Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Uitgebreide analyse:




Uit het artikel:


D8D03E20-3E27-4CD6-B656-D3D6130C18CC.jpeg










The figure shows a similar behavior as our user findings shown below: a fast decay the first 25,000 miles (40.000 km), of about 5%, and then a slow decay of apps. 7% in 175,000 miles or 281.000 km. This slow decay is then typically, on average, 1% per 25,000 miles or 1% per 40.000 km. The numbers do not go beyond 200,000 miles, and we do not know if the linear behavior will stay for high milages. However, this is the region beyond the normal lifespan of cars.
 
Hoe kom jij op deze vuistregel? Er zijn berijders die meer dan 150k km hebben gereden en minder dan 10% degradatie hebben.
Inderdaad. Mijn MS90D had 200000km had een degradatie van minder dan 10% toen ik hem verkocht.
Degradatie is totaal irrelevant eigenlijk. Batterijen gaan kapot voor ze door degradatie onbruikbaar worden.
En die range bij 100%, daar fixeer je je na 200k km al lang niet meer op. De tijd die je nodig hebt om een lange reis te doen hangt meer af van de locatie van de SuCs, je blaas en de tijd die je nodig hebt om te eten, te shoppen, te rusten, dan van je range.
Wat baadt het om 500km te kunnen doen, als de verst bereikbare SuC op 450km ligt.
Je kan enkel zeggen dat je opties wat verkleinen. Er zal maar een suc op 495km liggen als je door degradatie maar 490 meer kan doen. Maar hoe kein is die kans? Dan laadt je gewoon op 450. Laden moet je toch. Het zal je op de totale rit misschien 5 minuten schelen.
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Dat is snel, mooi zeg! Ik zit te wachten op een ‘verwachte levertijd’ voor mijn quicksilver. Ik heb het idee dat er vertraging ontstaat doordat Tesla nog bezig is met mijn inruiltaxatie, al een week… Had jij iets in te ruilen / kreeg je eerst een verwachte leverdatum, of direct VIN?
Ik had half december een Quicksilver met trekhaak besteld met verwachte levertijd maart. Maar werd afgelopen week benaderd door Tesla dat hij al gereed was en afgelopen vrijdag al geleverd gekregen. Gaat snel nu!
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Flummox