Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
In hun PR zegt dat MobilEye rekent op camera, radar en LIDAR. In de praktijk zijn al hun PR-ritten vision only. Zij claimen dat radar+lidar de backup verzorgt.

Is ook logisch, ons hele wegennet is gemaakt voor vision. Met alleen radar+LIDAR geraak je er niet, maar met alleen camera wel.
Dat was met eerdere producten, SuperVision (hun nieuwste setup) is echt vision-only. Zie bijv:

Is onder andere ingebouwd in de Zeekr 001 (komt volgend jaar naar Europa).
 
Rijstrookoverschrijdingsprentie Gewoon moeten afzetten. In België markeert men dikwijls fietspaden op de rijbaan. De tesla piept de hele tijd. Buiten dat vind ik deze update eerder een downgrade.
Auto lights staan steeds op.
Bruuks remmen wanneer auto vertraagd voor u omdat de cam blijkbaar onvoldoende ziet op afstelling 2. 3 is Ok maar dat is dan weer te ver van de voorligger enz. Ik gebruik ap vooral tijdens files en dat is nu veel slechter.
 
Terugweg: Amsterdam RAI- SuC Eemnes

Het herkennen van verkeersborden werkte iets te goed: daar waar er op een paralelweg / invoegstrook een bord met 80 aan de linkerkant staat reageerde mijn Tesla daarop :) Komt ongetwijfeld goed.

Op de snelweg leek het erop alsof hij een groene pijl als verkeerslicht zag. Melding was echter snel weg, kon het niet goed zien...
 
Wat mij nu ook opvalt met de vision only build is dat de auto's, en voornamelijk vrachtwagens op de snelweg minder dansen als deze direct naast je zitten.
De voorspellingen zijn dus een stuk nauwkeuriger.

Voorheen had ik als ik op een 3 baans snelweg van de linker baan naar de middelste ging de autopilot helemaal gek werd van een vrachtwagen die op de rechterbaan zat, omdat hij voorspelde dat hij naar de middelste zou gaan maar wat niet het geval was. Ik moest daardoor altijd even wachten tot ik de vrachtwagen was gepasseerd, of handmatig naar de middelste baan sturen.

Heeft iemand een 3 baans snelweg in de buurt om dit is even in de praktijk te testen of het nu wel gaat?
 
Wat mij nu ook opvalt met de vision only build is dat de auto's, en voornamelijk vrachtwagens op de snelweg minder dansen als deze direct naast je zitten.
De voorspellingen zijn dus een stuk nauwkeuriger.

Voorheen had ik als ik op een 3 baans snelweg van de linker baan naar de middelste ging de autopilot helemaal gek werd van een vrachtwagen die op de rechterbaan zat, omdat hij voorspelde dat hij naar de middelste zou gaan maar wat niet het geval was. Ik moest daardoor altijd even wachten tot ik de vrachtwagen was gepasseerd, of handmatig naar de middelste baan sturen.

Heeft iemand een 3 baans snelweg in de buurt om dit is even in de praktijk te testen of het nu wel gaat?
Dat viel me ook op: stabielere objecten. Wel knipperen de stoplichten meer bij mij dan voorheen. Ook laat hij nu maar max 1 baan opzij de auto's zien in de visualisatie, dat was eerst 2 banen opzij. Op een 1-baansweg zie je nu zelfs meestal geen tegenliggers meer verschijnen is mijn ervaring.
 
  • Like
Reactions: Gyrolion
Wat mij nu ook opvalt met de vision only build is dat de auto's, en voornamelijk vrachtwagens op de snelweg minder dansen als deze direct naast je zitten.
De voorspellingen zijn dus een stuk nauwkeuriger.

Voorheen had ik als ik op een 3 baans snelweg van de linker baan naar de middelste ging de autopilot helemaal gek werd van een vrachtwagen die op de rechterbaan zat, omdat hij voorspelde dat hij naar de middelste zou gaan maar wat niet het geval was. Ik moest daardoor altijd even wachten tot ik de vrachtwagen was gepasseerd, of handmatig naar de middelste baan sturen.

Heeft iemand een 3 baans snelweg in de buurt om dit is even in de praktijk te testen of het nu wel gaat?

+1 -> geen dansenden vrachtwagens meer en daardoor veel prettiger om automatisch een baan naar rechts op te schuiven (getest op A2 / 5 banen / M3 met HW3)
Tot nu toe heb ik geen slechte ervaringen met deze versie, vooral achteruitgang bij MS bezitters als ik het zo lees???
 
Ik zit nog op 2022.20.8 en daar doet hij dit ook.
Wat me wel opvalt is dat de borden herkend worden, maar heel vaak (bijna altijd?) de snelheid weer teruggaat naar de "reguliere" snelheid nog voordat de volgende set matrixborden voorbij komt (en dan dus daar weer naar de lagere snelheid).

In Engeland en Nederland worden ze bij mij sinds .20 inderdaad herkend, maar vandaag die op de ring van Brussel geen van allen... Die zijn nota bene groter en duidelijker leesbaar dan die in Nederland :⁠-⁠)
 
  • Like
Reactions: OttoR
[...]

Sowieso irritant dat je nu maar 140 kunt. Vannacht reed ik op een lege snelweg naar huis en miste het wel behoorlijk.

Ja, vind ik ook wel jammer. Ook door het feit dat de cruise control (gelukkig) nog wel 150 km/u accepteert. Als je vanuit cruise control tussen 141 en 150 km/u autopilot inschakelt, dan krijg je weer zo'n waarschuwing met bijbehorend geluid.
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Op het gevaar af dat ik een moraalridder word genoemd: als de posts hierboven over Nederland gaan, vind ik ze raar. Maximumsnelheid is 130. Ik denk dat alle geautomatiseerde rijfuncties zich aan de wet moeten houden en niet aan het zgn menselijke rijgedrag. Dus bijvoorbeeld maximumsnelheid aanhouden, niet parkeren op invalideplekken en stoppen voor voetgangers op een zebrapad. En al deze drie zaken heb ik gisteren door 'menselijke' rijders helaas zien overtreden.