Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het premium pakket en adaptive lights. Ben ook in de configurator gedoken waar het in zou kunnen zitten en vergeleken met mijn factuur, maar niets te vinden.

Ik denk dat mijn auto bijna full option is, behalve het winterpakket.
 
IMG_7733.JPG
Hier wel aanwezig op X 90D
En met een kleine aanraking van het 'gaspedaal' gaat hij er alsnog rechts langs. Tevens onder de 80kmh gaat hij erlangs, dit ziet de Tesla als fileverkeer. Heb zelf AP1.
Ik heb het premium pakket en adaptive lights. Ben ook in de configurator gedoken waar het in zou kunnen zitten en vergeleken met mijn factuur, maar niets te vinden.

Ik denk dat mijn auto bijna full option is, behalve het winterpakket.
 
Ik kreeg vorige week een update toen ik bij het service center was. Vandaag nieuwe drive unit gekregen (wat een stilte!!) en weer een nieuwe release gekregen. Nu 17.26.17. Maar weer slechts software fixes and enhancements.

Zie of voel ook geen veranderingen
 
17.24.28 wordt er stapel gek van.
Tot nu toe was voor mij elke firmware upgrade een verbetering of extra functionaliteit.....
Circa 90% van de tijd maak ik gebruik van de auto-piloot en ben daar tot nu super tevreden over.
Echter met de update van afgelopen week is het echt gevaarlijk geworden.
Neem de weg van Lelystad naar Harderwijk, daar zijn hele stukken 100 kmh de autopiloot presteert het echter om hem abrupt te vertragen naar 60 kmh en geeft aan dat er een restrictie is. De remlichten gaan wel aan natuurlijk maar iedereen achter mij denkt wat doet die gek en vliegt er al dan niet bijna boven op.
Dus algemene klacht: Te pas en te onpas denken dat er snelheidsbeperkingen zijn terwijl dat niet zo is.
Hoe is de situatie als iemand mij van achter aan rijd? In principe is achteropkomend verkeer altijd zelf schuld maar hoe sterk sta je als je op een 100 kmh weg opeens vertraagd naar 60 kmh zonder dat er een hond of een oud vrouwtje de weg oversteekt...........
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
17.24.28 wordt er stapel gek van.
Tot nu toe was voor mij elke firmware upgrade een verbetering of extra functionaliteit.....
Circa 90% van de tijd maak ik gebruik van de auto-piloot en ben daar tot nu super tevreden over.
Echter met de update van afgelopen week is het echt gevaarlijk geworden.
Neem de weg van Lelystad naar Harderwijk, daar zijn hele stukken 100 kmh de autopiloot presteert het echter om hem abrupt te vertragen naar 60 kmh en geeft aan dat er een restrictie is. De remlichten gaan wel aan natuurlijk maar iedereen achter mij denkt wat doet die gek en vliegt er al dan niet bijna boven op.
Dus algemene klacht: Te pas en te onpas denken dat er snelheidsbeperkingen zijn terwijl dat niet zo is.
.
Veel gereden vrijdag en vandaag met 24.28 en erg tevreden. Route r'dam / Eindhoven in de file en zonder: geen last van beperking (want zet 'm eerst alleen op tacc, ga dan naar de (elke) gewenste snelheid en dan ap aanzetten. Werkt steeds).
Voordeel: Dan gaat hij ook niet vertragen als hij een vermeend of echt 70 bord tegenkomt. Te zien in het scherm. Althans, in mijn ervaring. Hij tuft gewoon door.

Een uitzondering, maar dat deed hij ook al in eerdere versies:
A58 richting Tilburg bij afrit 12, Gilze:
Daar gaat tacc en AP altijd in de ankers. Keer op keer. Onverbeterlijk.

Hoe is de situatie als iemand mij van achter aan rijd? In principe is achteropkomend verkeer altijd zelf schuld maar hoe sterk sta je als je op een 100 kmh weg opeens vertraagd naar 60 kmh zonder dat er een hond of een oud vrouwtje de weg oversteekt...........

Helaas, onverwacht en onnodig remmen maakt je inderdaad aansprakelijk, daar is rechtspraak over. Bewijs is niet altijd te leveren, dat spreekt.
 
Ik zit al een paar maand op 17.14.23. Blijkbaar moet ik content zijn als ik dit allemaal lees.
In die tijd heb ik de TACC al 2 keer zelf zien vertragen naar 50 na een verkeersbord van 50. 1 keer in België en 1 keer in Italië. Er moet dus in die versie ook al iets in gezeten hebben. Of komen er updates zonder dat de versienrs verhogen. Alleen, waarom maar 2 keer? Ben ik de andere keren al zelf aan het vertragen? Doet hij het niet indien enkel TACC en geen AP? Of omgekeerd?
BTW, heerlijk die files achter mij in Italië als ik mij aan de 50 hou.
 
17.24.28 wordt er stapel gek van.
Tot nu toe was voor mij elke firmware upgrade een verbetering of extra functionaliteit.....
Circa 90% van de tijd maak ik gebruik van de auto-piloot en ben daar tot nu super tevreden over.
Echter met de update van afgelopen week is het echt gevaarlijk geworden.
Neem de weg van Lelystad naar Harderwijk, daar zijn hele stukken 100 kmh de autopiloot presteert het echter om hem abrupt te vertragen naar 60 kmh en geeft aan dat er een restrictie is. De remlichten gaan wel aan natuurlijk maar iedereen achter mij denkt wat doet die gek en vliegt er al dan niet bijna boven op.
Dus algemene klacht: Te pas en te onpas denken dat er snelheidsbeperkingen zijn terwijl dat niet zo is.
Hoe is de situatie als iemand mij van achter aan rijd? In principe is achteropkomend verkeer altijd zelf schuld maar hoe sterk sta je als je op een 100 kmh weg opeens vertraagd naar 60 kmh zonder dat er een hond of een oud vrouwtje de weg oversteekt...........
Is dit nieuwe fenomeen opgelost in versie 17.24.30 of versie 17.26.17?