Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ongeluk voorkomen door Autopilot ( Dashcam )

This site may earn commission on affiliate links.
Eens met de argumenten.
Dit is dan toch wel een groot veiligheidsnadeel van een SUV (non-EV). Een achterligger duikt zo onder de hoge achterkant. Dan heb je weinig aan je kreukelzone. Had ik me nooit zo gerealiseerd. En dit soort kop-staart noodstopaanrijdingen komen best vaak voor.
 
Begin dit jaar was er deze aanrijding. Ook hier een waarschuwing dor de Tesla, maar zo te zien geen remmend ingrijpen door de auto. Verschil lijkt dat dit busje stil staat terwijl de SUV zo te zien nog bewoog. Werkt AP 1.0 inmiddels wel remmend (auto komt tot stilstand) in dit soort situaties ?

 
Voor zover ik weet werkt de AEB wel eerder en accurater op autopilot, omdat de auto exact weet welk pad hij gaat volgen. Als je zelf rijdt houdt hij er meer rekening mee dat het pad nog kan wijzigen, bijv. dat je zelf ergens omheen stuurt. Anders zou je continu false positive meldingen krijgen, bijv. in de stad als je een geparkeerde auto nadert en daar omheen rijdt.
 
Jeuken...Me too... kon er begin van de maand niet langer aan toe geven.. . knoop 5/12 (!) maar doorgehakt en een S90D besteld. Met name door de AP 2.0 beloofde functies. Gewoon om deel te nemen aan de 2.0 ontwikkelingen. Gaat echt een revolutionaire ontwikkeling worden...De komende twee jaar gaat autorijden//vervoer meer veranderen dan het de afgelopen 100 jaar heeft gedaan. In het licht van de eeuwigheid gaat om niets, maar binnen de menselijke vermogens wordt het een giant leap forward....

mijn vrouw heeft me van mijn 'jeuk' verlost met een paar lappen rond mijn oren;)
(no comments please...)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
heb filmke al paar keer bekeken
zelfs nu ik weet wat er gaat gebeuren en aan het kijken ben naar de remlichten van de wagens voor de TESLA, reageert de wagen toch nog een fractie sneller: indrukwekkend vind ik dat.
In een normale rijmodus probeer ik ook wat verder te kijken dan de wagen voor mij, maar ik denk niet dat ik sneller zou reageren/analyseren dan de wagen in deze situatie.
Natuurlijk moeten nu niet in de hangmat gaan liggen en alles aan de wagen overlaten, maar toch wel indrukwekkend (ik val in herhaling) dat dit werkt.
Binnen een paar jaar vragen we ons af hoe we ooit zonder gedaan hebben...