Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als je het scherm met de achteruitrijcamera omhoog swipet, zie je ook het beeld van de zijcamera’s. Die zijn wel naar achter gericht.
Met 3 beeldschermen raak je (ik?) wel in de war. Een keer achteruit tegen een paaltje gereden, terwijl ik naar de zijcamera’s keek. Niet heel slim. Gebruik daarom maar 1 scherm en dat werkt prima.

De blauwe lijntjes op het scherm bij achteruit insteken hebben me wel van velgschade behoedt tot nu toe. Die zijn erg nauwkeurig.
 
Met 3 beeldschermen raak je (ik?) wel in de war. Een keer achteruit tegen een paaltje gereden, terwijl ik naar de zijcamera’s keek. Niet heel slim. Gebruik daarom maar 1 scherm en dat werkt prima.

De blauwe lijntjes op het scherm bij achteruit insteken hebben me wel van velgschade behoedt tot nu toe. Die zijn erg nauwkeurig.
Als ik achteruit van mijn oprit rij en enkel de koffer amera bekijk, weet ik niet of ik met de zijkant mijn brievenbus of de zijmuur met de buurt raak.
Als ik de zijcamera’s bekijk en zie dat er nog lucht tussen de hindernissen en de wagen zichtbaar blijft, dan ben ik safe en dan heb ik de koffercamera zelfs niet nodig. Achteruitrijden kan dan veel sneller dan enkel op de achterste camera.
Met de lijntjes hou ik inderdaad geen rekening.
 
Dag mede Model Y vrienden,

even een vraag, na een goed anderhalf jaar rijden met de MY maakt hij soms bij het weg rijden een raar geluid. Klinkt als een “klong” alsof je een blik over de weg trekt. het is alleen bij het weg rijden, en kan mij er niet de vinger opleggen waar het vandaan komt. Ook omdat het random gebeurt. (Warm weer, koud weer, na een stuk rijden, eerste rit van de dag. Etc). Ik denk zelf dat het de remblokken zijn die wat speling in de klauw hebben. Maar ik vroeg mij toch af of meerdere mensen bekend zijn met een vage klong die van onderuit de auto komt.

voor zover ik kan lezen heb ik nog niemand gehoord over aandrijfassen met de model Y wat misschien ook nog een probleem kan zijn?
 
Dag mede Model Y vrienden,

even een vraag, na een goed anderhalf jaar rijden met de MY maakt hij soms bij het weg rijden een raar geluid. Klinkt als een “klong” alsof je een blik over de weg trekt. het is alleen bij het weg rijden, en kan mij er niet de vinger opleggen waar het vandaan komt. Ook omdat het random gebeurt. (Warm weer, koud weer, na een stuk rijden, eerste rit van de dag. Etc). Ik denk zelf dat het de remblokken zijn die wat speling in de klauw hebben. Maar ik vroeg mij toch af of meerdere mensen bekend zijn met een vage klong die van onderuit de auto komt.

voor zover ik kan lezen heb ik nog niemand gehoord over aandrijfassen met de model Y wat misschien ook nog een probleem kan zijn?
Die klong heb ik ook regelmatig, niet storend maar wel raar. Volgens mij was het wel een bekend euvel als ik het me goed herinner...
 
Dat geluid komt heel waarschijnlijk van remblokken die kleven aan de schijf en losgetrokken worden.

Misschien toch eens een paar keer goed met de voetrem remmen om de roest weg te krijgen.

Klopt. Is doodnormaal en derhalve niets om je zorgen over te maken. Ook met een auto waarmee je veel en hard moet remmen komt het bij bepaalde weersomstandigheden voor.
 
Klopt. Is doodnormaal en derhalve niets om je zorgen over te maken. Ook met een auto waarmee je veel en hard moet remmen komt het bij bepaalde weersomstandigheden voor.
Vastzittende parkeerrem die geen ‘klong’ geeft is pas een probleem. Betekent dat hij niet lost. In zag al foto van een MS waar de halve ophanging aan stukken getrokken was. De wagen heeft zoveel kracht dat hij zelfs met aangetrokken parkeerrem vertrekt, maar alles kapot trekt wat dat probeert te verhinderen.
 
Achteruit kijk je toch via de camera? Niet op de visualisatie.
Was eerste rit en de auto dient schuin geparkeerd te worden. Dan heb je niks aan de camera’s. Nu een paar weken verder blijf ik vinden dat de luidruchtige zenuwachtige signalen me niet echt helpen in het verkeer. Maar wachten op een sw uodate die hopelijk ook wat doet aan de irritante ruitenwissers bij droog weer.
 
Eerste en derde optie zijn hopelijk snel beschikbaar op de Y
  • Expected OTA Update: front light activation (dipped beam) when wipers are active.
  • Expected OTA Update: rear light activation with front daytime running lights in low light conditions.
[Wiki] Model 3 / Model Y - Technische Veränderungen

Tesla typegoedkeuring.png
 
Druk van einde kwartaal is enorm.
Vorige week op service geweest bij sec Aartselaar, even met de vertegenwoordiger gepraat (want sales, daar doen ze niet aan mee;)).
en die verwachte geen extreem zware end of quarter/year rush.
Parking zach er ook redelijk leeg uit in vergelijking met het einde van Q3. toen stond heel de parking van Carglass en het graspleintje achteraan vol.