Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn Model X 100D van juni 2017 en CCS adapter gaan laden aan de V3 supercharger in Middelburg, weliswaar vanaf SoC 48%.

upload_2020-8-24_18-13-34.png


Opvallende zaken:
  • Aan SoC 48% toch nog pieken op 116kW
  • Zakt dan wel snel, maar bij 50% SoC nog altijd 104kW
  • Bij SoC 65% nog altijd 70kW
  • En bij SoC 75% 56kW
Je hoort in de stall ook een ventilator blazen om de vloeistof in de kabel te koelen, en de CCS2-stekker is degelijk uitgevoerd, niet te zwaar en heeft ook een knop om de stekker en adapter los te maken. De adapter wordt vergrendeld in de auto en in de stekker.

Als ik dat vergelijk met mijn laatste supercharger-ervaring aan een V2 supercharger die wél nog 138kW aantikte:
  • SoC 48% nog maar 84kW, SoC 50% 82KW
  • SoC 65% 72kW
  • SoC 75% 52kW
 
wat staat er op dat vel papier linksonder de Stall?

Ccs only..

Ook maar even wezen testen met de ombouw.. voordat ik een keer haast heb en hij het niet zou blijken te doen.. :)

max 124 kW bij 30%, warm, en de enige aanwezige. (X100d, 2017)

Maar bleef wel lang snel laden. Sneller dan andere “niet V3’s” in het land..
 

Attachments

  • B8EB1ECD-F9E2-4572-B9C3-E58819C2A888.jpeg
    B8EB1ECD-F9E2-4572-B9C3-E58819C2A888.jpeg
    323.4 KB · Views: 79
Is de in prijs verlaagde CCS upgrade inclusief CCS-adapter?

Op mijn rekening staat het volgende, maar ik kan geen adapter in mijn auto vinden (helaas ervan uitgegaan en niet nagevraagd):
Perform CCS Retrofit CCS retrofit:
RETROFIT, CCS COMBO II, MX(1516774-00-A)
KIT,RETROFIT,PLCRLY,MDLX(1506266-00-B)
 
Is de in prijs verlaagde CCS upgrade inclusief CCS-adapter?

Op mijn rekening staat het volgende, maar ik kan geen adapter in mijn auto vinden (helaas ervan uitgegaan en niet nagevraagd):
Perform CCS Retrofit CCS retrofit:
RETROFIT, CCS COMBO II, MX(1516774-00-A)
KIT,RETROFIT,PLCRLY,MDLX(1506266-00-B)
Ja uiteraard. Anders is het onmogelijk om te laden op CCS laders.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb uiteindelijk ook de upgrade laten doen. Nu is het rare dat ik soms wel de V3 SuCs op het scherm zie en soms niet.
Bijvoorbeeld vandaag in de buurt van Assen, waar een SuC staat, die van Zuidbroek V3 willen gebruiken maar die staat niet op de kaart, zie foto. IMG_20201229_140917.jpg
Met een zoekopdracht toont Zuidbroek wel maar met een grijs symbool IMG_20201229_141132.jpg
Hetzelfde had ik al eens met Namur, maar omdat het nu weer gebeurt zou ik toch wel willen weten wat er nu mis is.
Iemand een idee?
 
Ik heb uiteindelijk ook de upgrade laten doen. Nu is het rare dat ik soms wel de V3 SuCs op het scherm zie en soms niet.
Bijvoorbeeld vandaag in de buurt van Assen, waar een SuC staat, die van Zuidbroek V3 willen gebruiken maar die staat niet op de kaart, zie foto. View attachment 622037
Met een zoekopdracht toont Zuidbroek wel maar met een grijs symbool View attachment 622038
Hetzelfde had ik al eens met Namur, maar omdat het nu weer gebeurt zou ik toch wel willen weten wat er nu mis is.
Iemand een idee?

Hebben ze wel de firmware opnieuw ingeladen? Ik kreeg dezelfde versie maar dan met V3 supercharger weergave in de release notes. Inmiddels op .48.12.1 maar nog niet geprobeerd.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik heb uiteindelijk ook de upgrade laten doen. Nu is het rare dat ik soms wel de V3 SuCs op het scherm zie en soms niet.
Bijvoorbeeld vandaag in de buurt van Assen, waar een SuC staat, die van Zuidbroek V3 willen gebruiken maar die staat niet op de kaart, zie foto. View attachment 622037
Met een zoekopdracht toont Zuidbroek wel maar met een grijs symbool View attachment 622038
Hetzelfde had ik al eens met Namur, maar omdat het nu weer gebeurt zou ik toch wel willen weten wat er nu mis is.
Iemand een idee?
Dit had ik ook kort na de upgrade. Is na enige tijd zonder aanvullende maatregelen verdwenen, nu alle SUC’s zichtbaar.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik heb uiteindelijk ook de upgrade laten doen. Nu is het rare dat ik soms wel de V3 SuCs op het scherm zie en soms niet.

Dit had ik ook kort na de upgrade. Is na enige tijd zonder aanvullende maatregelen verdwenen, nu alle SUC’s zichtbaar.

Tesla moet aan hun zijde nog aanpassen dat jouw auto geschikt is voor CCS laden, dat kan enkele dagen duren.

Tot die tijd 5 seconden de “T” bovenaan je scherm ingedrukt houden, totdat het scherm “knippert” : daarna zouden alle SuC’s (tijdelijk) zichtbaar moeten zijn, totdat je auto de updated info van Tesla heeft (en weet dat hij CCS kan laden). Voor 2020.48.26 (en nieuwer) kan je “model omschrijving” 5 sec ingedrukt houden.
 
Last edited:
As we speak staat bij mijn model X (09-2018) 2020.48.30 te installeren na de CCS upgrade. Belangrijkste voor nu is dat blijkbaar "faktuur aan leasemaatschappij" (in mijn geval ALD via leaselinq) geen probleem meer is. Ik las hier over betalingsissues maar dit gaat soepel.