Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Heel bijzonder! Wellicht even de toggle van advanced naar standaard en dan weer terug een paar keer proberen?
Ga ik proberen vanavond!!
Het aanbieden gebeurt volgens mij ook gewoon over 4G via de app. Ik hang nooit aan wifi en krijg steeds de melding waarna ik dan even wifi activeer en de download uitvoer.
Volgens mij krijg ik alleen een melding als de software geïnstalleerd kan worden. Maar goed, het zal wellicht anders zijn als de software al enige tijd op downloaden staat te wachten.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Gisteren vanuit Sölden naar huis gereden op.44.25.2. Fijn die nieuwe UX, waarbij muziek naar links verschoven is en je een beter overzicht op je kaart hebt. Kan het wel waarderen.

Vraagje: Vroegah had ik (op mijn S) als ik een lange rit met SuC‘s maakte de totale rijstijd en totaal aantal kilometers naar huis in de navigatie staan. Dat is sinds vorig jaar weg. Kan ik dat nog ergens naar voren toveren of zien, maar dat ik het over het hoofd zie?
 
  • Like
Reactions: adjego and DM231191
Gisteren vanuit Sölden naar huis gereden op.44.25.2. Fijn die nieuwe UX, waarbij muziek naar links verschoven is en je een beter overzicht op je kaart hebt. Kan het wel waarderen.

Vraagje: Vroegah had ik (op mijn S) als ik een lange rit met SuC‘s maakte de totale rijstijd en totaal aantal kilometers naar huis in de navigatie staan. Dat is sinds vorig jaar weg. Kan ik dat nog ergens naar voren toveren of zien, maar dat ik het over het hoofd zie?
Goede vraag, dat zou ik ook willen weten. De resterende reistijd + kilometers naar een locatie ontbreken inderdaad.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Wat is dat "automatisch knipperlichten uit" eigenlijk? Er gebeurt niks bij het einde van de afrit, dus dat is het niet.
Als je automatische knipperlichten aan zet beslist de auto voor je wanneer het zijn knipperlichten uit zet. Dus stel je wisselt van rijstrook en gebruikt comfortknipperen, zou de auto normaliter na 3x stoppen maar als je langzaam wisselt van rijstrook blijft de auto nog door knipperen. Wss door tesla vision. Idem voor het nemen van een afslag, normaliter moet je knipperen zelf uitzetten, maar bij automatische knipperlichten doet de auto dat voor je.

Ik heb het uitgezet, omdat bij een rotonde die zowel rechtdoor als rechts af slaat de knipper lichten kunnen blijven branden naar rechts terwijl je rechtdoor wilt (er van uitgaande dat je van de linkerstrook die alleen rechtdoor gaat naar rechts bent gewisselt)
 
Goede vraag, dat zou ik ook willen weten. De resterende reistijd + kilometers naar een locatie ontbreken inderdaad.

Dat staat hier toch gewoon onderaan bij recht naast de audio controls?

1671462609451.png
 
Ah bedoel je het zo, geeft hij dan alleen weer hoe lang het nog duurt voordat je bij de SUC bent?

Wat mij ook al was opgevallen, als je meerdere bestemmingen invoert, hij dit mooi laat zien in de lijst van navigatie aanwijzingen, met tijden erbij, maar die tijden houden geen rekening met drukte onderweg. Steeds alleen tot de eerst volgende bestemming wordt drukte onderweg meegenomen in de aankomsttijd. Pas als je daadwerkelijk naar je volgende bestemming aan het rijden bent, wordt er bij de tijd wel rekening gehouden met drukte.
 
Ja, en als je daarna nog een SuC gepland hebt staan weer tot die SuC etc etc.
In 200 km rijden kan er natuurlijk wel kwa drukte veel veranderen, maar ik ben het met je eens dat het een heel vertekend beeld geeft. Wat ik ook noemde kwa aankomsttijden bij meerdere stops, heeft zo weinig nut om die tijd weer te geven want die gaat toch niet de juiste zijn.