Vanochtend had ik één van de meest vervelende maandagen die je jezelf maar kan voorstellen.
Ik sta op, kijk op m'n telefoon die aangeeft dat vannacht het alarm van mijn Model 3 was afgegaan. Ik verbleef bij vrienden in Rotterdam en had gewoon in de straat mijn auto staan. Met enige haast spring ik naar buiten om naar de auto te kijken, maar op het eerste gezicht leek er niets aan de hand, mijn ogen voornamelijk gericht op het lakwerk en de ruiten.
Na een stevige douche laat ik wat spullen in de auto, waarna een voorbijganger me wijst op een lekke band. Ik kijk op en zie inderdaad dat de band helemaal plat staat. Precies netjes bovenin de band een horizontale streep, die je voor 99,9% wel aan een messteek kan toedichten. Uiteraard kijk ik de beelden van de USB-stick even na en ja hoor, om 02:14 lopen er een stel ongure types voorbij, die kruipen naar de voorband, de auto slaat alarm en vervolgens keihard wegrennen. Helaas heb je maar 3 camera's waarop je iets ziet en de linker voorband is net buiten het zicht.
Dus na alles gecontroleerd te hebben, bel ik met Tesla:
Ik boek een Uber naar Tesla Rotterdam Service Center:
Ik sta op, kijk op m'n telefoon die aangeeft dat vannacht het alarm van mijn Model 3 was afgegaan. Ik verbleef bij vrienden in Rotterdam en had gewoon in de straat mijn auto staan. Met enige haast spring ik naar buiten om naar de auto te kijken, maar op het eerste gezicht leek er niets aan de hand, mijn ogen voornamelijk gericht op het lakwerk en de ruiten.
Na een stevige douche laat ik wat spullen in de auto, waarna een voorbijganger me wijst op een lekke band. Ik kijk op en zie inderdaad dat de band helemaal plat staat. Precies netjes bovenin de band een horizontale streep, die je voor 99,9% wel aan een messteek kan toedichten. Uiteraard kijk ik de beelden van de USB-stick even na en ja hoor, om 02:14 lopen er een stel ongure types voorbij, die kruipen naar de voorband, de auto slaat alarm en vervolgens keihard wegrennen. Helaas heb je maar 3 camera's waarop je iets ziet en de linker voorband is net buiten het zicht.
Dus na alles gecontroleerd te hebben, bel ik met Tesla:
- Je hebt uiteraard geen reservewiel, dus je kan geen kant op
- Tesla heeft een service om je wiel te komen vervangen met een 'loaner', alleen voor de Model 3 hebben ze daar geen wielen of banden voor!
- Je kan alleen maar in het Pakistaans/Engels met iemand praten, want de Road Assistance kent geen Nederlandse ondersteuning. Dit is echt super vervelend, want dit levert een extra barrière op ... waardoor je nog minder makkelijk met elkaar communiceert.
- Na een paar keer doorverbinden was men er uit: Men ging mij niet helpen! Ik had geen pech, maar schade door vandalisme en daar doen ze niets mee. ZELFS NIET ALS JE ER GEWOON VOOR WILT BETALEN!
- Ik had geen pech maar schade door vandalisme
- "We kunnen eigenlijk niets met Tesla's, meneer. Dus wij zijn niet de partij om u te helpen"
- "Het is wel zo dat we u moeten terug laten vallen in schadevrije jaren door dit incident, meneer. U gaat € 40,- per maand meer betalen en de band zelf zal helaas niet vergoed worden."
- Als ik stel dat ik dan wel gewoon wil betalen, maar als ze me maar helpen: "Helaas werken wij niet zo, meneer. Of u gaat terug in schadevrije jaren of u regel het zelf"
- "U moet online aangifte doen, meneer. Dat kan hier niet"
- Online: "U moet bellen met de het algemene nummer van de politie, dit kan niet online"
- Politietelefoon: "U kunt over 10 dagen terecht bij een politiebureau om aangifte te doen"
Ik boek een Uber naar Tesla Rotterdam Service Center:
- Ik krijg een kopje koffie MET een koekje
- De service medewerker wil mij graag helpen en chat met corporate.
- De vestigingsmanager stelt dat ze niets voor me kunnen doen, want vandalisme, dit moet de verzekeraar oplossen. Ook weer niet als ik aangeef dat ik er best zelf voor wil betalen.
- Heb ik zelf een berger gebeld en de auto laten verplaatsen naar de dichtsbijzinde bandenshop: € 158,-
- Een nieuwe originele Hankook Venus S1 Evo 3 TO onder laten zetten: € 432,- ( ja er is ook een goedkope versie van de band, van maar € 199,- maar dat is niet de Tesla versie!)
- In totaal € 590,- kwijt
- 6 uur verder (van 09:00 tot 15:00 uur)
- NIEMAND waarbij je denkt service te hebben helpt je, je moet echt alles zelf doen ... voor een BAND!