Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Autojournalistiek van dubieuze kwaliteit. Verhaal heeft niks met efficientie te maken maar dat Porsche kiest voor langere levensduur batterij door max SoC bij laden tot 88% te laten gaan waar Tesla tot 100% gaat

Even de EPA-cijfers erbij gepakt:

Porsche Taycan Turbo S 68 MPGe, 313 Wh/km
Tesla Model S LR 111 MPGe, 188 Wh/km.

Dit heeft alleen maar met efficiëntie te maken en helemaal niet levensduurverlenging van de accu.
 
Van de week ook even wezen kijk op uitnodiging met een maat van mij.

F6F8706A-4A60-4EBB-AF33-087D87A4CE28.jpeg


Toch wel erg blij met mijn relatief goedkoop M3tje........
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ben ook naar de onthulling van de Taycan op het Autosalon in Brussel gaan kijken (zondagavond 12/01).

Mooie show. Het viel me op dat:
- hij er in het echt best wel OK uit ziet; ook die wit/zwarte "Transporter"-velgen zijn best wel mooi (maar me door een verkoper laten zeggen dat die 20% afpietsen van het rijbereik - go figure); en
- de afwerking toch beter is dan van Tesla.

Heb er niet mee gereden maar ga er nu wel van uit dat dit wel goed zal zijn.

Tegelijkertijd:
- de koffer is echt wel petieterig klein, zowel vooraan als achteraan (waarbij ik niet snap dat ze de opening Model 3-gewijs hebben gedaan, en niet S-gewijs);
- je een veel benepener gevoel hebt in de auto in vergelijking met een S (zowel vooraan als achteraan);
- de achterbank slechts voor 2 is (waardoor ik er met mijn 3 kinderen helemaal niets aan heb).

En duur. Duur. Ongelofelijk.

Wel lekker eten.
 
En vooral welk kind ter adoptie zal worden aangeboden uiteraard.

Oef. De prijs, èn moeten kiezen welk kind ter adoptie zal worden aangeboden? Ik denk dat de kans groot is dat ik weleens aan het kortste eindje zou trekken en helemaal alleen in mijn Taycan zou zitten.

Of toch minstens voor een 250km; daarna zou ik gezelschap krijgen van de meneer van de wegenhulp die er even wil in zitten voor hij de Taycan oplaadt om me naar de dichtste laadpaal af te slepen.
 
citaat: Na correctie bleef daarvan nog 207 km/u over. 'Laat een proefrit niet ten koste gaan van uw rijbewijs, uw veiligheid en dat van anderen', aldus Team Verkeer NN.

Ik zou de veiligheid van anderen toch belangrijker vinden dan het stupide gedrag van de individu.
Op de Deutsche bahn... prima, maar op een N weg?? doe even normaal!

Zou leuk zijn om dan erbij te lezen: Later is de auto teruggevonden met de NL politie in Duitsland ;)