Je bent het dus met me eens. Want je argument is precies datgene wat ik benoem: het gaat stuk op bewijslast.
Dat maakt iets nog geen borrelpraat, als advocaat weet je ook dat je het zuiver moet houden.
Gebruik van het gewicht zegt wel zeker wat, want door het gebruik van dat gewicht ondermijn je de controlefunctie van de fabrikant die moet controleren of jij netjes je handjes aan het stuur hebt. Het is een uitstekend argument om aan te kunnen tonen dat je die veiligheidsfunctie hebt ondermijnt door gebruik te maken van zo'n gewicht.
En je weet heel goed dat er geen jurisprudentie is over het gebruik van AP icm met zo'n gewicht wat zou moeten hebben geleid tot een ongeval. Want er is geen verzekeringsmaatschappij of officier die daar zijn vingers aan gaat branden zonder, daar komt ie, goede bewijslast.
Het moment dat er videobeelden zijn van een ongeval met een Tesla, waarbij vastgesteld is dat AP is ingeschakeld en vastgesteld is dat er een gewicht aan het stuur hangt en dat de bestuurder in slaap is gevallen komt er vast wel een uitspraak. Ik heb zo maar het vermoeden dat het gewicht dan onderdeel gaat zijn van die uitspraak, want het gebruik daarvan is een prima argument om te stellen dat de bestuurder willens en wetens het risico heeft genomen en dat AP de kans is ontnomen om in te grijpen door ondermijning van die veiligheidsfunctie etc etc...
Ik zou m'n handen er niet voor in het vuur durven steken dat je borrelpraat stand blijft houden. Het is wachten op zo'n ongeval (afkloppen). Ik ben benieuwd...