Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij werkte AP/FSD niet de eerste uren na installatie. De visualitie miste ook auto's/fietsers/verkeerslichten/etc. Zelfs een reboot meerdere malen haalde niks uit. Halverwege de dag werkte het opeens weer.
Misschien een NN update die op de achtergrond draaide?

Precies dit probleem speelt bij mij nu ook al een aantal weken. En ik zie nog op de 2022.12.3.2. Dan werkt het weer een hele tijd goed en dan is ineens AP weer volledig onbruikbaar. Op momenten als dat mis ik gewoon een ouderwetse 'domme' cruise control. Alle trucjes die her en der op het forum werden aangeraden al geprobeerd (usb-stick formatten, usb-stick eruit, rebooten, uitstappen, etc), maar niks lijkt het probleem te verhelpen. En vervolgens werkt het een rit later weer probleemloos. Hoop niet dat dit komende zomer onderweg naar de vakantiebestemming gebeurt; dat zou vervelend zijn...

Ook per mail hierover contact gehad met Tesla, maar vanaf hun kant nu al anderhalve week radiostilte... Ik zou je aanraden om dit probleem vooral te melden, hopelijk wordt er dan iets aan gedaan. En mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het uiteraard graag!
 
  • Like
Reactions: Niek
Precies dit probleem speelt bij mij nu ook al een aantal weken. En ik zie nog op de 2022.12.3.2. Dan werkt het weer een hele tijd goed en dan is ineens AP weer volledig onbruikbaar. Op momenten als dat mis ik gewoon een ouderwetse 'domme' cruise control. Alle trucjes die her en der op het forum werden aangeraden al geprobeerd (usb-stick formatten, usb-stick eruit, rebooten, uitstappen, etc), maar niks lijkt het probleem te verhelpen. En vervolgens werkt het een rit later weer probleemloos. Hoop niet dat dit komende zomer onderweg naar de vakantiebestemming gebeurt; dat zou vervelend zijn...

Ook per mail hierover contact gehad met Tesla, maar vanaf hun kant nu al anderhalve week radiostilte... Ik zou je aanraden om dit probleem vooral te melden, hopelijk wordt er dan iets aan gedaan. En mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het uiteraard graag!
Ik wist niet dat het een bekend probleem was. Ik stond op het punt een support ticket te openen toen het weer spontaan werkte. Sindsdien geen problemen meer gehad (>200km gereden). Mocht het nou weer voorkomen dan maak ik gelijk een ticket aan.
 
  • Like
Reactions: dannyij
Dat functies het ineens niet doen ivm slecht bereik 4G, niet gemelde (kleine) update, de stand van de maan, of iets anders? Die worden veelal besproken in Storingen - Problemen Model 3 - maar de meesten zijn wel moe dit steeds maar weer te moeten melden, dus je hoort er minder over.

Maar meestal duurt een storing niet langer dan een paar uur, soms niet langer dan een paar dagen, haast nooit nog langer.
 
Precies dit probleem speelt bij mij nu ook al een aantal weken. En ik zie nog op de 2022.12.3.2. Dan werkt het weer een hele tijd goed en dan is ineens AP weer volledig onbruikbaar. Op momenten als dat mis ik gewoon een ouderwetse 'domme' cruise control. Alle trucjes die her en der op het forum werden aangeraden al geprobeerd (usb-stick formatten, usb-stick eruit, rebooten, uitstappen, etc), maar niks lijkt het probleem te verhelpen. En vervolgens werkt het een rit later weer probleemloos. Hoop niet dat dit komende zomer onderweg naar de vakantiebestemming gebeurt; dat zou vervelend zijn...

Ook per mail hierover contact gehad met Tesla, maar vanaf hun kant nu al anderhalve week radiostilte... Ik zou je aanraden om dit probleem vooral te melden, hopelijk wordt er dan iets aan gedaan. En mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het uiteraard graag!

had het vorige week ook weer.. (visualisaties doen t niet, AP niet, cruisecontrol niet etc) variant bug die er al jaaaaaren inzit, komt vooral voor als surveillance lang heeft aangestaan en auto heel lang niet geslapen heeft: usb's eruit, surveillance mode uit, auto in slaap laten vallen (ik weet niet hoelang, nachtje is in ieder geval genoeg, misschien werkt korter ook). daarna is het weer opgelost.

works every time.
 
  • Informative
Reactions: Niek
2022.16.0.2 rolt nu uit: TeslaFi.com Firmware Tracker

Nog geen installs in Europa gespot.

Release notes:

  • Driver Profiles
    Media Player accounts (e.g. Spotify login) are now linked to your driver profile. Simply log into your media account while your driver profile is selected.
  • Navigation Energy Prediction
    Energy prediction for your route has been improved by incorporating forecasted crosswind, headwind, humidity and ambient temperature when using online navigation.
  • Powered Trunk
    If your vehicle is equipped with a powered trunk, this update addresses an issue that could have caused your trunk from closing completely.
Ja ik zag het maar helaas blijf ik vooralsnog steken (met mijn model Y) op software versie 2022.12.3.2. Zijn er meer mensen die dit hebben?
 
Vreemd. Meestal zit ik of in the vroege groep of in de grote, maar nu lijk ik ertussen in te zitten.

Ik zal binnenkort weer eens verslag doen, want er komen wat tripjes aan van ongeveer een uur. Heb met deze versie alleen nog maar met de vouwwagen gereden, en dat is appels met peren vergelijken.
 
Hier toevallig net een update binnengekregen. Morgen maar even kijken of dit daadwerkelijk de 2022.16 update is.

BBFA3855-3F68-42AA-AE11-04CCAB03936E.jpeg
 
Heb niet de 2022.16 versie gekregen, maar de 2022.12.3.16 🤔..
Hier deze versie ook geïnstalleerd