Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.32.xx

This site may earn commission on affiliate links.
20210917_103823.jpg
Niemand last van de "power meter" kw schaal die verdwenen is met .32.10.

Heb er wel immersive sound in auto mode voor in de plaats gekregen.

20210916_222348.jpg
 
In mij MY is een hand op het stuur leggen of vasthouden niet genoeg. Moet er echt een nudge aan geven om de x seconden. Had gehoopt dat het stuur vasthouden genoeg was, maar helaas...
Ik merkte vanmorgen op dat de stand van de stuurbekrachtiging ook invloed heeft op de nudge. In sport moet je echt aan het stuur hangen en in comfort merkt ie al het gewicht van je hand. Voortaan in comfort rijden dus.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Hier ook 32.10 gekregen. Op verwarring te vermijden, geen cabin camera (BE). Ik vermoed dat in Europa de camera nergens gebruikt wordt, dus niet voor monitoring van aandacht van de chauffeur en niet voor analyse van ongevallen.

Het is hier al vaak gepasseerd, maar dit lijkt de meest aangename houding bij autopilot voor velen. Gewoon je hand onderaan laten rusten/hangen. Ik krijg hier geen nags mee, moet niet actief bewegen/knijpen en kan toch onmiddellijk ingrijpen.
View attachment 710405
Eindelijk kunnen testen. Werkt!! Scheelt echt zoveel stress, pffffff

Een stuurzeur pak je niet met 2 handen aan, maar met 1 hand.
 
Op 32.10 op de 2-baans afrit A15 naar A27 noord wijfelende actie op NoA en leek of de auto naar de linker rijstrook wilde sturen maar dat zwalkend corrigeerde. Klaverblad nog steeds niet met NoA te doen wordt halverwege afgebroken zelfs als je manueel de snelheid tot onder 70 km/u brengt. Afslag van A27 naar A6 noord gaat nu wel met NoA voorheen wel goede richting aanduiding maar afslag werd niet genomen. Ik vind rijstrookwissel slomer zowel met uit- als invoegen. Heb ook op veel plaatsen dat de verkeerslichten niet meer zichtbaar zijn als je net voor de stopstreep staat ( zowel met hoog als laag geplaatste stoplichten). Voor het eerst ook weer een rem actie van 120 ( was na 19:00 uur :) ) naar een lagere snelheid maar kon zelf direct reageren dus geen idee waarnaar de auto wilde afremmen ( reed op NoA met zelf ingestelde Vmax)
 
Vandaag vv Naarden - Waterloopbos gereden met .10

In het begin een kleine schrik: bij laanwissel naar links, afbreken naar rechts en meteen weer terug naar links de wissel afmaken. Was even nieuw voor mij.

Verder conform eerdere versies.

Wel op de terugweg een bord met 50 op een standaard 80 weg (evenement gedurende paar honderd meter). Vervelend was dat er géén bord einde 50 of start 80 was. Dan kan je dus niet handmatig terug naar 80!

Sterker: na een zijweg zouden afwijkingen opnieuw moeten worden aangegeven. Maar auto bleef op 50 staan. Mi een programmeerfouten (logica, verkeersregel).
 
Eindelijk kunnen testen. Werkt!! Scheelt echt zoveel stress, pffffff

Een stuurzeur pak je niet met 2 handen aan, maar met 1 hand.
Eén hand aan het stuur werkt inderdaad het beste. In plaats van onderaan het stuur vasthouden denk ik dat het beter en veiliger is om het stuur wat hoger vast te pakken, bv ter hoogte van het linker scrol wiel. Deze greep is ook handiger omdat je dan vanuit die posite ook de richtingaanwijzer kunt bedienen zonder dat je het stuur anders moet vastpakken.
Mocht je onderweg toch 2 handen aan het stuur willen hebben (bv in een; bocht of andere kritische situatie), dan hoef je slechts de rechter hand bij te plaatsen want de andere zit al op de juiste plek.
 
Niet zeker of het in deze update gedaan is maar ik merkte dat de muziek nu zachter gezet wordt als de navigatie iets te melden heeft. Ook werkt het klikken op de album art weer een beetje. Voorheen ging ie dan van kleine display naar medium naar full screen. Nu doet ie dat weer (is weg geweest) maar alleen bij Spotify(? iig niet bij DAB). dit alles in de model 3
 
Klopt.

Als je raam vol met water bedekt is een je bedient de ruitenwisser, dan heb je best een lading water tegen de binnenkant van de deur als deze nog open staat .
Vroeger gingen de ruitenwissers al aan als je de wagen bij het naderen unlockte. Als je pech had en op de verkeerde plaats stond, kreeg je een douche.
Ook gingen er veel ruitenwissers kapot als ze vastgevroren waren of er te veel sneeuw op lag.
Is met een update verholpen.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and nico180