Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

De Model Y is namelijk van zichzelf al zwaarder dan haar kleiner zusje, waardoor het aangeraden maximale laadvermogen 16 kilogram minder is. Inclusief mensen mag er maximaal voor 433 kilogram aan ‘dingen’ in de Model Y zitten.

In de handleiding, pagina 180: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_y_owners_manual_north_america_en.pdf

Inderdaad 433 kg... :eek:
 

De Model Y is namelijk van zichzelf al zwaarder dan haar kleiner zusje, waardoor het aangeraden maximale laadvermogen 16 kilogram minder is. Inclusief mensen mag er maximaal voor 433 kilogram aan ‘dingen’ in de Model Y zitten.

In de handleiding, pagina 180: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_y_owners_manual_north_america_en.pdf

Inderdaad 433 kg... :eek:
Dat is de volle +58 kg MEER dan in een model 3 Long Range. Want in een Model 3 LR is 375 kg het maximum
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Maar als je de Model Y als 7 zitter gebruikt, dan ben je vermoedelijk al over het max.
Daarnaast is op vakantie gaan en de auto volladen dan wel een puntje.
1626001516098.png

Ben benieuwd wat voor reizen je zou ondernemen met 7 inzittenden (waarvan 2 meer dan 46kg elk) en baggage.
 
Maar als je de Model Y als 7 zitter gebruikt, dan ben je vermoedelijk al over het max.
Daarnaast is op vakantie gaan en de auto volladen dan wel een puntje.

Zojuist opgezocht van de Model S en dat is ook maar 480 kg.
Het probleem stelt zich pas bij families met Obesitas (VS😉). En met 6 personen in de 7-seater config is er in de koffer dan nog amper plaats voor 2 bakken Jupiler😅
 
Goed dat vakantie en de personen gecombineerd worden. Want als je met 5 heren en bagage gaat dan zit je er ook gauw aan:
5* 80 kg is al 400 kg, En dan ook nog bagage voor 5 personen a 10 kg per persoon is toch 450 kg.
Laten we wel wezen ik ben maar 1m75 en weeg al 89kg. .
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: pposthoorn
Het eerste structural pack is gesignaleerd, lijkt mij redelijk op schema voor Y-produktie Berlijn.

 
Het eerste structural pack is gesignaleerd, lijkt mij redelijk op schema voor Y-produktie Berlijn.

Inmiddels jammer genoeg ontkracht. Zijn de packs voor de Model S Plaid met 18650 cellen.
 
  • Like
Reactions: Niek
Heb ondertussen ook de mail gehad dat de levering aanstaande was van mijn MY. Heb daarop contact gezocht met het sales team van Tesla, met de vraag of ik mijn levering kon uitstellen totdat Berlijn actief is (ivm nieuwe batt, en paintshop). Dit was geen probleem, en ze hebben daarop zonder issues mijn reservering uitgesteld :)

zelf heb ik de wagen ook niet direct nodig, dus goeie service :) en nu maar wachten op berlijn
 
Heb ondertussen ook de mail gehad dat de levering aanstaande was van mijn MY. Heb daarop contact gezocht met het sales team van Tesla, met de vraag of ik mijn levering kon uitstellen totdat Berlijn actief is (ivm nieuwe batt, en paintshop). Dit was geen probleem, en ze hebben daarop zonder issues mijn reservering uitgesteld :)

zelf heb ik de wagen ook niet direct nodig, dus goeie service :) en nu maar wachten op berlijn
Ik kreeg per e-mail het verzoek van Tesla om mijn gegevens verder aan te vullen, omdat de levering van mijn Model Y aanstaande is.

Toch maar even gebeld met Tesla Duiven, want ik betwijfel sterk of 7-zitter uitvoeringen onderweg zijn. Blijkt inderdaad dat 7-zits Model Y's pas volgend jaar gaan komen, en zeer waarschijnlijk Made in Germany.

Tesla zal zorgen dat iedereen die deze uitvoering heeft besteld voorlopig geen emails meer krijgt.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Zojuist VIN en eindfactuur ontvangen. Levering volgens Tesla nog steeds geplanned voor eind augustus. Update over trekhaak: wordt standaard van de factuur gehaald en je moet een trekhaakpakket (250 euro duurder dan de originele optie) kopen na levering.
 
Weet je ook of de trekhaak optie een andere is dan eerder? Is het b.v. tegenwoordig een uitklapbare en/of andere stroomaansluiting?
Ik heb namelijk wel eens gelezen dat de trekhaak van de Model 3 vrij lastig te monteren is en dat ook de 13-polige Jaeger aansluiting wat onhandig (lees: buiten het zicht) geplaatst is.