Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

RDW vertraagt komst FSD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag "antwoord" van de RDW op mijn (vrij uitvoerige) mail:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de beoordeling van de autopilot van uw Tesla.

De RDW toetst de nieuwe autopilot op basis van Europese regelgeving. Het is complexe materie en het is mogelijk nog niet duidelijk of de Europese regelgeving deze vorm van autopilot toestaat. De RDW is er regelmatig over in gesprek met Tesla. U kunt nadere informatie bij de fabrikant opvragen. De RDW informeert de fabrikant over de voortgang van de aanvraag.
Dat is een typerend non-antwoord van een 'bureaucratisch' orgaan. In mijn beroep werd ik regelmatig met deze vorm van 'communicatie' geconfronteerd. Sinds een aantal jaren (na mijn pensionering) kan ik er wel om lachen ...:rolleyes:
 
Ik vind het een keurig antwoord.

De vraagsteller is voor de RDW hooguit een ‘om persoonlijke redenen nieuwsgierige buitenstaander’. Gezien deze context geeft de RDW meer info dan strikt noodzakelijk (‘De RDW is er regelmatig over in gesprek met Tesla’).
En is verder duidelijk tot wie de vraagsteller zich moet wenden als hij meer willen weten (‘U kunt nadere informatie bij de fabrikant opvragen. De RDW informeert de fabrikant over de voortgang van de aanvraag’).