Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er zitten toch vergrendelingsnokken op de CCS adapter? Die moeten er toch voor zorgen dat de kabel niet losgetrokken kan worden? Eerst de adapter op de kabel en dan pas in de auto, begreep ik, zodat de vergrendeling geactiveerd is?
 
Ik zie aan de kabelkant van de adapter toch twee rechthoekjes met palletjes erin verzonken die naar buiten komen.
 

Attachments

  • IMG_6275.jpg
    IMG_6275.jpg
    297.3 KB · Views: 91
  • Informative
Reactions: wooter
Hoe zit het met de MS/MX Ravens van na mei 2019? Ik rij rond in een MX Long Range Raven van december 2019. Ik begrijp dat die al CCS ready zouden moeten zijn, maar ik heb nog de oude aansluiting (Type 2). Dus was gisteren bij Rijswijk even wat gevloek omdat navigatie mij voor het opladen daarheen leidde.
 
Hoe zit het met de MS/MX Ravens van na mei 2019? Ik rij rond in een MX Long Range Raven van december 2019. Ik begrijp dat die al CCS ready zouden moeten zijn, maar ik heb nog de oude aansluiting (Type 2). Dus was gisteren bij Rijswijk even wat gevloek omdat navigatie mij voor het opladen daarheen leidde.
Dan moet je nog altijd de adapter kopen, maar moet er geen ombouw meer gebeuren.
 
Dan moet je nog altijd de adapter kopen, maar moet er geen ombouw meer gebeuren.
Ah. Jammer dat ze niet de hele unit vervangen zodat je geen adapter nodig hebt. Maar ach.

Ik lees trouwens dat die adapter standaard geleverd wordt bij Tesla’s geleverd na mei 2019. https://www.tesla.com/nl_NL/support/charging-connectors

Ik denk dat ik dan wat mis, of die adapter is heel goed verstopt.

En sowieso kreeg ik in tegenstelling tot M3’s bij Rijswijk geen code te zien bij navigatie.
 
Deze week heb ik ook mijn ccs upgrade laten doen door mobile service. Installatie duurde 30minuten, het betaalproces liep wat minder soepel, en duurde 15minuten...
zelfde dag nog een update binnengekregen, en sindsdien zie ik de ccs-only SuC’s ook in de navigatie (met opmerking dat een adapter nodig is, handig!)