Verbruik van individuele ritten houd ik niet zo bij.
Lifetime verbruik van het 2019 model is 169Wh/km (vanaf december 2019) en van de andere is dat 172Wh/km (vanaf augustus dit jaar).
Verschil is dat het 2019 model op 18” staat met aerocaps en de andere op 19” lichtmetaal.
Ik ga binnenkort op wintersport naar Oostenrijk met beide auto’s. Mooi moment om het verschil te bekijken. Zelfde afstand, zelfde snelheid, zelfde omstandigheden…..
Even een reply op mijzelf.....
Gisteren teruggekomen uit Oostenrijk. We zijn met 2 M3's op pad geweest (SR+ 18" met aerocaps en LR op 19" LM).
Zelfde afstand, zelfde snelheid, en hoewel je met de LR minder stops nodig hebt, hebben we toch dezelfde stops aangehouden.
Onderweg weinig oponthoud en de snelheid ongeveer max snelheid +5 tot +10 en daar waar het mocht 145/150km/h.
We zijn op vrijdag de 18e gaan rijden met een overnachting in de buurt van ULM.
Op de heenweg hebben we 7 stops gehad waarvan 6xSUC en 1x destination charger. Uiteindelijk hebben we op de heenreis slechts 1 x stall pairing gehad (Waldlaubersheim), verder was het overal rustig.
In Oostenrijk op plaats van bestemming bij een laadpaal vlak naast het pension kunnen laden.
Wat mij wel opviel was de hoge vampier drain. Na 5 dagen was de SOC gedaald van ongeveer 260km naar 93 km. Snel maar weer even bijgeladen aan de laadpaal en Sentry Mode uitgezet.
Op de terugweg zijn we op zaterdag ochtend (26e) vroeg gaan rijden. Bij Bruchsal was het druk en daar moesten we 1 minuut wachten voor er een plek vrij kwam. Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik bij de SUC moest wachten. Uiteindelijk waren er naar een paar minuten alweer enkele plaatsen vrij dus dat viel dan weer mee. Verder was het overal redelijk rustig en op anders SUC's geen stall pairing gehad.
Verschil in verbruik (trip meter thuis voor vertrek gereset en tussendoor niet meer):
1e trip NL/ULM: SR+ 188 Wh/km, LR 206Wh/km
2e trip ULM/St Anton: SR+ 198 Wh/km, LR 215Wh/km
3e trip St. Anton/NL: SR+ 192 Wh/km, LR 210 Wh/km
Verschil in verbruik dus ongeveer 9%