Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.36.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Veranderingen in gedrag van Yoke
Model S 2021+, wereldwijd

Uw richtingaanwijzers worden nu automatisch uitgeschakeld wanneer het voertuig detecteert dat een invoegmanoeuvre, splitsing of rijstrook-wisseling is voltooid. Als een aanstaande navigatiegebeurtenis wordt gedetecteerd in de richting van de richtingaanwijzer, of als het voertuig een volgende verandering van rijstrook detecteert, wordt de richtingaanwijzer pas uitgeschakeld als de manoeuvre is voltooid. Richtingaanwijzers worden altijd vergrendeld als ze worden ingedrukt. Bovendien kunt u nu door "grootlicht vergrendelen" lang ingedrukt te houden, de ruitensproeier te activeren.

Opmerking: De richtingaanwijzers worden geannuleerd op basis van de stuurhoek, ongeacht de geselecteerde instelling voor "Automatische richtingaanwijzers".

Verbeteringen bij koud weer
Functies zijn afhankelijk van het model, wereldwijd

Er zijn aanvullende verbeteringen aangebracht om uw voertuigervaring bij koud weer te verbeteren.
  • De volgorde van het wassen van de ruitenwisser past zich automatisch aan de snelheid van uw voertuig aan om zout en vuil beter te verwijderen.
  • Wanneer u naar een Supercharger navigeert, zorgt een verbeterde voor-conditionering van de batterij voor een snellere lading.
  • Verbeterde temperatuur-consistentie in de cabine biedt meer comfort bij koud weer.
  • Model S 2021+: U kunt uw cabine ook sneller opwarmen, inclusief automatische stoelverwarming via de Tesla-app.
Zie ook deze collectie van tweets:
 
Helaas erg slechte versie:
- USB harddisk problemen, disk is in orde;
- nag vereist vaker en sterkere druk;
- baanwissel lijkt slechter, vaker afgebroken;
- en ergste: tijdens de regen werd een glimmende strook aangezien voor een rijbaan markering! Nog nooit eerder gehad, nu drie keer...
 
Even iets wat wel stukken goed werkt: stoplichten! Bij groen moet ik niet meer apart het "ga nou maar"-pookje gebruiken, en bij een aankondiging van een stoplicht (Voorwaarschuwingssein) wordt er niet meer gereageerd. Ik weet niet wanneer dit is geïntroduceerd - kan ook in .32 zijn gebeurd. Ik hoop niet dat dit iets tijdelijks was, want erg lekker rijden zo.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Even iets wat wel stukken goed werkt: stoplichten! Bij groen moet ik niet meer apart het "ga nou maar"-pookje gebruiken, en bij een aankondiging van een stoplicht (Voorwaarschuwingssein) wordt er niet meer gereageerd. Ik weet niet wanneer dit is geïntroduceerd - kan ook in .32 zijn gebeurd. Ik hoop niet dat dit iets tijdelijks was, want erg lekker rijden zo.

Heel raar: bij mij werkt alles nog als vanouds zowel in .32 als nu in .36...... Dus remmen bij groen en rood. Opeens doorrijden bij groen zou mi, gezien impact op veiligheid, minstens in de release notes moeten staan.
 
  • Like
Reactions: Niek
Volgafstand op 1, maar soms lijkt het wel alsof het op 3 of 4 staat. En dan moet ik continu op het pedaal indrukken om afstand te verkleinen. In deze release nog steeds niet opgelost.

Evenals dat irritante steeds langer wordende volgafstand vooraf aan het uitrit.
 
  • Helpful
Reactions: BMW740iL
Volgafstand op 1, maar soms lijkt het wel alsof het op 3 of 4 staat. En dan moet ik continu op het pedaal indrukken om afstand te verkleinen. In deze release nog steeds niet opgelost.
Ik heb volgafstand op 2 en merk dat ie bij verkeer dat terug versnelt, iets trager aansluit, maar globaal gezien houdt ie zoals vanouds z'n afstand.

Wat is je reële afstand met volgafstand op 1? Als je tevoren niet TACC gewoon bent en nogal op het oog reed, is de kans groot dat je gewoon altijd een te korte volgafstand aan hield. Het advies is halter tacho bij normaal droog verkeer, oftewel 50 meter bij 100 km/u (en 62,5 meter bij 130 km/u) en dat is doorgaans al 4~5 stippellijnen afstand van je voorligger.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb volgafstand op 2 en merk dat ie bij verkeer dat terug versnelt, iets trager aansluit, maar globaal gezien houdt ie zoals vanouds z'n afstand.

Wat is je reële afstand met volgafstand op 1? Als je tevoren niet TACC gewoon bent en nogal op het oog reed, is de kans groot dat je gewoon altijd een te korte volgafstand aan hield. Het advies is halter tacho bij normaal droog verkeer, oftewel 50 meter bij 100 km/u (en 62,5 meter bij 130 km/u) en dat is doorgaans al 4~5 stippellijnen afstand van je voorligger.
Dat dus, nu lijkt het alsof het nog trager aansluit dan bij vorige firmwares. Soms wordt de afstand zo groot, 16 strepen ipv 4 dat ik toch even bij stroom moet geven om het weer tot 4 strepen te moeten brengen. Als de maxsnelheid 130 is en duurt het echt heel lang dat het van 100 naar 130 wil gaan wanneer er een auto voor staat. Maar als er niets voor staat, accelereert het wel wat sneller.

Lijkt wel alsof de nieuwe firmware het rijgedrag nog voorzichtiger maakt.

Waarom moet je (of wil je) de afstand verkleinen?
Valt het bij jou kwa volgafstand het niet op dan?

Dit is blijkbaar niet nieuw:
 
Die volgafstand valt me ook al op. Met name als de auto voor je zijn gaspedaal wat verder intrapt, dan volgt de Tesla pas 'heel erg' laat. Uiteraard moet het ook niet een plotselinge grote versnelling worden dat je schokkerig gaat rijden, maar iets sneller reageren zou wel prettig zijn. In het verleden was mijn gevoel dat het beter ging. (opa praat... vroeger was alles beter)
 
  • Like
Reactions: Remog
Dat dus, nu lijkt het alsof het nog trager aansluit dan bij vorige firmwares. Soms wordt de afstand zo groot, 16 strepen ipv 4 dat ik toch even bij stroom moet geven om het weer tot 4 strepen te moeten brengen. Als de maxsnelheid 130 is en duurt het echt heel lang dat het van 100 naar 130 wil gaan wanneer er een auto voor staat. Maar als er niets voor staat, accelereert het wel wat sneller.
16 strepen op de snelweg is 16 x (3mtr streep + 9mtr geen streep) is 192m afstand. Zeg bijna twee hectometer bordjes... Het Tesla radar kijkt maar ca. 150m ver weg... Rijdt dan je voorganger niet gewoon harder dan jij.

4 strepen is 48m en dat is met 2s afstand weer wat krap bij 100km/u laat staan bij 130km/u. 100km/u is immers al bijna 28m/s en 2s afstand is dan 56m.
Bij 130km/u is 36m/s dus moet je ca. 72m aan gaan houden.

Dat je hele volksstammen op 10m achter elkaar ziet rijden met 100km/u maakt dat geregeld dit gebeurd.
Lijkt wel alsof de nieuwe firmware het rijgedrag nog voorzichtiger maakt.


Valt het bij jou kwa volgafstand het niet op dan?

Dit is blijkbaar niet nieuw: