Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Moest vandaag naar Den Helder...dus maar eens via "de oost" gegaan vanuit Uitgeest. Bij de VdV hotels gekeken in Akersloot, Hoorn en Wieringerwerf. Bij geen van hen ook maar iets van bouwwerkzaamheden of voorbereidingen mogen ontdekken. Nu ben ik brildragend, maar het zou toch moeten opvallen als ergens 8-10 stalls in aanbouw zouden zijn.

Dus naast Dordrecht welke ongeveer klaar is, blijft het koffiedik kijken waar de "coming soon" grijze SuC rondjes van de Tesla site in Noord Holland terecht zouden moeten komen. Of ik was te vroeg....dat kan ook :p
 
Nieuw in de Community . Sinds dinsdag trotse bezitter van een 75D, dus nog niet goed ingevoerd in alle do's en don'ts. Morgen retourtrip van Nijmegen naar Den Haag in de planning, maar vrij weinig bereik over. (krachtstroom aansluiting thuis wegens de feestdagen nog niet ingebruikgesteld; het is dus nog een paar dagen behelpen). Mijn vraag: weet iemand of Dordrecht inmiddels (morgen) al operationeel is? Zowel Oosterhout als Zevenaar is als alternatief SuC punt namelijk een beetje uit de route.... Alternatief zou ook bijv FastNed kunnen zijn. begrijp ik het goed dat FastNed over terminals beschikt waar al een chademo adapter tbv Tesla S aanwezig is? Ik heb er namelijk zelf (nog) geen aangeschaft...
 
Nieuw in de Community . Sinds dinsdag trotse bezitter van een 75D, dus nog niet goed ingevoerd in alle do's en don'ts. Morgen retourtrip van Nijmegen naar Den Haag in de planning, maar vrij weinig bereik over. (krachtstroom aansluiting thuis wegens de feestdagen nog niet ingebruikgesteld; het is dus nog een paar dagen behelpen). Mijn vraag: weet iemand of Dordrecht inmiddels (morgen) al operationeel is? Zowel Oosterhout als Zevenaar is als alternatief SuC punt namelijk een beetje uit de route.... Alternatief zou ook bijv FastNed kunnen zijn. begrijp ik het goed dat FastNed over terminals beschikt waar al een chademo adapter tbv Tesla S aanwezig is? Ik heb er namelijk zelf (nog) geen aangeschaft...

Welkom op het forum!

SuC Dordrecht weet ik niet.
In ieder geval hebben alle FastNed stations een Tesla CHAdeMO adapter. En als je je aanmeldt bij FastNed kun je de eerste maand gratis laden. :)
 
Ben ook nieuw hier.
Ik kom net van Van der Valk dordrecht af. Het viel bij aankomst niet op, maar bij het wegrijden zag ik een aangename verrassing. Excuses voor de kwaliteit.

Zeker 10 stallen, maar nog niet operationeel gezien de linten... twee weken geleden nog langsgeweest en niks gezien. Ook niks vermeld op supercharge.info oid...
Mooi cadeau voor onder de boom!
View attachment 207474
Ben ook nieuw hier. Reservering voor een Model 3, dus nog vooral bezig met voorpret. Wonend in de Achterhoek, dus vlak bij SuC Zevenaar.
De SuC in Dordrecht er bij is wel heel fijn, want vaak voor m'n werk naar het Westen. Nou hoop ik dat er een Model 3 met voldoende range voor heen-en-weer (400 km) komt, maar toch is dan een laadpunt in de zuidelijke randstad een mooie aanvulling. Ben hier dus blij mee.
 
@Michael75D en @Michel3 Denk dat ook in jullie geval Utrecht een mooie locatie zou zijn voor een SuC. Je kunt sneller wat bijladen als hij bijna leeg is ipv half vol. En Dordrecht is mooi maar niet als je bijvoorbeeld in Den Haag moet zijn. Mooiste is als jullie op locatie wat bij kunnen laden. Hier in het Westen staan er volop palen:). Wel zorgen dat je een kabel en een pasje hebt.
 
Toch vind ik dat altijd nog wel tegenvallen hoeveel laadpalen er in het westen staan. Als ik mijn ouders in Zaandam bezoek, gewoon in een normale nette woonwijk (geen Poelenburg :p) dan is de dichtstbijzijnde laadpaal ongeveer 15 minuten lopen. Ik vind dat, vooral in de winters of als het regent, eigenlijk wat te ver. En ik heb dat wel vaker als ik ergens in het westen moet zijn. Hotelletje aan de rand van Amersfoort gepakt vorige maand, dichtstbijzijnde laadpaal was 20-30 minuten lopen (kwam ik ook pas achter na het boeken, had beter wat anders kunnen pakken). Ga je naar Amsterdam, is de dichtstbijzijnde een laadpaal een 3,7 kW laadpaal. Dat schiet ook totaal niet op, sta je 4 uur te laden, kun je net zo'n beetje 40 km rijden.
 
Moest vandaag naar Den Helder...dus maar eens via "de oost" gegaan vanuit Uitgeest. Bij de VdV hotels gekeken in Akersloot, Hoorn en Wieringerwerf. Bij geen van hen ook maar iets van bouwwerkzaamheden of voorbereidingen mogen ontdekken. Nu ben ik brildragend, maar het zou toch moeten opvallen als ergens 8-10 stalls in aanbouw zouden zijn.

Dus naast Dordrecht welke ongeveer klaar is, blijft het koffiedik kijken waar de "coming soon" grijze SuC rondjes van de Tesla site in Noord Holland terecht zouden moeten komen. Of ik was te vroeg....dat kan ook :p

Voordat de schop de grond in gaat voor een nieuwe SUC zullen er langdurige voorbereidingen moeten zijn geweest tav vastgoed eigenaren, vergunningen, netbeheerders etc. Er is toch wel iemand op dit forum die een goed contact heeft bij Tesla Nederland die hier opheldering over kan geven?
 
Toch vind ik dat altijd nog wel tegenvallen hoeveel laadpalen er in het westen staan. Als ik mijn ouders in Zaandam bezoek, gewoon in een normale nette woonwijk (geen Poelenburg :p) dan is de dichtstbijzijnde laadpaal ongeveer 15 minuten lopen. Ik vind dat, vooral in de winters of als het regent, eigenlijk wat te ver. En ik heb dat wel vaker als ik ergens in het westen moet zijn. Hotelletje aan de rand van Amersfoort gepakt vorige maand, dichtstbijzijnde laadpaal was 20-30 minuten lopen (kwam ik ook pas achter na het boeken, had beter wat anders kunnen pakken). Ga je naar Amsterdam, is de dichtstbijzijnde een laadpaal een 3,7 kW laadpaal. Dat schiet ook totaal niet op, sta je 4 uur te laden, kun je net zo'n beetje 40 km rijden.

Ik woon naast Poelenburg en toevallig zit bij mij zo'n dubbele laadplek om de hoek. Vroeger stond er weleens een GTE maar nu ook niet meer. De eerste dag dat ik m'n Tesla had en daar ging laden werd hij bekogeld met eieren. Sindsdien nog wel een keer gedaan en tot nu toe niets aan de hand. Ik hoop dat hij zijn baan (en z'n auto) kwijt is... :rolleyes:
 
Ik woon naast Poelenburg en toevallig zit bij mij zo'n dubbele laadplek om de hoek. Vroeger stond er weleens een GTE maar nu ook niet meer. De eerste dag dat ik m'n Tesla had en daar ging laden werd hij bekogeld met eieren. Sindsdien nog wel een keer gedaan en tot nu toe niets aan de hand. Ik hoop dat hij zijn baan (en z'n auto) kwijt is... :rolleyes:
Er zijn wel een paar laadplekken in Zaandam inderdaad. In dit geval gaat het om Hoornseveld, daar staan er niet veel. Dichtstbijzijnde is dan in de buurt van de AH XL en dat is nog wel een stuk lopen. Niet dat ik vies ben van een stukje lopen, maar ik ben niet zo dol op regen en kou :p

Even nog erger offtopic: Je had een witte Tesla toch, wat ik mij kan herinneren van de eier-foto? Kan het zijn dat ik je heb zien rijden op eerste kerstdag vlak na 16:00 op de Thorbeckeweg, in de richting van Zaandam?
 
Zo net even in Dordrecht langsgereden. Alles staat klaar, lijkt me dat er alleen nog getest moet worden. Stond nog geen spanning op.
Aardige meisje bij de balie vertelde me dat volgens haar de SuC volgend jaar actief wordt -;). Mooie plek trouwens - 12 stalls.

IMG_5464 (1).jpg
IMG_5460 (1).jpg
IMG_5462 (1).jpg
 
@Michael75D en @Michel3 Denk dat ook in jullie geval Utrecht een mooie locatie zou zijn voor een SuC. Je kunt sneller wat bijladen als hij bijna leeg is ipv half vol. En Dordrecht is mooi maar niet als je bijvoorbeeld in Den Haag moet zijn. Mooiste is als jullie op locatie wat bij kunnen laden. Hier in het Westen staan er volop palen:). Wel zorgen dat je een kabel en een pasje hebt.
Ik moet regelmatig in Rotterdam, Dordrecht en Hoekse Waard zijn. Dan is VdV Dordrecht prima, via de N3 en A15 terug naar het Oosten.
Voor klussen in Amsterdam en Haarlem zou de SuC in A'dam-ZO prima zijn.

Hier in het Oosten staan ook volop palen hoor. Ook 2 in mijn dorp van 2000 inwoners en in alle omringende dorpen ook. Je moet alleen wel goed kijken wat de laadsterkte is van de paal. Want minder dan 11 kW heeft geen zin. Hier staat er een van 22 kW.
Heb een aantal keren gebruik gemaakt van een elektrische deel-Smart, was een proefproject van onze lokale energiecoöperatie. Daarmee kon ik natuurlijk niet effectief naar het Westen, maar wel naar Arnhem en Nijmegen.
 
Ik moet regelmatig in Rotterdam, Dordrecht en Hoekse Waard zijn. Dan is VdV Dordrecht prima, via de N3 en A15 terug naar het Oosten.
Voor klussen in Amsterdam en Haarlem zou de SuC in A'dam-ZO prima zijn.
...
Je benadering van laden zit nog in het stadium 'elektriciteit tanken alsof het brandstof is', M. De werkelijkheid is zoals @HWS het zei.
Het is ideaal om op je bestemming te laden met een DeC of >11kW paal. Onderweg laden aan een SuC doe je best zo laat mogelijk op je route, dat gaat nu eenmaaal het meest efficiënt met zo leeg mogelijke batterijen.