Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta nu bij Fastned Oudenhorst met mijn S100D uit 2018 en haal 135kW. Tot ongeveer 45% die snelheid vast kunnen houden.

View attachment 425519 View attachment 425520View attachment 425517

Dat is echt super mooi nieuws @widodh dus zeg maar van 10 tot 45 SoC met 135kW? Dat scheelt toch echt wat tijd, niet helaas de 145-150kW die ik eerst dacht maar toch. 118kW vs. 135kW is 14% meer vermogen. Viel het vermogen daarna direct naar 118kW of lager? Benieuwd vanaf waar het 118kW is.

Zo even met de vinger in de lucht scheelt het 5 minuten om een charge van 10-60% SoC en dus op een ritje wintersport 25 minuten totaal ;-)

Gebruik je Teslafi? Benieuwd naar je laadcurve!
 
Dat is echt super mooi nieuws @widodh dus zeg maar van 10 tot 45 SoC met 135kW? Dat scheelt toch echt wat tijd, niet helaas de 145-150kW die ik eerst dacht maar toch. 118kW vs. 135kW is 14% meer vermogen. Viel het vermogen daarna direct naar 118kW of lager? Benieuwd vanaf waar het 118kW is.

Zo even met de vinger in de lucht scheelt het 5 minuten om een charge van 10-60% SoC en dus op een ritje wintersport 25 minuten totaal ;-)

Gebruik je Teslafi? Benieuwd naar je laadcurve!

Ik heb de curve niet goed bijgehouden, maar wel de volgende 3 momenten een foto gemaakt:
- 58% SoC - 84 kW
- 64% SoC - 75 kW
- 70% SoC - 62 KW

Mijn gevoel zegt dat de CSS-tapering vrij hard ging vanaf 55%. Harder dan bij een Supercharger. Dat zou eventueel ook gebeurd kunnen zijn doordat 1 van mijn batterijmodules een temperatuur van 51.4 graden had bereikt (bij een gemiddelde cell temp van 46.6, dat scan ik met ScanMyTesla). Dit betreft dus een 90 kW batterypack.
AbetterRouterPlanner houdt de laadcurves bij, dus die zal binnenkort wel met interessante grafieken voor CSS Tesla's komen.
 
Heeft iemand de upgrade al gedaan en getest op een classic S85 ?
Wat ik begreep van de monteur moet dat geen probleem zijn. Ik twijfel er ook nog over voor onze 2e Model S (uit 2013).

Dat is echt super mooi nieuws @widodh dus zeg maar van 10 tot 45 SoC met 135kW? Dat scheelt toch echt wat tijd, niet helaas de 145-150kW die ik eerst dacht maar toch. 118kW vs. 135kW is 14% meer vermogen. Viel het vermogen daarna direct naar 118kW of lager? Benieuwd vanaf waar het 118kW is.

Zo even met de vinger in de lucht scheelt het 5 minuten om een charge van 10-60% SoC en dus op een ritje wintersport 25 minuten totaal ;-)

Gebruik je Teslafi? Benieuwd naar je laadcurve!
Tot 45% hield de auto idd 135kW vol, zo rond de 365A. Daarna leek het afbouwen wel harder te gaan dan bij de SuC. Ook ging de airco helemaal los met koelen.

Ik vind het ideaal. Fastned ligt direct aan de snelweg en vanaf daar kan ik direct weer door.
 
Dat is echt super mooi nieuws @widodh dus zeg maar van 10 tot 45 SoC met 135kW? Dat scheelt toch echt wat tijd, niet helaas de 145-150kW die ik eerst dacht maar toch. 118kW vs. 135kW is 14% meer vermogen. Viel het vermogen daarna direct naar 118kW of lager? Benieuwd vanaf waar het 118kW is.

Zo even met de vinger in de lucht scheelt het 5 minuten om een charge van 10-60% SoC en dus op een ritje wintersport 25 minuten totaal ;-)

Gebruik je Teslafi? Benieuwd naar je laadcurve!

Tijdwinst is wat mij betreft veel minder relevant dat de toegenomen flexibiliteit. Je kan nu op veel meer plaatsen snelladen - zeker in het buitenland relevant (bv Italie).
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Het moest er een keer van komen Cascading Style Sheets in een Tesla. :cool: We hebben het hier over het Combined Charging System (CCS).

Zucht.... kunnen we dit niet PM'en? Moet dit publiek? De threads staan vol met verbeteringen. CCS/CSS , Brake/Break, etc. en we weten allemaal precies waar het over gaat. Iedereen maakt wel eens een type foutje.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Tijdwinst is wat mij betreft veel minder relevant dat de toegenomen flexibiliteit

De flexibiliteit is OOK tijdwinst. Zoals @widodh aangeeft, je kunt ook direct aan de snelweg laden en hoeft niet naar een industrieterrein met McDonalds te rijden. Dat tikt ook aan qua tijd.

Je kan nu op veel meer plaatsen snelladen - zeker in het buitenland relevant (bv Italie).

Je kunt nu met de Model S naar Moscou!
 
Vanochtend de retrofit laten doen. Als proef vanmiddag de Fastned 175 kW Wellerzand in de Noordoostpolder geprobeerd. Wilde niet. Connectiefout. Sufferd dat ik ben heb ik pas Fastned gebeld nadat ik onder Drachten bij een 50 kW-versie wél kon laden.

Nu weet ik dus nog niet of ik iets fout deed of dat mijn Tesla en de CCS bij 175 kW ruzie hebben. In Noord-Nederland zijn verder geen 175 kW-laders Dus binnenkort weer een ritje naar de Polder :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: widodh
De threads staan vol met verbeteringen.

Je kunt nu met de Model S naar Moscou!

Dat kon je vroeger al. Er was zelfs een supercharger nabij!

upload_2019-7-2_22-54-32.png


;)
 
De Mobile Service heeft gisteren de CCS upgraden gedaan. Vanochtend meteen gecontroleerd bij een 350 kW Fastned station. Wat een gedoe. Maingau laadpas 1: geweigerd. Maingau laadpas 2: geweigerd. Maingau app: foutmelding. Nuon laadpas (gekoppeld aan Fastned): communicatie fout met de auto. 2e poging Nuon laadpas: succes! Ik kon laden met 54 kW bij een SoC van 42%. Volgens mij doet een SuC dat beter. Maar ik ben blij dat het werkt. :)
 
De Mobile Service heeft gisteren de CCS upgraden gedaan. Vanochtend meteen gecontroleerd bij een 350 kW Fastned station. Wat een gedoe. Maingau laadpas 1: geweigerd. Maingau laadpas 2: geweigerd. Maingau app: foutmelding. Nuon laadpas (gekoppeld aan Fastned): communicatie fout met de auto. 2e poging Nuon laadpas: succes! Ik kon laden met 54 kW bij een SoC van 42%. Volgens mij doet een SuC dat beter. Maar ik ben blij dat het werkt. :)

Grappig ;) dat ' gedoe bij Fastned...'. Bij ons is het precies al jaren andersom bij Fastned, ging en gaat altijd als een zonnetje... Ook als je Maingau pas geregistreerd is! Is je Maingau pas geregistreerd en al bekend bij Fastned ?? Maar zonder laadpas met de Fastned app toegang is het nog gemakkelijker, kost wel iets meer :rolleyes: ! Suc6