Geen problemen aan deze kant van Vlaanderen.
Voor mij is het erg moeilijk in te schatten wat "geen problemen" inhoudt - het zegt me alleen dat je tevreden bent met je auto. Ik vindt het persoonlijk fijner te weten waar Tesla exact zit op Level 2/3. Niet alle problemen (zoals bord-herkenning en voorsorteren) worden opgelost met de 4D-AI namelijk. En als je software teruggaat naar 2020.04 zonder upgrade-mogelijkheid, zou je dat dan prima vinden?
Zou je misschien wat situaties bij kunnen houden die Tesla vroeger niet kon en nu wel? Dan kunnen we samen meteen opmerken als er terugval is, en dus anticiperen. Ook kan Tesla dit oppikken.
Zoiets als dit:
- Zoek enkele situaties op, zoals een rare bocht in de weg. Liefst in je standaard routes.
- Je rijdt deze zelf door en analyseert jezelf welke handelingen je doet. Je denkt na hoe ideaal je rijstijl was en welke variaties er zouden kunnen zijn.
- Je laat nu Tesla hetzelfde bochtje rijden zonder ingrijpen.
- Je vergelijkt je eigen rij-handelingen met wat Tesla deed. Elk verschil beoordeel je.
- Videos en foto's deel je hier ergens.
- Je laat hier met elke update weten dat jouw 5 check-points nog steeds volledig op FSD rijden, of niet, of juist verbeterd zijn.
Dit doe je dan met elke update. Kost je soms aan stukje velg, maar... wetenschap! Tesla neemt veel van mijn test-bochten veel krapper dan ik zou doen, maar heb al een jaar niet meer over een stoeprand gehobbeld. Moet ik wel bij zeggen dat er een aantal ingrijpen waren (waar ik de snelheid + afsnijden niet vertrouwde), en ik laat Tesla echt niet meer inparkeren (behalve als ik experimenteer).
Bij slingerwerken van wegen (zoals Rotterdam) zet ik FSD continu aan en uit, omdat ik FSD daar (nog) niet kan vertrouwen. Bij opritten zet ik het uit ivm de knipperlichten-disco, maar bij afritten laat ik het juist aan. Maar er is heeeel veel verbeterd: toen ik de auto net had (sept 2019), kon ie totaal geen afritten nemen of afremmen voor een rotonde - dat is allemaal in 2020 verbeterd. Enkele vreemde situaties (zoals willen inparkeren op de stoep, 10 km/u op een 80 km/u weg, of rechts voorsorteren bij een afslag naar links) deel ik (en anderen) hier op het forum, zodat een beter beeld ontstaat waar Tesla is op Level 2/3.