Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie: trekhaak voor álle Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of dit al bekent was, maar het valt mij op dat de m3p nu ook met trekhaak leverbaar is: New & Used Electric Cars | Tesla Nederland

Ik dacht dat dit niet kon, iets met het draagvermogen van de 20"Performance velgen.

Edit: ah, helder, zo te zien leveren ze hem dan met de 19" velgen, ipv. de 20"!!

Vreemd verhaal over dat draagvermogen. In principe is de kogeldruk altijd zo tussen de 50 en 100 kg voor een trekhaak.
Lijkt me sterk dat die 20 inch wielen dat niet aan kunnen.
 
Ik weet niet of dit al bekent was, maar het valt mij op dat de m3p nu ook met trekhaak leverbaar is: New & Used Electric Cars | Tesla Nederland

Ik dacht dat dit niet kon, iets met het draagvermogen van de 20"Performance velgen.

Edit: ah, helder, zo te zien leveren ze hem dan met de 19" velgen, ipv. de 20"!!

Er kan zelfs 18" onder nu .... (dat kon eerst ook niet), maar past gewoon, handig voor de winter.
 
Voor degene die veel moeite de moeite waard vinden... Ik hoorde dat er in Duitsland Zoe's rondreden met 750kg trekgewicht. Je kan dus (lijkt mij) de auto exporteren/op naam zetten in Duitsland. Trekgewicht laten keuren. En vervolgens importeren. Dan importeer je het trekgewicht zo mee naar binnen lijkt me.

Wellicht een idee om dit eens bij van die export/import bedrijven na te vragen of ze hieraan mee willen werken. Zeker als je er 100 pakt moet dit redelijk makkelijk kunnen. Je moet alleen een betrouwbare partner hebben die ze in Duitsland op naam krijgt.

Lijkt mij nog altijd realistischer dan wachten op RDW of Tesla. Ik heb voor wat verlies bij verkoop gekozen. Maar had anders dit via een collega in Duitsland geprobeerd. Die wil overigens geen 100 Tesla's op naam :). Al gevraagd :)
 
Er kan zelfs 18" onder nu .... (dat kon eerst ook niet), maar past gewoon, handig voor de winter.
De laatste keer dat ik er met een Tesla monteur over sprak, gaf hij aan dat de 18" velg niet gemonteerd kan worden onder de m3p, dit komt door de remmerij. Even gecheckt en als je voor 18" gaat dan verlies je de 20 inch wielen (logisch), maar ook de performance remmen, aluminium pedalen, carbon spoiler en verlagings-veerset. Eigenlijk de gehele performance upgrade, behalve dan de power. Infeite een opgevoerde model 3 LR AWD.
Ik vraag me af dat als je voor een 19" versie gaat, of je dan wel de volledige performance upgrade hebt.
 
Interessant wat betreft de Performance met trekhaak. Wat ik mij ondertussen afvraag is of er ondertussen mensen zijn met een nieuwere Model 3 - zonder trekhaak - die een typegoedkeuring hebben dat eindigt op *02. Iemand enig idee?
 
De laatste keer dat ik er met een Tesla monteur over sprak, gaf hij aan dat de 18" velg niet gemonteerd kan worden onder de m3p, dit komt door de remmerij. Even gecheckt en als je voor 18" gaat dan verlies je de 20 inch wielen (logisch), maar ook de performance remmen, aluminium pedalen, carbon spoiler en verlagings-veerset. Eigenlijk de gehele performance upgrade, behalve dan de power. Infeite een opgevoerde model 3 LR AWD.
Ik vraag me af dat als je voor een 19" versie gaat, of je dan wel de volledige performance upgrade hebt.

Ja het komt door de te grote remklauwen. Met een bepaalde aftermarket 18 inch past het wel.
Met de Tesla 19 inch past het ook.
Maar als je dus een m3p met 18 inch bestelt dan heb je dus in feite een LR AWD met performance upgrade.

Als ik je link trouwens volg uit post #45 kom ik bij een voorraad lijst, ik lees daar niets over een trekhaak.
 
Ik weet niet of dit al bekent was, maar het valt mij op dat de m3p nu ook met trekhaak leverbaar is: New & Used Electric Cars | Tesla Nederland

Ik dacht dat dit niet kon, iets met het draagvermogen van de 20"Performance velgen.

Edit: ah, helder, zo te zien leveren ze hem dan met de 19" velgen, ipv. de 20"!!

Ik heb toevallig net gebeld met Tesla Duiven, omdat er een heel aantal performance-modellen beschikbaar is met trekhaak, wat voor mij reden zou zijn om mijn huidige bestelling van LR AWD met trekhaak te cancelen. Maar let op, Tesla Duiven geeft aan dat het trekgewicht op kenteken van deze performance-modellen geen 910 maar slechts 500 kilo bedraagt! Meer voor fietsendragers dus. Via de tesla site zijn TM3P overigens nog niet te bestellen met trekhaak.
 
Ja het komt door de te grote remklauwen. Met een bepaalde aftermarket 18 inch past het wel.
Met de Tesla 19 inch past het ook.
Maar als je dus een m3p met 18 inch bestelt dan heb je dus in feite een LR AWD met performance upgrade.

Als ik je link trouwens volg uit post #45 kom ik bij een voorraad lijst, ik lees daar niets over een trekhaak.
verkeerde link. Hierbij: Tesla Model 3 vanaf nu leverbaar met trekhaak
 
Ja het komt door de te grote remklauwen. Met een bepaalde aftermarket 18 inch past het wel.
Met de Tesla 19 inch past het ook.
Maar als je dus een m3p met 18 inch bestelt dan heb je dus in feite een LR AWD met performance upgrade.

Als ik je link trouwens volg uit post #45 kom ik bij een voorraad lijst, ik lees daar niets over een trekhaak.
Zoals deze velgen van T-Sportline:
18-inch-tst-turbine-style-wheels-flow-forged-brilliant-silver-wm_044f2e01-b015-4593-85bf-2a4bf73f196f_4000x.progressive.jpg

Tesla Model 3 18
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar

Bericht gelezen maar nog steeds snap ik het niet. Ze geven aan dat het niet zou gaan ivm het max gewicht wat de banden mogen dragen.
Wat zou die 75-150 kg extra druk op de achterwielen als gevolg van een trekhaak nou voor schade kunnen toebrengen?!
Ik weet niet precies wat voor banden er onder de M3P zitten maar ik neem aan dat ze ruim in hun draagvermogen zitten en dat die 75kg extra geen probleem zou moeten zijn.
 
Ik weet niet wat jij met 500kg trekgewicht anders zou willen vervoeren dan een fietsendrager, maar zelfs een aanhangertje met wat belading is al gauw te zwaar. o_O
Kan prima hoor: Soorten Aanhangwagens - Boedelbak

Of wat dacht je van een jetski? Nog veel leuker ook.

Maar dat doet niets toe of af aan mijn opmerking dat je voor een fietsendrager geen trekgewicht nodig hebt. Ik heb 0 kg trekgewicht op mijn kenteken staan en kan toch gewoon met mijn fietsen op vakantie.
 
Kan prima hoor: Soorten Aanhangwagens - Boedelbak

Of wat dacht je van een jetski? Nog veel leuker ook.

Maar dat doet niets toe of af aan mijn opmerking dat je voor een fietsendrager geen trekgewicht nodig hebt. Ik heb 0 kg trekgewicht op mijn kenteken staan en kan toch gewoon met mijn fietsen op vakantie.
Misschien kan het wel, maar mag het ook vanuit de regelgeving?
 
Uit de nieuwe gegevens van de RDW database blijkt overigens dat de nieuwe modellen (met typegoedkeuringsnummer e4*07/46*1293*04) een toelaatbaar trekgewicht hebben van 500kg (performance) en 1000kg (LR AWD). Standard Range modellen krijgen geen trekgewicht toegekend. Het zou mij dus niks verbazen als Tesla binnenkort de trekhaak optie voor de SR compleet van de menukaart verwijdert.
 
Uit de nieuwe gegevens van de RDW database blijkt overigens dat de nieuwe modellen (met typegoedkeuringsnummer e4*07/46*1293*04) een toelaatbaar trekgewicht hebben van 500kg (performance) en 1000kg (LR AWD). Standard Range modellen krijgen geen trekgewicht toegekend. Het zou mij dus niks verbazen als Tesla binnenkort de trekhaak optie voor de SR compleet van de menukaart verwijdert.
Mijn SR+ heeft in de RDW database gewoon 910kg Aanhangwagen geremd. En ik heb hem ook mèt trekhaak besteld.

e4*2007/46*1293*03