradatie van de GOM is groter, waarschijnlijk doir een aangepaste berekeningsmethode via 1 van de updates.
geeft abrp een waarde obv fleet data en obv de km-stand van jouw auto? Of volgt abrp ook een individuele degradatie van jouw auto?
 
Dit moet de eerste keer zijn in 5,5 jaar als forumlid dat ik op een vraag geen antwoord krijg in dit forum. Zeker teleurstellend omdat ik vermoed dat idereen met een MY het antwoord weet.
Zouden de MY eigenaars minder antwoordbereid zijn dan de anciens hier?
Ik heb een MY LR AWD en laad standaard tot 80%, aangegeven range net boven de 400 km. Dus dat geeft een range van ~500 km bij 100%, estimated range uiteraard.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Makkelijkere manier is om in de app tijdens het laden de charge limit naar 100% te slepen, daan zie je de estimated range er bij staan.
Ik heb nog nooit tot 100% geladen, vandaar dat ik niet antwoordde. Maar met het schuifje op 100% geeft de app 494 km aan.
Ik heb een MIC (Chinese) model Y met bijna 5000 km gereden en laad meestal thuis, buiten via de Tesla lader op 3 fasen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dit moet de eerste keer zijn in 5,5 jaar als forumlid dat ik op een vraag geen antwoord krijg in dit forum. Zeker teleurstellend omdat ik vermoed dat idereen met een MY het antwoord weet.
Zouden de MY eigenaars minder antwoordbereid zijn dan de anciens hier?
Ik had de vraag niet gezien, er komen redelijk wat posts bij en als het in zo'n algemeen topic staat wordt er misschien sneller over gelezen?

Volgende lange trip staat komende week op de planning, ik kijk even wat het 100% laden dan oplevert van range (als ik het niet vergeet).
De wagen staat 's nachts altijd in de garage en heeft er bijna 5000km opzitten. Laatste lading tot 100% kwam op 503km uit meen ik me te herinneren.

Mocht ik wat vergeten te antwoorden, of specifiekere vragen, mag je ook via PM sturen (dan komt er een melding en dat volg ik goed op).

EDIT: nu zegt de app alvast 502km op 100%
Lader is tesla lader op 1F (meestal 16A, soms hoger)
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V