Goedendag, ik ben op zoek naar mensen die, net als ik, slechte ervaringen hebben met Tesla's Service Center.
Na 3 maanden ellende met het (toch wel als vitaal onderdeel aan te merken) scherm, 3 bezoeken aan het Service Center en een fikse deuk in die dure wagen, ben ik er wel klaar mee.
Wat is er gebeurd? Sinds dag 1 van de levering van mijn Model 3 SR+ op 4 december 2019 ondervind ik problemen met het scherm. Vrijwel elke keer dat ik op weg wilde, weigerde het scherm dienst en bleef het pikzwart. Rijden deed de auto wel, maar niet op een veilige manier. De auto resetten lukte wel, maar zorgde elke keer voor een minuut lang functieloos in de auto vertoeven. Twee bezoeken aan het Service Center, waarbij de tweede keer de auto een week lang achter is gebleven, hebben het probleem niet op kunnen lossen. Op 20 januari werd de diagnose gesteld: het is een software probleem, bij de volgende update is het verholpen. Maar de update bleef uit. En op 1 februari gebeurde het onvermijdelijke; met een 'zichtloze' auto ben ik achteruit tegen een paaltje aangereden. Niet te zien in spiegels en door de achterruit, en geen ondersteunende functie vanuit de auto (ook geen bliepjes). Flink balen dus! En hoewel ik me goed realiseer dat de bestuurder altijd verantwoordelijk is, vind ik de auto toch minimaal medeschuldig! Als die meer dan 50k kostende auto prima gewerkt had, was er tenslotte niets aan de hand geweest. Ironisch genoeg, kwam 2 dagen later de gedroomde update, die voor een aanzienlijke verbetering van de werking van het scherm heeft gezorgd. Maar 2 dagen te laat dus...
Gezien het gezeik dat ik met die nieuwe, dure auto had, rekende ik nog wel op een stukje coulance vanuit Tesla. Maar dat bleek dus een deceptie. Nu anderhalve maand, een aantal telefoontjes, een nieuw bezoek aan het Service Center en een hoop e-mails verder, heeft Tesla laten weten niets te willen betekenen in de afhandeling van de schade. Een zwaar teleurgesteld en enigszins gefrustreerde klant achterlatend...
Hoe kan het dat je als Tesla klant warm onthaald wordt, en koud afgeserveerd? En hebben jullie dezelfde ervaringen met de service tak van dit bedrijf?
Na 3 maanden ellende met het (toch wel als vitaal onderdeel aan te merken) scherm, 3 bezoeken aan het Service Center en een fikse deuk in die dure wagen, ben ik er wel klaar mee.
Wat is er gebeurd? Sinds dag 1 van de levering van mijn Model 3 SR+ op 4 december 2019 ondervind ik problemen met het scherm. Vrijwel elke keer dat ik op weg wilde, weigerde het scherm dienst en bleef het pikzwart. Rijden deed de auto wel, maar niet op een veilige manier. De auto resetten lukte wel, maar zorgde elke keer voor een minuut lang functieloos in de auto vertoeven. Twee bezoeken aan het Service Center, waarbij de tweede keer de auto een week lang achter is gebleven, hebben het probleem niet op kunnen lossen. Op 20 januari werd de diagnose gesteld: het is een software probleem, bij de volgende update is het verholpen. Maar de update bleef uit. En op 1 februari gebeurde het onvermijdelijke; met een 'zichtloze' auto ben ik achteruit tegen een paaltje aangereden. Niet te zien in spiegels en door de achterruit, en geen ondersteunende functie vanuit de auto (ook geen bliepjes). Flink balen dus! En hoewel ik me goed realiseer dat de bestuurder altijd verantwoordelijk is, vind ik de auto toch minimaal medeschuldig! Als die meer dan 50k kostende auto prima gewerkt had, was er tenslotte niets aan de hand geweest. Ironisch genoeg, kwam 2 dagen later de gedroomde update, die voor een aanzienlijke verbetering van de werking van het scherm heeft gezorgd. Maar 2 dagen te laat dus...
Gezien het gezeik dat ik met die nieuwe, dure auto had, rekende ik nog wel op een stukje coulance vanuit Tesla. Maar dat bleek dus een deceptie. Nu anderhalve maand, een aantal telefoontjes, een nieuw bezoek aan het Service Center en een hoop e-mails verder, heeft Tesla laten weten niets te willen betekenen in de afhandeling van de schade. Een zwaar teleurgesteld en enigszins gefrustreerde klant achterlatend...
Hoe kan het dat je als Tesla klant warm onthaald wordt, en koud afgeserveerd? En hebben jullie dezelfde ervaringen met de service tak van dit bedrijf?