Innovativity
Member
Bedoel je echt gerepareerd, als in een prop er in, of een vervangend wiel gemonteerd?
propje.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedoel je echt gerepareerd, als in een prop er in, of een vervangend wiel gemonteerd?
Mooie set, maar ik zou nog wel een tangetje erbij doen om een schroef of spijker uit je band te kunnen trekken.
En een lichtgewicht krikje, anders moet je dat doen het wiel nog op de auto, en dat is best lastig.Mooie set, maar ik zou nog wel een tangetje erbij doen om een schroef of spijker uit je band te kunnen trekken.
Voor mijn begrip, waarom is dat lastig met het wiel nog op de auto?En een lichtgewicht krikje, anders moet je dat doen het wiel nog op de auto, en dat is best lastig.
Ik ben daar nog naar op zoek. Best lastig want de hydrolische kleine pot-krikjes zijn te hoog en passen niet onder de auto en de schaarkrikjes die ik zie kunnen denk ik het gewicht van de auto niet aan.
De 2-tons HBM krik van drie tientjes doet de job. Ik heb zo een en die is te koop.En een lichtgewicht krikje, anders moet je dat doen het wiel nog op de auto, en dat is best lastig.
Ik ben daar nog naar op zoek. Best lastig want de hydrolische kleine pot-krikjes zijn te hoog en passen niet onder de auto en de schaarkrikjes die ik zie kunnen denk ik het gewicht van de auto niet aan.
Heb je daar een linkje of foto van? Ik zie van HBM alleen een hydraulische krik met die omschrijving. Die is echter 45 cm lang en weegt ruim 10kg. Dat is wel heel veel ruimte en gewicht om altijd te moeten vervoeren.De 2-tons HBM krik van drie tientjes doet de job. Ik heb zo een en die is te koop.
Ik bedenk me zojuist dat opkrikken voor het plaatsen van een prop in de achterband inderdaad handig kan zijn. Een achterband kun je niet naar buiten draaien. Ben eigenlijk wel benieuwd of je genoeg ruimte in de wielkast krijgt als je de auto in very high suspension zet.Voor mijn begrip, waarom is dat lastig met het wiel nog op de auto?
Ik heb een ANWB mannetje een prop zien zetten in mijn band. Het enige wat nodig was is het wiel naar buiten te draaien.
Wellicht is het lastiger bij een band met een (zeer) lage wang?
Een prop zetten onder de auto is geen enkel probleem. Je gaat hiervoor niet met een krik rondrijden. Je moet aardig wat kracht zetten om hem er in te drukken en dat gaat prima als het wiel vast zit. Alleen even in de goede richting brengen door een stukje voor of achteruit te rijden. Bij een voorband helemaal makkelijk door helemaal in te sturen.En een lichtgewicht krikje, anders moet je dat doen het wiel nog op de auto, en dat is best lastig.
Ik ben daar nog naar op zoek. Best lastig want de hydrolische kleine pot-krikjes zijn te hoog en passen niet onder de auto en de schaarkrikjes die ik zie kunnen denk ik het gewicht van de auto niet aan.
Vanaf de achterzijde schuin omhoog is dat wel te doen. Met luchtvering in de hoogste stand alleen maar makkelijker. Wel fijn om iets bij je te hebben om op de grond neer te leggen zodat je er goed bij kunt.Ik bedenk me zojuist dat opkrikken voor het plaatsen van een prop in de achterband inderdaad handig kan zijn. Een achterband kun je niet naar buiten draaien. Ben eigenlijk wel benieuwd of je genoeg ruimte in de wielkast krijgt als je de auto in very high suspension zet.
Het is deze, naast de Omega krik.Heb je daar een linkje of foto van? Ik zie van HBM alleen een hydraulische krik met die omschrijving. Die is echter 45 cm lang en weegt ruim 10kg. Dat is wel heel veel ruimte en gewicht om altijd te moeten vervoeren.
Een prop zetten onder de auto is geen enkel probleem. Je gaat hiervoor niet met een krik rondrijden. Je moet aardig wat kracht zetten om hem er in te drukken en dat gaat prima als het wiel vast zit. Alleen even in de goede richting brengen door een stukje voor of achteruit te rijden. Bij een voorband helemaal makkelijk door helemaal in te sturen.
OK, maar die heb je niet altijd in de auto liggen gok ik hier hebben we het toch over 10 kg en plm een halve meter? Of schat ik dat zo verkeerd in?Het is deze, naast de Omega krik.
Inderdaad weegt die rode HBM krik rond 10 kg en is 50 cm lang.OK, maar die heb je niet altijd in de auto liggen gok ik hier hebben we het toch over 10 kg en plm een halve meter? Of schat ik dat zo verkeerd in?
Ik heb een garagekrik in aluminium uitvoering. Zeer stabiel maar ook 11kg. Maar ik laat hem thuis. Een reservewiel weegt overigens meer dan een reparatieset en een krik. Maar zonder reservewiel zie ik geen noodzaak de krik mee te nemen. Een vergelijkbare van Hbm in staal weegt 30kg.Inderdaad weegt die rode HBM krik rond 10 kg en is 50 cm lang.
Alleen op lange roadtrips had ik hem mee. Ik kan daarnaast een compleet wiel met band in de frunk meenemen. Op die manier kun je je met een lekke band altijd redden. In het buitenland zijn 21" velgen en banden slecht te krijgen en buiten garantie is het nog maar de vraag of Tesla je gaat helpen. Als dit al gebeurt zal de rekening pittig zijn.
En komt Tesla dan zullen zij uitsluitend een band vervangen, niet repareren.
Ik zou een reservewiel alleen meenemen op een lange rondtrip. Dan is zo'n compacte HBM krik makkelijk en goedkoop. Een reparatiesetje kan je soms redden, maar als je een scheur in je band hebt ben je zonder reserveband alsnog de sjaak. Thuis gebruik ik ook een aluminium Omega garagekrik, perfect ding.Ik heb een garagekrik in aluminium uitvoering. Zeer stabiel maar ook 11kg. Maar ik laat hem thuis. Een reservewiel weegt overigens meer dan een reparatieset en een krik. Maar zonder reservewiel zie ik geen noodzaak de krik mee te nemen. Een vergelijkbare van Hbm in staal weegt 30kg.
Garagekrik MW 1,5 ton aluminiumIk zou een reservewiel alleen meenemen op een lange rondtrip. Dan is zo'n compacte HBM krik makkelijk en goedkoop. Een reparatiesetje kan je soms redden, maar als je een scheur in je band hebt ben je zonder reserveband alsnog de sjaak. Thuis gebruik ik ook een aluminium Omega garagekrik, perfect ding.
Hou er rekening mee dat zo'n veter na een aantal maanden toch weer kan gaan lekken. Het is beter om even langs een bandenboer te gaan en er een echte prop van binnenuit te laten plaatsen.Zondagochtend leeglopende band op de autobahn onderweg naar Oostenrijk. Eerst maar eens Allianz gebeld waar ik losse verzekering heb. Helaas op zondag alleen afslepen en maandag ben je de eerste.
Toen Tesla gebeld. Eerst zelfde verhaal maar ze wilden ook nog wel kijken of de ADAC er wat mee kon. Daar duurde even maar met een prop erin de reis af kunnen maken. 1-0 voor Tesla dit keer.
Een paar maanden geleden hetzelfde. Ik ben toen naar de SeC Den Haag gereden. Daar deden ze er niets aan. Ook niet bellen naar hun eigen pechhulp. Gelukkig liep de band heel langzaam leeg en beneden de 2.6 bar sloot de band zich goed om de schroef. Ik heb toen in alle rust zelf één band gekocht (€ 165) en door een bandenboer in de buurt er voor €15 er op laten zetten.Mijn recente ervaring met pechhulp van Tesla:
Een paar weken gelden schroef in mijn wiel en onderweg naar huis kreeg ik al een melding van TPMS. Thuis aangekomen en geparkeerd. Volgende ochtend was de band volledig plat.
Gebeld met Tesla assistance en Na 1,5 uur kreeg ik iemand aan de lijn. Het was een Indische mevrouw, maar weet verder niet waar ze fysiek gevestigd zijn. Het koste best veel moeite om uit te leggen dat ik niet persee weggesleept hoeft te worden, maar dat het ook met een propje opgelost kan worden. Ze heeft vervolgens een lokale case aangemaakt waarna ik door een Nederlandse medewerker werd teruggebeld.
een half uur later stond de sleepwagen voor de deur en was mijn band in 10 minuten gerepareerd.
Opzicht netjes van Tesla dat dit onder garantie valt. Maar ik moet er niet aan denken dat ik dit ergens langs de weg moet mee maken. het duurt veel te lang voordat je iemand kunt spreken. Dus ik zou zeker zorgen voor alternatief pechhulp.