Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pano roof afgevallen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen op de A1 is het vaste gedeelte van mijn panoroof van mijn Model S afgevallen. Dus ben de eerste Model S Targa in ieder geval.
Voor zover ik heb kunnen zien zijn er achter me geen ongelukken gebeurt maar dit had echt veel erger kunnen zijn.
Auto wordt zo opgehaald door SeC Arhem, meest treurige is dat er afgelopen dinsdag nog jaarlijks onderhoud is uitgevoerd. Denk dat men een extra controle moet doen op het vaste gedeelte van het pano roof.........
 

Attachments

  • IMG_0631.JPG
    IMG_0631.JPG
    405.2 KB · Views: 136
  • IMG_0634.JPG
    IMG_0634.JPG
    387.6 KB · Views: 210
Ben even benieuwd. Was het dak open of gesloten? (Gezien temperatuur ga ik uit van gesloten). Hoe hard reed je ongeveer toen dit gebeurde? Wel zeer interessante informatie, dat net 2dgn geleden onderhoud is gepleegd. Uitgaande dat je dak gesloten was tijdens het rijden vanmorgen, ga ik voorlopig uit van een kans van 99,9999% dat er een relatie is met je onderhoudsbeurt, tenzij je met nieuwe interessante gegevens komt. Ben erg benieuwd.
En het dak, wat is daarmee gebeurd? Heb je t van de weg gehaald zelf, of gemeld? Een motorrijder wil dat ding zeker niet tegenkomen in het donker, ook niet als het licht is, overigens.
 
Ben even benieuwd. Was het dak open of gesloten? (Gezien temperatuur ga ik uit van gesloten). Hoe hard reed je ongeveer toen dit gebeurde? Wel zeer interessante informatie, dat net 2dgn geleden onderhoud is gepleegd. Uitgaande dat je dak gesloten was tijdens het rijden vanmorgen, ga ik voorlopig uit van een kans van 99,9999% dat er een relatie is met je onderhoudsbeurt, tenzij je met nieuwe interessante gegevens komt. Ben erg benieuwd.
En het dak, wat is daarmee gebeurd? Heb je t van de weg gehaald zelf, of gemeld? Een motorrijder wil dat ding zeker niet tegenkomen in het donker, ook niet als het licht is, overigens.
Het was net iets te fris om dak open te rijden ben ik vanmorgen achter gekomen. Voordat ik door had wat er aan de hand was was ik 1km verder. Heb direct TSLA gebeld met idd de mededeling over het gevaar achter me.
Ik rijd nooooooit te hard, maar vanmorgen toevallig rond de 150kmu. Ze wordt zo opgehaald daarna analyse
 
Het was net iets te fris om dak open te rijden ben ik vanmorgen achter gekomen. Voordat ik door had wat er aan de hand was was ik 1km verder. Heb direct TSLA gebeld met idd de mededeling over het gevaar achter me.
Ik rijd nooooooit te hard, maar vanmorgen toevallig rond de 150kmu. Ze wordt zo opgehaald daarna analyse
niets gehoord of kon je het geluid niet thuis brengen, bizar verhaal, gelukkig einde.
 
Wat relevant is is dat dit een classic betreft... ben met name benieuwd of dit een ontwerp- of productiefout is (verkeerde lijmen ?). Dan is er het risico dat andere (classics ?) dit ook gaat overkomen.. De kans dat het met onderhoud te maken heeft lijkt me op het eerste gezicht uitgesloten. Tesla kennende zullen ze dit zeer serieus nemen.
 
Oef, primer vergeten aan te brengen voordat de ruit op het dak werd gelegd? Ziet eruit alsof ie al een keertje vervangen is geweest, dat ziet er niet uit als een machinaal aangebrachte lijmnaad...

Het zou me sterk verbazen als er een link is tussen gepleegd onderhoud en dit probleem. Dat is ongeveer hetzelfde als je loodgieter de schuld geven dat er losliggende pannen van het dak gewaaid zijn...
 
Oef, primer vergeten aan te brengen voordat de ruit op het dak werd gelegd? Ziet eruit alsof ie al een keertje vervangen is geweest, dat ziet er niet uit als een machinaal aangebrachte lijmnaad...

Het zou me sterk verbazen als er een link is tussen gepleegd onderhoud en dit probleem. Dat is ongeveer hetzelfde als je loodgieter de schuld geven dat er losliggende pannen van het dak gewaaid zijn...
Nee dak is nooit iets aan gebeurt, pano roof wel zelf maar vaste gedeelte nooit nog
 
Wat relevant is is dat dit een classic betreft... ben met name benieuwd of dit een ontwerp- of productiefout is (verkeerde lijmen ?). Dan is er het risico dat andere (classics ?) dit ook gaat overkomen.. De kans dat het met onderhoud te maken heeft lijkt me op het eerste gezicht uitgesloten. Tesla kennende zullen ze dit zeer serieus nemen.
Ze nemen dit zeer serieus!! Vandaag al meerdere malen aan de lijn gehangen met ze, voor TSLA ook zeer vervelend. Op zich het glas vervangen is zo gebeurt. Denk dat ze vooral geïnteresseerd zijn in de HOE KAN DIT vraag.....