You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik blink meestal niet uit waar het nuances aangaat. Maar als je zoals wij 2x per nacht wakker worden van van Schiphol vertrekkende overjarige Boeing 747-406 vliegtuigen, dan verdwijnt de nuance vanzelf.Goh, dan zou ik van je willen weten hoe ik dan naar Cardiff moet komen waar ik zo ongeveer wekelijks moet zijn. Ik ben bang dat je een wat ongenuanceerde voorstelling van zaken heb hierover.
(smiley alert!)
Ik vind het verkeersbeeld bij trajectcontroles heel prettig, ook als je er 130 mag. Het trekt de snelheden behoorlijk gelijk waardoor het rustig doortuffen is. Met dank aan de autopilot is het dan lekker multi-tasken
Totdat je, zoals op de 5 rijstrooks brede A2 nog mensen aantreft die 100 rijden waar 130 mag ('s avonds) en de rest van de weg gewoon leeg is.
Dat snap ik volkomen! Opgegroeid in Amsterdam (jaren '50/60) in onder meer stadsdeel Osdorp: toen was de herrie al flink. Daarna Uithoorn (nog ongeveer hetzelfde, maar tegenwoordig meer dan bar). Nu al meer dan 30 jaar op de Veluwe met af en toe een paar jachtvliegtuigen: klere herrie, maar slechts enkele malen per jaar. God bewaar ons voor de plannen met Lelystad ...Ik blink meestal niet uit waar het nuances aangaat. Maar als je zoals wij 2x per nacht wakker worden van van Schiphol vertrekkende overjarige Boeing 747-406 vliegtuigen, dan verdwijnt de nuance vanzelf.
Trajectcontroles zijn een godsgeschenk. Plots kunnen de bumperklevers niet meer volgen.Ik vind het verkeersbeeld bij trajectcontroles heel prettig, ook als je er 130 mag. Het trekt de snelheden behoorlijk gelijk waardoor het rustig doortuffen is. Met dank aan de autopilot is het dan lekker multi-tasken
130 mag, maar moet niet. 100 rijden is om meerdere redenen gewoon verstandig. Je doet overkomen alsof die mensen iets doms of onverantwoords doen.
Totale waanzin om de snelheid te verlagen.
De maximum snelheid zou makkelijk omlaag kunnen naar 100 km. Ik rij sinds ik de Tesla rij nooit harder dan 103 km per uur. Ik kom altijd aan en nog op tijd ook. Lekker met de AP en genieten van goed hoorbare muziek.
Gemiddelde verbruik over 40.000 km van 199 wH/km. En dat met de onzuinigste Model S met achterwielaandrijving en 21" wielen. Als iedereen dit zou doen zouden er zeer veel minder files en ongevallen zijn.
Dus overheid, haal die dwaze maximum snelheden van de borden en maak alles wat nu 130 en 120 km is 100 km/h. Dan kunnen er weer huizen gebouwd worden, lijkt mij belangrijker dan onnodig hard rijden.
Oh ja, verbiedt vliegen tot afstanden van 1000 km. Kan met de elektrische auto en met de trein.
Ik blink meestal niet uit waar het nuances aangaat. Maar als je zoals wij 2x per nacht wakker worden van van Schiphol vertrekkende overjarige Boeing 747-406 vliegtuigen, dan verdwijnt de nuance vanzelf.
Wij lieten 13 jaar geleden de duurzaamste stolpboerderij van Nederland bouwen. Toen waren er afspraken met Schiphol dat er alleen in de 'randen van de nacht' zou worden gevlogen. Die afspraken heeft Schiphol aan zijn laars gelapt. Nu vertrekken de volgeladen Boeing 747-406 machines van KLM, de lawaaiigste vliegtuigen die er zijn, naar Brazilië en Kaapstad om 01.00 en 2.55 uur.Die worden nou net niet gebruikt voor korte afstanden.
Daarnaast: ik gun jou een goede nachtrust, maar als je zoveel last hebt, is dan verhuizen niet beter?
Eerst is er door knappe koppen berekend dat 130 best een goed idee was langs woonwijken die langs snelwegen liggen. Dus campagnes met 130, of 100 overdag en 130 in de avond/nacht of een andere combinatie, met als resultaat, een ondoorzichtige brei van snelheidsbeperkingen, borden, onderborden. Heeft best wat geld gekost om alles om te nummeren naar een andere snelheid. Vervolgens willen ze binnen korte tijd de boel weer gaan omgooien, dat gaat ook niet zonder kosten, tenzij ze die oude borden nog ergens in een loods hebben liggen. Artikeltje afgelopen week; Amsterdam is de minst gezonde omgeving om te wonen. Toevallig ligt het drukste / een van de drukste vliegveld van van Europa bij Amsterdam. Zou een snelheidsverlaging op de snelwegen in die regio daar nou veel helpen?Want? Kreten en meningen zijn gemakkelijk, ik hoor graag goede argumenten.
Maak je geen illusies: ondanks de brei weet iedereen toch waar de trajectcontrole staat en houdt zich eraan, wat wil zeggen dat die ondoorzichtige brei blijkbaar niet zo ondoorzichtig is als je ervoor moet betalen.Dus campagnes met 130, of 100 overdag en 130 in de avond/nacht of een andere combinatie, met als resultaat, een ondoorzichtige brei van snelheidsbeperkingen, borden, onderborden.