Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.32.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Heb het na een jaar zinloze updates wel een beetje opgegeven. Misschien dat FSD klanten er nog iets mee opschieten. Gelukkig is de auto voor mij al goed genoeg. Al blijft het ergerlijk dat hele simpele fouten en missers nog steeds niet hersteld worden.

Sinds een paar updates is er weer een misser bij: op sommige plekken (bijvoorbeeld A1 rond afslag/oprit A35 waar de ingestelde snelheid wordt overruled en met het wieltje pas een kilometer of wat later weer omhoog kan worden gebracht. Zo zijn er meer plekken waar de 100 km/u niet handmatig omhoog kan worden gebracht)
 
/offers?prds=scoring:tp

ik heb al ruim 2 jaar en 60.000 km een gewichtje van 5kg aan de linkerkant van het stuur. Werd hondsdol van die nag die aanging op de AP terwijl ik mijn stuur vasthad, daar betaal ik geen FSD voor.

In principe hoef ik nu dus in het geheel mijn handen niet aan het stuur te hebben (gewoon erop hebben liggen of in buurt is voldoende) en FSD werkt al 60.000km geheel uitstekend op de snelweg. Camera afplakken gaat natuurlijk alleen zeer tijdelijk werken.
Verzekering betaalt zeker niet uit als de politie de gewichtjes in je wrak aantreft. Enjoy.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
V
/offers?prds=scoring:tp

ik heb al ruim 2 jaar en 60.000 km een gewichtje van 5kg aan de linkerkant van het stuur. Werd hondsdol van die nag die aanging op de AP terwijl ik mijn stuur vasthad, daar betaal ik geen FSD voor.

In principe hoef ik nu dus in het geheel mijn handen niet aan het stuur te hebben (gewoon erop hebben liggen of in buurt is voldoende) en FSD werkt al 60.000km geheel uitstekend op de snelweg. Camera afplakken gaat natuurlijk alleen zeer tijdelijk werken.
Volgens mij is 5kg veel te veel. Gaat de auto na iedere deining de weg af. Ik vindt het ook een inferieur idee.
 
Over die gewichtjes. Ik heb sinds een tijdje op diverse lange ritten een rood stuurtje gehad (eergisteren weer). En dat kwam omdat... 🥁... ik op de weg zat te letten en niet steeds op mijn scherm tuurde! Gezien je sinds een tijdje veel harder moet duwen bij een stuurzeur, heb ik vooral op rechte stukken (want in bochten stuur ik mee) moeite de auto te laten weten dat met beide handen aan het stuur zit.

Dus als dit zo door gaat, dan ben ik niet tegen gewichtjes. Het systeem om te detecteren of ik mijn stuur vast heb en wel oplet, werkt gewoon niet voor mij. Dat er een paar domme lui zijn die binair denken in vertrouwen en functionaliteit (aan of uit, niet gradueel), moet het voor mij niet moeilijker maken.

Zijn er al mensen die de boordcamera-update al hebben gehad en merken dat de stuurzeur een stuk minder is? Of wordt het dan juist nog erger?
 
Waypoints functionaliteit simuleer ik door te switchen tussen tussenpunt en bestemming via ‘vorige bestemmingen’. Niet ideaal, maar ook maar 2 klikken verwijderd.
Vermijdt ook dat je na het tussenpunt blijft teruggestuurd worden omdat de coördinaten van het tussenpunt net 10m afweken of dat je wat verder moest parkeren en je er technisch gezien dus nog niet geweest bent.
 
  • Helpful
Reactions: Krisja
Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat MCU2 niet meer dit soort updates krijgt omdat het teveel werk is om deze ook op de verticaal georiënteerde schermen te ondersteunen. Ik hoop er wel op, waypoints heb ik wel gemist op vakantie.
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat het scherm (17inch lengte versus 15inch breedte) een heel groot probleem is.
 
  • Like
Reactions: job-lek